آیا بهترین راه برای حل تغییرات آب و هوا این است که “هیچ کاری انجام ندهید؟” – TechCrunch

وقتی صحبت از تغییرات آب و هوا می شود ، ممکن است به نظر برسد که کتابی با عنوان “چگونه کاری انجام ندهیم” نه تنها بی ربط نیست ، بلکه کاملاً ناپسند و حتی خطرناک است. ناگفته نماند که پس از گذشت بیش از یک سال از زندگی همه گیر ، بسیاری از مردم به دلیل ادامه خالی نگه داشتن زندگی خود از فعالیت های اجتماعی خسته هستند.

با این حال ، درهم شکستن مفاهیم ما درباره عمل و تفکر دقیقاً همان طرحی است که جنی اودل در کار دوپایی خود ارائه کرده است ، مدیتیشن ای که از قضا یک فراخوان برای عمل است.

اودل یک ستاره منطقه خلیج فارس است که هنرمندی در موسسات مختلف از بایگانی اینترنت گرفته تا Recology ، شرکت جمع آوری و پردازش زباله سان فرانسیسکو ، اقامت داشته است. تمرکز آثار هنری او بر تمرکز بر جزئیاتی است که ما را در این جهان در بر می گیرد و آنچه می توانیم از آنها بیاموزیم. این فعالیتی است که او را به تماشای پرندگان و پیاده روی های طولانی در پارکهای عمومی اوکلند مانند باغ رز مورکوم سوق می دهد.

کتاب او ، شاید مفید باشد ، زیرنویس “مقاومت در برابر اقتصاد توجه” است و اودل ماموریت خود را برای کمک به از بین بردن یک نسل ، و همچنین جمعیتی از منفی منفی اسپاسمی که از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی ما سرچشمه می گیرد ، تعیین کرده است. در واقع ، او یک هدف بلندپروازانه تر دارد: این که مردم را از تصور این که بهره وری تنها ارزش زندگی است کنار بگذاریم – این عمل تنها معیار مفیدی است که می توانیم خود را اندازه گیری کنیم. او می خواهد توجه ما را به چیزهای مهم تری معطوف کند.

“من کاملاً درک می کنم که زندگی با توجه پایدار به کجا می انجامد. به طور خلاصه ، منجر به آگاهی می شود. “او در مقدمه می نویسد. کلمه کلیدی در اینجا پایدار است – و این همچنین ارتباط با پایداری و آب و هوا به طور گسترده تر است.

ما اطلاعات ، داده ها یا نظرات را کم نداریم. در حقیقت ، ما غرق در ریز اندیشه های بشری هستیم. برخی از مطالعات نشان داده است که کارکنان دانش روز بیش از هر زمان دیگری در طول روز کلمات می خوانند – اما آنها پست های رسانه های اجتماعی ، ایمیل ها ، پیام های Slack و دیگر پیامدهای زودگذر را می خوانند که هرکدام نیش می زنند و به طور جمعی توجه ما را می بلعند. آنچه برای بسیاری از ما باقی مانده این است که اصلاً فکر نمی کنیم. جهان بیش از پیش هولناک و آشفته است ، اما در این فرآیند ، ما درک عمیق تری از خود و جایگاه خود در این جهان را با سیل بی وقفه رسانه ها عوض کرده ایم. اودل از ما می خواهد که این عدم تعادل را برطرف کرده و آن را سطح بندی کنیم.

