اسنپ ​​چت استوری های عمومی را اضافه می کند، برنامه اشتراک درآمد را برای سازندگان گسترش می دهد

اسنپ ​​چت در حال ارائه ویژگی های اضافی است تا به سازندگان کمک کند تا مورد توجه قرار گیرند و امرار معاش کنند.

بیش از یک سال پیش، این پلتفرم برنامه‌ای را به‌طور آزمایشی اجرا کرد که به سازندگان منتخب اجازه می‌داد از تبلیغاتی که بین پست‌های استوری‌شان ظاهر می‌شود، سهمی از درآمد کسب کنند. اکنون، سازندگانی که حداقل 50000 فالوور و 25 میلیون بازدید ماهانه Snap دارند، مشروط بر اینکه حداقل ده داستان در ماه پست کنند، واجد شرایط ثبت نام در این برنامه هستند.

سهم درآمد تبلیغات ثابت کرده است که یکی از پایدارترین مدل‌ها برای پلتفرم‌ها برای پرداخت به سازندگان است، زیرا درآمدهای بالقوه محدود به محدودیت‌های صندوق ایجادکننده نیست. اما ثابت شده است که تقسیم درآمد تبلیغات در پلتفرم‌های ویدیویی کوتاه مانند TikTok دشوار است. YouTube Shorts شروع به تلاش برای انجام این کار کرده است، اگرچه تا کنون ثابت شده است که این کار دشوار است.

کسب درآمد از فرم های کوتاه به یک دلیل واضح دشوار است: البته ویدیوها کوتاه هستند. شما نمی توانید یک تبلیغ را در وسط یک ویدیو جاسازی کنید – تصور کنید یک ویدیوی 30 ثانیه ای را با یک تبلیغ هشت ثانیه ای در وسط تماشا کنید – اما اگر تبلیغات را بین دو ویدیو قرار دهید، چه کسی سهم درآمد را دریافت می کند؟ سازنده ای که ویدیوی او مستقیماً قبل یا بعد از آن ظاهر شده است؟ یا، آیا سازنده‌ای که ویدیوی او را قبلاً در فید تماشا کرده‌اید نیز مستحق حذف است، زیرا محتوای آن‌ها شما را تشویق می‌کند به پیمایش ادامه دهید؟

Snapchat با ارائه اشتراک درآمد در Stories، که در آن تبلیغات میان فیلم همیشه بین ویدیوهای سازندگان یکسان ظاهر می‌شود، این مشکل را کنار گذاشته است. این یک راه هوشمندانه برای به دست آوردن پول بیشتر سازندگان و در عین حال تشویق آنها به استفاده بیشتر از پلتفرم است. به گفته اسنپ چت، کاربران بیش از دو برابر زمان را در طول سال به تماشای داستان‌های سازندگان در برنامه آزمایشی تقسیم درآمد خود صرف کردند.

به گفته سخنگوی اسنپ چت، استراتژی این پلتفرم برای استوری و Spotlight، رقیب TikTok، ارتباط نزدیکی با هم دارند. برای مثال، اگر یک سازنده در Spotlight طرفداران زیادی ایجاد کند، مطمئناً در نهایت بینندگان داستان‌های بیشتری را خواهند داشت. Spotlight اکنون 350 میلیون کاربر ماهانه دارد که همچنان از رقبایی مانند TikTok که در سال 2021 1 میلیارد کاربر ماهانه را تحت الشعاع قرار داد و YouTube Shorts که 1.5 میلیارد بیننده ماهانه وارد شده گزارش می کند، فاصله دارد.

این برنامه می‌تواند مسئولیت بیشتری را بر عهده سازنده بگذارد تا به طور منظم استوری‌ها را آپلود کند، که پس از مدت زمان مشخصی ناپدید می‌شوند – اما این کار باید با معرفی ویژگی جدید اسنپ چت برای زمان‌بندی استوری آسان‌تر شود.

اسنپ ​​چت که در ابتدا به عنوان یک برنامه پیام رسان همتا به همتا و زودگذر به حساب می آمد، باید تلاش می کرد تا خود را به پلتفرمی تبدیل کند که سازندگان برای بارگذاری محتوای اصلی و کسب درآمد از آن اقدام کنند. اکنون، هر کاربر اسنپ چت 18 ساله یا بالاتر می‌تواند استوری‌ها را به صورت عمومی ارسال کند و به آنها کمک کند تا به مخاطبان بیشتری دست یابند (اگر این چیزی است که آنها می‌خواهند). اسنپ ​​چت همچنین با ادغام محتوای Spotlight در اسنپ مپ، جلب توجه سازندگان را آسان تر می کند. و با یکپارچگی انحصاری، کاربران می‌توانند یک Linktree را در بیوگرافی خود در نمایه عمومی خود قرار دهند، و به دنبال‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا به راحتی آن‌ها را در پلتفرم‌های دیگر پیدا کنند.

درباره Snap Partner Summit 2023 بیشتر بخوانید