آسام سرور؛ ارائه‌دهنده خدمات سرور مجازی حرفه‌ای در ایران

زمانی که می‌خواهیم کاری را انجام دهیم، همیشه به دنبال بهترین آن می‌گردیم؛ برای مثال حتی زمانی که می‌خواهیم رنگ دیوارهای خانه‌مان را رنگ کنیم، به دنبال بهترین نقاش می‌گردیم و از چندین نفر پرس و جو می‌کنیم تا بهترین نقاش را پیدا کنیم و کارمان را با خیال راحت به او بسپاریم. یا زمانی که مشکلی برای ماشینمان پیش می‌آید، آن را به دست هر مکانیکی نمی‌سپاریم و به دنبال فردی می‌گردیم که به کارش اطمینان داشته باشیم.

حالا تصور کنید که می‌خواهید سرور مجازی بخرید و اطلاعات خودتان را به سرور بسپارید! پس اهمیت ارائه دهنده خدمات سرور مجازی بسیار مهم است! شما باید از شرکتی سرور مجازی تهیه کنید که مطمئن باشید از امنیت بالایی برخوردار است و هر زمان که به مشکل برخورد کردید، پاسخگوی شما خواهد بود.

شرکت‌های زیادی وجود دارند که ادعای بهترین بودن دارند، اما یکی از شرکت‌هایی که این روزها سروصدا کرده است، آسام سرور است. به همین دلیل ما در این مقاله تصمیم گرفتیم خدمات آسام سرور را نقد و بررسی کنیم و ببینیم آیا واقعاً آسام سرور بهترین ارائه دهنده خدمات سرور مجازی در ایران است یا نه؟

پس اگر شما هم به دنبال انتخاب درست شرکت ارائه دهنده خدمات سرور مجازی هستید، همراه ما باشید.

 

سرور مجازی چیست؟

پیش از آنکه به اصل مطلب برویم، بهتر است ببینیم که سرور مجازی چیست و یک سرور مجازی خوب چه ویژگی‌هایی دارد و چه انتظاراتی باید از یک شرکت ارائه دهنده داشته باشیم.

سرور مجازی یا vps که مخفف عبارت virtual private server به معنای یک کامپیوتر مجازی در دیتاسنتر است که ۲۴ ساعت روشن و دارای اینترنت پرسرعت است.

در سرور مجازی به کمک تکنولوژی مجازی سازی، از هر واقعیت فیزیکی و سخت افزاری سرور یک نسخه مجازی ساخته می‌شود؛ این تکنولوژی در سرورها سبب می‌شود که بدون آنکه چند سخت افزار قدرتمند داشته باشیم، به کمک مجازی سازی چندین سرور داشته باشیم.

شما روی یک سخت افزار چندین سرور جداگانه با منابع اختصاصی مانند RAM و CPU خواهید داشت.

 

ویژگی‌های یک ارائه دهنده سرور مجازی خوب چیست؟

در اینجا به شما تعدادی از معیارهای یک ارائه دهنده سرور مجازی را معرفی می‌کنیم تا شما را در تصمیم گیری کمک کنیم.

۱. سیستم عامل

شما باید بتوانید سیستم عامل مورد نظرتان را در سرور مجازی خودتان داشته باشید، پس شرکت ارائه دهنده شما، باید امکان استفاده از سیستم عامل‌های مختلف مانند لینوکس، ویندوز و میکروتیک را برایتان فراهم کند.

۲. داشتن منابع انعطاف پذیر

یک شرکت ارائه دهنده خوب، شرکتی است که به شما امکان ارتقای منابع را فراهم می‌کند. پس به این نکته حتماً توجه داشته باشید.

۳. داشتن امکانات جانبی متنوع

در اختیار گذاشتن برخی از ویژگی‌ها و امکانات متنوع می‌تواند به استفاده آسان از سرور مجازی کمک کند.

امکانات و ویژگی‌هایی مانند کنترل پنل، گواهینامه‌های SSL، درایوهای SSD، راه اندازی سرور و انتقال محتوا.

۴. آپتایم بالای سرور

آپتایم بالای سرور یکی از مزیت‌های رقابتی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات سرور مجازی است. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که این آپتایم بالا نباید در حد شعار باشد؛ بلکه سرور مجازی ارائه شده باید آپتایم بالایی داشته باشد تا شما را دچار مشکل نکند.

۵. پشتیبانی اختصاصی

داشتن پشتیبانی آنی یکی از مواردی است که باید در مورد شرکت ارائه دهنده سرور مجازی مد نظر قرار داده شود. در صورتی که سرور شما دچار مشکل شد و تیم پشتیبانی، سوال شما را بی پاسخ گذاشت، ممکن است عواقب زیادی دامن‌گیر شما شود. پس حتماً به پشتیبانی شرکت ارائه دهنده توجه زیادی داشته باشید.

چرا آسام سرورجزو بهترین ارائه دهنده خدمات سرور مجازی در ایران است؟

در این بخش ویژگی‌های آسام سرور را بررسی می‌کنیم که آن را از دیگر ارائه دهندگان متمایز کرده است.

ارائه منابع اختصاصی

زمانی که در مورد منابع اختصاصی صحبت می‌کنیم و از آن به عنوان یک مزیت یاد می‌کنیم، منظورمان این است که شما می‌توانید از منابع به صورت کامل استفاده کنید، بدون آنکه آنها را با دیگران به اشتراک بگذارید.

فضای ذخیره سازی SSD NVMe

زمانی که شما از آسام سرور، سرور مجازی خریداری می‌کنید، سرور مجازی‌های شما با هارد SSD به شما عرضه می‌شود که سبب می‌شود شاهد عملکرد و سرعت بالا باشید و دیگر با کندی سرعت مواجه نشوید.

جهت خواندن ادامه مطلب به خبرگزاری مهرنیور در این لینک https://www.mehrnews.com مراجعه کنید.