این مجموعه YC Summer دارای بزرگترین گروه استارتاپ های آفریقایی است – TechCrunch

دسته تابستانی Y Combinator 2021 شامل 377 استارتاپ از 47 کشور جهان است. این سی و سومین روز نمایشی شتاب دهنده معروف است و بزرگترین گروه را تا به حال برگزار می کند. YC S20 198 استارتاپ داشت ، بنابراین نسبت به سال گذشته 90 درصد افزایش یافته است.

حدود نیمی از شرکتهای نمایندگی خارج از ایالات متحده مستقر هستند. کشورهای دارای بیشترین نماینده (به غیر از ایالات متحده) شامل هند با 33 استارتاپ هستند. انگلستان ، با 18 استارتاپ ؛ مکزیک با 17؛ سنگاپور با 12؛ و کانادا و برزیل ، هر کدام 11.

در حالی که روز نمایشی برای دسته زمستانی امسال در یک روز برگزار شد ، برای این دسته تابستانی دو روز است. امروز ، 189 شرکت به میدان می روند ، در حالی که بقیه فردا به میدان می روند.

استارتاپ های آفریقایی نیز از 10 در دسته زمستانی این بار به 15 عدد رسیدند که این رکورد برای استارتاپ های آفریقایی در یک گروه YC است.

“این بزرگترین دسته ای است که ما تا به حال تامین مالی کرده ایم و حدود 50 درصد بین المللی است. در نتیجه ، جای تعجب نیست که این بزرگترین گروه آفریقایی است.

یکی دیگر از دلایل معتبر برای افزایش می تواند این باشد که YC به دلیل موفقیت های اخیر Paystack و Flutterwave ، برنامه های بیشتری از آفریقا دریافت می کند. حداقل ، این دیدگاهی است که Kat Mañalac ، رئیس Outreach در YC به اشتراک می گذارد.

فارغ التحصیلان همیشه بهترین سخنگوها و نمایندگان YC هستند. بسیاری از بنیانگذاران آفریقایی (و م foundسسان آینده) که با آنها صحبت کرده ام با دیدن Paystack که این کار را به خوبی انجام می دهد و به دست می آید ، تشویق می شوند. موفقیت بسیاری از فارغ التحصیلان آفریقایی ما برای درخواست تیم های آفریقایی بیشتر الهام بخش است. “

نیجریه با پنج استارتاپ دوباره در صدر جدول قرار دارد ، در حالی که مصر چهار ، مراکش دو ، و کنیا ، غنا ، زامبیا و آفریقای جنوبی هر یک دارای یک استارتاپ هستند. در اینجا لیستی از استارتاپ های آفریقایی وجود دارد که به ترتیب حروف الفبا به YC S21 راه یافتند.

آمنلی (مصر)

آفریقا دارای کمترین میزان نفوذ بیمه در سطح جهان است. در مصر ، ضریب نفوذ بیمه حداقل 1 درصد است.

آمنلی ، که توسط شادی التحفه و ادهم نائومن در سال 2020 تأسیس شد ، در حال باز کردن در بازار دست نخورده 2 میلیارد دلاری است و اولین کارگزار بیمه آنلاین مجاز در کشور است.

چاری (مراکش)

موجی از اختلال در دیجیتالی شدن فروشگاه های خرده فروشی غیررسمی امسال در سراسر بازارهای در حال ظهور گسترده شده است و چاری نیز در این عملیات شرکت می کند.

سوفیا آلج و اسماعیل بلخایات Chari را در سال 2020 تاسیس کردند. این شرکت به خرده فروشان سنتی در مراکش و برخی از مناطق شمال آفریقا اجازه می دهد تا کالاهای مصرفی را از طریق پلتفرم آن سفارش دهند و تحویل رایگان آنها را به فروشگاه های آنها انجام می دهد. Chari با ارائه اعتبار به این خرده فروشان جنبه fintech دارد.

فینگو (کنیا)

Neobanks جهان را طوفان کرده است و آفریقا آخرین مرز برای این نام تجاری نوآوری فن آوری است. Fingo در حال ارائه یک نام تجاری جایگزین برای بانک های هزاره آفریقایی است که از کنیا شروع می شود.

