چرخه نهم می خواهد انقلابی در پردازش فلزات برای بازیافت کنندگان و اپراتورهای معدن ایجاد کند – TechCrunch

زباله ارزش زیادی دارد ؛ فقط از شرکت پردازش فلزات Nth Cycle بپرسید ، که فناوری را توسعه داده است تا به شرکت های معدن و بازیافت کمک کند تا ذرات معدنی حیاتی را از عملیات خود بازیابی کنند.

این شرکت فناوری خود را “استخراج الکتریکی” می نامد و مگان اوکانر ، بنیانگذار و مدیر عامل چرخه Nth ، در مصاحبه اخیر خود با TechCrunch آن را به فیلتر آب تشبیه کرده است. او توضیح داد: “ما راهی برای برق رسانی به آن پیدا کردیم.” “ما یک جریان الکتریکی را روی آن فیلتر فشار می دهیم و این الکتریسیته که ما از طریق آن عبور می کنیم این است که چگونه می توانیم فلزات مورد نظر را به صورت انتخابی حذف کنیم.”

در حال حاضر ، همه علائم نشان می دهد که بازیابی و بازیافت فلزات کلیدی برای برق رسانی به اقتصاد خواهد بود ، به ویژه اینکه بسیاری از فناوری های انتشار صفر بر مواد معدنی حیاتی تکیه می کنند: لیتیوم ، کبالت ، نیکل و منگنز ، که در مقادیر مختلف ، اما در نهایت محدود در طبیعت وجود دارد. محیط.

برای حل این مسئله ، چرخه نهم یک سیستم استخراج الکتریکی توسعه داده است که کمتر از 1000 فوت مربع است و می تواند پنج تن مواد را در روز پردازش کند- متمایز کننده اصلی بازیافت کنندگان بزرگ و سنتی که از تکنیک های هیدرو و پیرومتالورژی استفاده می کنند. سرمایه و ایجاد ردپای بیشتر این سیستم می تواند “توده سیاه” ، یک ماده زائد پودری که از فرآیند بازیافت باتری تولید می شود را بپذیرد و این ضایعات را به مواد معدنی ارزشمندی مانند نیکل ، کبالت و منگنز تبدیل کند.

در بخش استخراج ، چرخه نهم می تواند در قسمت جلو یا عقب فرآیند استخراج کار کند ، یا به شرکت ها کمک می کند تا از سایت هایی که درجه پایین هستند ارزش استخراج کنند ، به این معنی که محتوای فلز نسبتاً پایینی دارند. این می تواند به اپراتورهای معدن کمک کند تا مقدار زیادی از مواد معدنی دست نخورده را باز کنند.

“ما در حال بررسی بسیاری از منابع استفاده نشده در اینجا در آمریکای شمالی هستیم ، زیرا ما همه مواد مورد نیاز برای انتقال انرژی را داریم ، اما هنوز راهی برای استخراج پایدار آنها نداریم.”

واحد مدولار چرخه نهم همچنین می تواند باطله ها یا ضایعات ناشی از عملیات معدنی را پردازش کند و می تواند تا 30 درصد فلزاتی را که در فرآیند اصلی استخراج استخراج نشده اند ، جمع آوری کند.

پس از تجاری شدن ، Nth Cycle قصد دارد واحدها را در اختیار داشته و اداره کند ، در حالی که مشتریان خود مالک هر محصول بازیابی شده هستند.

اوکانر گفت که شرکت هایی مانند بازیافت باتری Redwood Materials و Li-Cycle را به عنوان شریک می بیند تا رقیب ، زیرا Nth Cycle در کار جمع آوری باتری ها و همچنین پردازش آنها نیست.

چرخه نهم می خواهد انقلابی در پردازش فلزات برای بازیافت کنندگان و بهره برداران معادن ایجاد کند

اعتبار تصویر: چرخه نهم (در پنجره جدیدی باز می شود)

او گفت: “ما واقعاً فقط در زمینه بازیافت مواد شیمیایی در حال نوآوری هستیم.” “ما واقعاً در تلاش هستیم تا راهی کارآمدتر برای بیرون کشیدن این فلزات از جرم سیاه ایجاد کنیم. ما در تلاش برای رقابت برای جمع آوری باتری مانند سایر افراد در چهره نیستیم. ما در بخش تدارکات نیستیم. “

رویکرد شرکت در بخش هزینه های سرمایه ای نیز بسیار سبک تر است. ساخت تاسیسات هیدرو و پیرومتالورژی می تواند میلیون ها دلار هزینه داشته باشد ، هزینه ای که برای جمع آوری زباله به سادگی امکان پذیر نیست. به گفته اوکانر ، جمع آوری زباله ها و شرکت های معدنی همیشه این زباله ها را به بازیافت کننده ها منتقل می کنند ، به ویژه اگر مواد با کیفیت پایین باشد.

“برای اکثریت قریب به اتفاق زباله های توزیع شده ، ارسال آنها به کسانی که متمرکز هستند امکان پذیر نیست [recycling] امکانات ، “او گفت.

چرخه نهم دقیقاً یک روز پس از دفاع از پایان نامه اوکانر در مهندسی محیط زیست در دانشگاه دوک تأسیس شد. او می گوید: “ما واقعاً در یک بار در بوستون نشستیم ، یک آبجو خوردیم و فردای آن روز به صورت آنلاین ثبت نام کردم تا LLC شوم.” “از آن زمان ما برای تجاری سازی کار می کنیم.”

پس از مدرک دکترا ، او یک کارآفرین در چهارراه نوآوری آزمایشگاه ملی اوک ریج بود ، یک برنامه دو ساله برای کارآفرینان انرژی و پیشرفته تولیدی که روی فناوری های جدید کار می کنند. در آنجا ، او 500000 دلار بودجه برای مقیاس بندی این فناوری و آماده سازی آن برای نمایش به سرمایه گذاران خصوصی دریافت کرد.

با نگاهی به آینده ، این شرکت چندین قرارداد را برای واحدهای تجاری تجاری کامل اعلام می کند و قصد دارد سری A خود را در چند ماه آینده ببندد. تا کنون ، این شرکت 1.25 میلیون دلار کمک بلاعوض و 3.2 میلیون دلار سرمایه اولیه از شرکت فناوری اقلیمی VC Clean Energy Ventures دریافت کرده است.