برای او ، این بدان معناست که به شکل مداوم توجه بیشتری را تمرین کنید. این مهارتی است که اکثر ما با آن تمرین چندانی نداریم (نقصی که شاید از قضا حتی از آن آگاه هم نباشیم) ، و در واقع ، حفظ توجه حتی ممکن است به معنای خودداری منظم از تعامل با جهان پیرامون ما باشد. این در تحلیل او خوب است. “در بالاترین حد خود ، چنین امتناع هایی می تواند نشان دهنده ظرفیت فردی برای اقدام خودگردان در برابر جریان پایدار باشد. حداقل ، آنها یکنواختی روزمره را قطع می کنند. “

کنترل توجه ، هدایت آن و تصفیه سر و صدای زندگی معاصر نه به اتمیزه شدن و خودشیفتگی بیشتر منجر می شود ، بلکه به احساس جمعی تری از هستی منجر می شود. وقتی الگوی توجه شما تغییر کرد ، واقعیت خود را متفاوت نشان می دهید. شما شروع به حرکت و عمل در نوع دیگری از جهان می کنید. ” ناگهان ، درختان و گلهایی که زمانی پشت پیاده روی ما برای صرف صبحانه بودند ، به تنهایی به زندگی پیچیده و شیک تبدیل می شوند. ما رفاقت خود را با دوستان و همکارانمان به گونه ای عمیق تر می کنیم که هرگز با ایموجی در Slack نمی توانیم. ما پتانسیل همکاری با یکدیگر را برای حل مشکلات ایجاد می کنیم.

کتابهای تغییرات آب و هوا تابستان 2021

توجه مستمر ما همچنین به ما اجازه می دهد تا به جزئیات آنچه در اطراف ما تغییر می کند ، توجه کنیم ، تغییرات ظریف محیط ما که از سیاره گرم کننده ناشی می شود. “مواردی مانند وسواس آمریکایی ها در مورد فردگرایی ، حباب های فیلتر سفارشی و نام تجاری شخصی – هر چیزی که اصرار دارد افراد متخاصم و رقیبی که به طور موازی تلاش می کنند و هرگز آنها را لمس نمی کنند – مانند خشونت سد بر حوضه آبریز با جامعه بشری رفتار می کند.” ما نمی توانیم آنچه را که نمی بینیم برطرف کنیم و با توجه پراکنده خود ، واقعاً چیزهای زیادی نمی بینیم.

البته طنز این است که در حالی که محصولات فناوری توجه را از بین می برند – ساخت آنها مقدار فوق العاده ای از آن را می گیرد. در حالی که برخی از بنیانگذاران استارتاپ ها آن را غرورآمیز می دانند و به دیگران ایده های محصول دوستان یا VC ها تزریق می شود ، اکثریت قریب به اتفاق یاد گرفتند که توجه خود را در بازار یا مشتری برای دوره های فوق العاده طولانی مدت حفظ کنند تا متوجه شکاف های موجود در بازار شوند. بازار. یکی از بنیانگذاران اخیراً به من گفت که بیش از یک دهه است که با مشتریان در بازار خود کار می کند تا اینکه سرانجام نیازی را درک کند که با راه حل های موجود برآورده نمی شود.

چیزی که امروزه در جامعه فناوری و استارتاپ ها وجود ندارد این است که همدلی کاربر و تمرکز بر بازار محصول را به توجهی که در سایر جنبه های زندگی امروز ما نیاز داریم متصل می کند. اودل آن را کمی منفی تر از من تجزیه و تحلیل می کند: ما در واقع این مهارت ها را داریم و در واقع ، آنها را بطور خاص استفاده می کنیم. ما فقط از آنها به اندازه کافی استفاده نمی کنیم تا ذهن خود را به دوستی ها ، جوامع و سیاره خود در نور عمیق تر نگاه کنیم.

انجام ندادن هیچ کاری به ما اجازه می دهد ببینیم چه چیزی مهم است و چه چیزی مهم نیست. وقتی نوبت به حل مشکلات بزرگ می رسد ، به ویژه برخی از مشکل ترین ها مانند تغییر آب و هوا ، این دقیقاً هیچ کاری را انجام نمی دهد که به ما این امکان را می دهد تا مسیر درست انجام کار را ببینیم.


چگونه کاری انجام ندهیم: مقاومت در برابر اقتصاد توجه نویسنده: جنی اودل
ملویل خانه ، 2019 ، 256 صفحه

همچنین ببینید