این بانک دیجیتالی که توسط Kiiru Muhoya Gitari Tirima James da Costa و Ian Njuguna در سال 2020 تأسیس شده است ، ادعا می کند که هزینه ها را 90 درصد ارزان تر از بانک های سنتی در کنیا و سایر خدمات ارائه می دهد.

FloatPays (آفریقای جنوبی)

در آفریقای جنوبی ، حداکثر 5 میلیون کارمند برای رفع نیازهای ماهانه خود ، زمانی که حقوق خود را به پایان می رسانند ، وام می گیرند. با این حال ، گزینه های اعطای وام برای این کارکنان با نرخ های سود ناخوشایند ارائه می شود.

سیمون وارد در سال 2019 FloatPays را به عنوان یک پلتفرم دسترسی به دستمزد درخواستی تاسیس کرد تا به کارکنان در دسترسی ، هزینه ، پس انداز و مدیریت پول خود کمک کند.

فرتریوم (مراکش)

مدیران مشاغل تحویل روزانه صدها یا هزاران نقطه تحویل را اداره می کنند. با ناوگان متشکل از کامیون ها یا ون های زیاد ، نیاز است که برنامه تحویل هر کدام را در مکان های مختلف روزانه حذف کنید. چگونه هزینه ها و کارایی را همزمان بهینه می کنند؟

وارد Freterium شوید. این شرکت به پیمانکاران ، تولیدکنندگان ، توزیع کنندگان و لجستیک ها اجازه می دهد تا محموله های B2B یا B2C خود را برنامه ریزی و بهینه سازی کنند در حالی که بستر ابری را برای دید زمان واقعی محموله ها ، زیرساخت های لجستیکی و همکاری یکپارچه فراهم می کند که سیلوهای سازمانی سنتی را خراب می کند. عمر ال کوهنه و مهدی شریف عالمی Freterium را در سال 2018 تأسیس کردند.

سلامت اینفایوس (نیجریه)

تعداد زیادی از آفریقایی ها به دلیل محدودیت زمانی از انجام تحقیقات بالینی معاف هستند. بر اساس گزارشات ، انجام چنین مطالعاتی در این مناطق می تواند تا ده ماه طول بکشد.

Infiuss Health می گوید که در حال ایجاد یک بستر غیرمتمرکز برای تحقیقات از راه دور و آزمایشات بالینی در آفریقا است. چگونه؟ با اتصال مستقیم محققان به بیمارانی که می خواهند در کمتر از یک هفته در تحقیقات بالینی شرکت کنند.

این شرکت توسط ملیسا بیم و امبا چارلز در سال 2020 تاسیس شد.

لیموناد مالی (نیجریه)

میلیون ها مهاجر آفریقایی در اروپا و آمریکای شمالی زندگی می کنند. برخی مشاغل خود را در هر دو این مناطق و همچنین در آفریقا تأسیس کرده اند.

در نمایشنامه بانکداری دیجیتالی دیگر ، Lemonade Finance حسابهای چند ارزی برای این مهاجران فراهم می کند تا معاملات و بانکداری بدون درز را فعال کند. این شرکت توسط ریان کوکران و Ridwan Olalere در سال 2020 تاسیس شد

Mecho Autotech (نیجریه)

تعمیر وسیله نقلیه به دلیل مسائل مربوط به قیمت و کیفیت می تواند یک فرآیند سخت در آفریقا باشد. مورد دوم به این دلیل است که بسیاری از این متخصصان (مکانیک) بدون روکش هستند.

Ayoola Akinkunmi و Olusegun Owoade Mecho Autotech را در سال 2021 به عنوان یک پلت فرم تعمیر و نگهداری خودرو در صورت تقاضا راه اندازی کردند. Mecho Autotech شبکه ای از مکانیک های بررسی شده ایجاد کرده است و از طریق یک برنامه ، صاحبان خودرو می توانند هزینه خدمات خود را رزرو و پرداخت کنند.

