اپل نزدیک به نیمی از بازار جهانی گوشی های هوشمند بازسازی شده را در اختیار دارد

حدود نیمی از گوشی‌های هوشمند بازسازی‌شده فروخته شده در سطح جهان آیفون بودند، زیرا فروش اپل در این دسته در سال 2022 نسبت به سال قبل 16 درصد رشد داشت.

این شرکت تحقیقات بازار روز دوشنبه گفت که بازار جهانی گوشی‌های هوشمند ثانویه در سال 2022 رشد 5 درصدی داشته است. اگر فروش گوشی‌های هوشمند بازسازی شده در چین کاهش 17 درصدی را تجربه نمی‌کرد، این رشد بیشتر می‌شد که عمدتاً به دلیل ظهور مجدد کووید-19 و ورود به این کشور است. این شرکت گفت از سیاست‌های COVID-Zero.

با این وجود، کاهش فروش گوشی‌های هوشمند ثانویه در چین به هند کمک کرده است که با رشد 19 درصدی در سال و پس از آن آمریکای لاتین با رشد سالانه 18 درصدی در جایگاه نخست قرار گیرد.

اپل بیش از 49 درصد از بازار ثانویه را در سال 2022 تصاحب کرد و به سریع ترین برند در حال رشد در بخش های مستعمل و بازسازی شده در سطح جهان تبدیل شد. به گفته این شرکت تحقیقاتی، سهم بازار شرکت کوپرتینویی از 44 درصد در سال 2021 افزایش یافته است.

تقاضای بالا برای گوشی های هوشمند بازسازی شده بر فروش آیفون های جدید و درآمدهای خدمات اپل در بسیاری از بازارها تأثیر می گذارد. به گفته کانترپوینت، با این حال، اپل در رشد خود در بازار بازسازی شده موفق شده است و مردم را به خرید مدل های بازسازی شده آیفون جذب می کند، حتی در مکان هایی که انواع جدید آنها به سختی پیدا می شود.

اپل مدت‌هاست که مدل‌های آیفون بازسازی‌شده را از طریق کانال‌های رسمی خود به فروش می‌رساند و یک سال ضمانت کامل باتری و پوسته آن‌ها را ارائه می‌دهد تا آنها را برای مشتریان جذاب کند. سازنده آیفون همچنین ابتکارات مختلفی با محوریت پایداری دارد و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری منظم را حتی در مدل‌های قدیمی‌تر ارائه می‌کند، که استفاده از مدل‌های بازسازی‌شده را برای مصرف‌کنندگان آسان‌تر از نسخه‌های جدیدشان می‌کند.

رشد به ویژه در کشورهایی از جمله هند نیز به دلیل موفقیت اپل در بازار بازسازی شده بود.

تارون پاتاک، مدیر تحقیقات کانترپوینت، به TechCrunch گفت: «اپل یک برند بسیار مشتاق در هند است و آیفون‌های بازسازی شده نقطه ورود کمتری به این کاربران مشتاق در اکوسیستم اپل می‌دهند.

او اضافه کرد که کشور آسیای جنوبی هنوز کوچک است و حدود 15 درصد از بازار جهانی گوشی های هوشمند بازسازی شده را تشکیل می دهد.

برخلاف اپل، سامسونگ در بازار ثانویه از 28 درصد در سال 2021 به 26 درصد در سال 2022، در هر نقطه مقابل، کاهش یافت. درصد کمی از مصرف کنندگان اندروید در سال به سمت iOS رفتند که بر فروش بازسازی شده سامسونگ تأثیر گذاشت. این شرکت تحقیقاتی گفت که این روند در سال 2023 ادامه خواهد داشت.بازار گوشی های هوشمند بازسازی شده

اعتبار تصویر: تحقیق متقابل

با افزایش تقاضا برای گوشی های 5G در بازارهای جهانی، 5G 13 درصد از فروش جهانی گوشی های هوشمند بازسازی شده در سال 2022 را تشکیل می دهد.

گلن کاردوزا، تحلیلگر ارشد کانترپوینت در بیانیه ای آماده گفت: «پتانسیل تجاری خرید و فروش گوشی های هوشمند مرمت شده همچنان بالاست، اما عرضه محدود بیشتر بازارهای نوظهور مانند LATAM، آسیای جنوب شرقی، هند و آفریقا را تحت تأثیر قرار می دهد. واردات از بازارهای بالغ مانند ایالات متحده، اروپا و ژاپن کاهش یافته است زیرا آنها باید تقاضای خود را تامین کنند.

کانترپوینت خاطرنشان کرد که سهم زیادی از مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند گوشی‌های هوشمند ممتاز و پرچم‌دار را در بازار بازسازی‌شده در سال 2022 بخرند، که نتیجه آن رشد متوسط ​​قیمت‌های فروش در بازار ثانویه است.

با این حال، به نظر می رسد رشد قابل توجه قیمت گذاری مدل های جدید – نه فقط در مورد آیفون بلکه به طور کلی – مشتریان را تا حد زیادی به سمت گوشی های هوشمند بازسازی شده سوق می دهد. عوامل اقتصاد کلان مؤثر بر مشاغل و مشاغل نیز بازار گوشی های هوشمند نوسازی شده را به نقطه ای شیرین برای مشتریان در سراسر جهان تبدیل می کند.

این شرکت پیش‌بینی می‌کند که افزایش مبادلات تجاری و تغییر به سمت گوشی‌های هوشمند ممتاز ممکن است به افزایش موجودی گوشی‌های هوشمند کم‌کارکرد در سال 2023 کمک کند. فعالیت‌های پایان عمر مانند جداسازی، تدارکات، انبارداری، بازیافت و دفع زباله‌های الکترونیکی نیز احتمالاً افزایش خواهند یافت. فروش گوشی های هوشمند بازسازی شده در سال جاری