استارتاپ اسکن شبکیه چشم مجهز به هوش مصنوعی Mediwhale 9 میلیون دلار جمع آوری کرد

کوین چوی یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت Mediwhale متوجه شد که در سن 24 سالگی تقریباً نیمی از یکی از چشمان خود را بر اثر گلوکوم از دست داده است که در افراد جوان نادر است.

چوی به TechCrunch گفت: “من ویران شده بودم و نمی توانستم باور کنم که این اتفاق برای من رخ می دهد.” «هیچ وجود نداشت [initial] علائم را برای من تشخیص دهد اگر این بیماری به موقع تشخیص داده می شد و درمان می شد، می توانستم بینایی خود را نجات دهم.»

این مصیبت، چوی را برانگیخت تا شرکتی را راه اندازی کند تا به مردم کمک کند تا خطرات سلامتی را زود تشخیص دهند، حتی قبل از ظاهر شدن علائم. پس از درمان، چوی و دکترش تایلر ریم، جراح شبکیه چشم، Mediwhale را در سال 2016 تاسیس کردند. استارت آپ مراقبت های بهداشتی در سئول یک اسکن غیرتهاجمی شبکیه چشم با هوش مصنوعی برای تشخیص اختلالات قلبی و کلیوی و بیماری های بیشتر از طریق بیماران خود ساخته است. عکس شبکیه چشم

اولین محصول Mediwhale Reti-CVD است، یک راه حل تشخیصی شبکیه با هوش مصنوعی که خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی (CVD) را در بیماران ارزیابی می کند. چوی به TechCrunch گفت که تشخیص زودهنگام و ارزیابی خطرات CVD به کاربران این امکان را می دهد که درمان با استاتین را زودتر برای گروه های CVD متوسط ​​و پرخطر شروع کنند. به گفته چوی، فناوری Mediwhale در کمتر از یک دقیقه نتایج را ارائه می دهد.

متخصصان پزشکی معمولاً از اسکن های سی تی اسکن قلب برای پیش بینی خطر CVD استفاده می کنند. علیرغم دقت، قرار گرفتن در معرض تابش با دوز بالا، قیمت نسبتاً بالا و زمان انتظار طولانی برای نتایج نهایی از معایب سی تی اسکن قلب است. Mediwhale ادعا می‌کند که سی‌تی‌اسکن قلب منطبق بر Reti-CVD در پیش‌بینی خطرات احتمالی CVD، در حالی که کاملاً از قرار گرفتن در معرض تشعشعات پرهیز می‌کند، و در بخش مراقبت‌های اولیه به جای مراکز آزمایش اختصاصی قابل دسترسی است.

چوی گفت که اهداف اولیه این استارتاپ کسانی هستند که در حال حاضر بیماری قلبی عروقی ندارند اما پتانسیل ابتلا به CVD در آینده را دارند، مانند بیماران دیابتی و متابولیک. Mediwhale قبل از راه اندازی سرویس خود در ایالات متحده، روی کره جنوبی به عنوان یک بستر آزمایشی تمرکز می کند

چوی به TechCrunch گفت که همین هفته گذشته، Reti-CVD Mediwhale یک کد بازپرداخت موقت به مدت دو سال از دولت بیمه ملی کره دریافت کرد. آخرین تأییدیه تقریباً هشت ماه پس از تأیید دستگاه پزشکی در ماه آگوست انجام می شود. به عبارت دیگر، بیمه درمانی Reti-CVD را پوشش می دهد زیرا پزشکان در مراقبت های اولیه و بیمارستان ها به طور رسمی از آن برای درمان بیماران در کره جنوبی برای دو سال آینده استفاده می کنند. پس از آن، Mediwhale باید اطلاعات بالینی اضافی را برای دریافت یک کد دائمی ارسال کند. این شرکت انتظار دارد محصول خود را در تابستان امسال در کره جنوبی بفروشد.

Mediwhale اخیراً بودجه 9 میلیون دلاری سری A را بسته است که مجموع آن را از زمان شروع به 12 میلیون دلار می رساند. سرمایه گذاری SBI با مشارکت سرمایه گذار جدید Woori Venture Partners و حامیان قبلی BNK Venture Capital، Innopolis Partners و IPS Ventures، آخرین تامین مالی را انجام داد.

چوی گفت که سری A آن به Mediwhale امکان می دهد تا تجاری سازی Reti-CVD را تسریع بخشد و افزود که هدف آن کسب مجوز FDA ایالات متحده و اجرای پوشش بیمه ایالات متحده با هدف تایید نهایی FDA تا سال 2024 است.

Mediwhale تنها شرکتی نیست که با استفاده از هوش مصنوعی در فضای تشخیص پزشکی کار می کند. Alphabet’s Verily یک میلیارد دلار جمع آوری کرد برای گسترش محصولات مراقبت های بهداشتی مبتنی بر داده های خود در سال 2022. Digital Diagnostics، که قبلا IDx نام داشت، یک شرکت تشخیصی مبتنی بر هوش مصنوعی، 75 میلیون دلار در سریال تضمین کرد تامین مالی B به رهبری KKR در سال گذشته.