اودیگو (مصر)

Odiggo مانند مدل قبلی خود در این لیست ، صاحبان خودروها را با مکانیک های موبایل در خاورمیانه متصل می کند. بر روی پلت فرم ، صاحبان خودرو همچنین می توانند به خدمات اضافی دسترسی پیدا کنند که شامل شستشو و تعمیر و نگهداری خودرو می شود.

اگرچه Odiggo به عنوان یک شرکت مستقر در دبی در پایگاه داده YC فهرست شده است ، منشاء آن مصر است و ابتدا فعالیت خود را در این کشور شمال آفریقا آغاز کرد.

پاهیپو (نیجریه)

دسترسی به اعتبار هنوز برای میلیون ها مشاغل کوچک و متوسط ​​در نیجریه ، که بیشتر مشاغل این کشور را تشکیل می دهند ، مشکل ساز است.

Payhippo توسط Zach Bijesse ، Uche Nnadi و Chioma Okotcha در سال 2019 تأسیس شد ، وام هایی را به مشاغلی ارائه می دهد که معمولاً نمی توانند از بانک ها یا سایر موسسات مالی وام یا کارت اعتباری دریافت کنند.

پیلون (مصر)

شرکت های توزیع آب و برق هنگام افتتاح جریان درآمد جدید در بازارهای نوظهور با ضررهای ناشی از نشت و سرقت مواجه می شوند.

Pylon به عنوان یک بستر مدیریت زیرساخت برای این شرکت های توزیع عمل می کند و به کاهش این ضررها کمک می کند. در سال 2017 توسط احمد عاشور و عمر رادی تاسیس شد.

ShipBlu (مصر)

هنگامی که تجار شروع به توسعه مشاغل تجارت الکترونیکی خود می کنند ، مدیریت نیازهای تحویل و به پایان رساندن کار دشوار است. در مصر ، چندین سیستم عامل در حال حاضر راه حل هایی برای این نیاز فزاینده ارائه می دهند و ShipBlu نیز به آن لیست اضافه می کند.

ShipBlu ادعا می کند که توسط احمد الکاواس ، عبدالرحمان حسنی و علی ناصر در سال 2020 تأسیس شده است و مجموعه ای کامل از خدمات تحویل را برای تجار تجارت الکترونیکی از شب تا تحویل تا تحویل پنج تا هفت روز ارائه می دهد.

سوپلیاس (نیجریه)

یکی دیگر از فروشگاههای دیجیتالی سازی-غیررسمی-خرده فروشی ، این بار از نیجریه. Suplias یک بازار B2B است که در آن فروشگاههای مادر و بزرگ آفریقا با استفاده از یک برنامه تلفن همراه موجودی را مستقیماً از تولیدکنندگان خریداری می کنند.

این شرکت توسط استفان ایگو ، مایکل ادسانیا و سفا ایکیاتور در سال 2019 تاسیس شد.

Union54 (زامبیا)

فین تک های آفریقایی در حال ارائه کارت های مجازی و فیزیکی به مشتریان خود هستند. با این حال ، هنگامی که با مشارکت بانک ها انجام می شود ، آسان و ارزان نمی شود.

Union54 یک جایگزین است و یک API برای آنها فراهم می کند تا کارت های بدهی را ارزان تر و سریعتر صادر کنند. این شهر توسط الساندرا مارتینی و پرسئوس ملامبو در سال 2021 تاسیس شد.

بیوتکنولوژی یماچی (غنا)

Yaw Attua-Afari ، Yaw Bediako ، David Hutchful و Joyce Ngoi در سال 2020 Yoteachi Biotechnology را تأسیس کردند. ایده این استارتاپ تنوع بخشیدن به تشخیص و درمان دقیق سرطان در سراسر قاره است ، با شروع از غنا.

تخمین زده می شود 752،000 مورد جدید سرطان ، 4 of از کل موارد جهان ، در جنوب صحرای آفریقا در سال 2018 رخ داده است. یمااچی در تلاش است تا با ایجاد تشخیص مولکولی بهینه شده برای همه آفریقایی ها ، بار سرطان را کاهش دهد.