ایوان شارپ ، بنیانگذار Pinterest ، به شرکت طراحی Jony Ive-TechCrunch پیوست

پینترست اعلام کرد که ایوان شارپ ، موسس این شرکت ، به طور تمام وقت از این شرکت خارج می شود ، جایی که او به عنوان مدیر طراحی و خلاقیت فعالیت می کرد ، تا به جانی آیو در مجموعه خلاقانه جدید LoveFrom خود بپیوندد. پس از آخرین روز خود در امروز ، 14 اکتبر 2021 ، شارپ در Pinterest به نقش مشاوره ای می پردازد که بر استراتژی شرکت ، محصول ، طراحی ، نام تجاری و فرهنگ تمرکز می کند. او همچنین به خدمت در هیئت مدیره Pinterest ادامه خواهد داد.

Pinterest در مارس 2010 توسط بنیانگذاران Sharp ، Ben Silbermann و Paul Sciarra تاسیس شد و Pinterest امروزه به شارپ هدایت می کند که این شرکت را در طول تکامل خود از یک موتور کشف بصری به یک پلت فرم الهام جهانی هدایت کرده است. شارپ در Pinterest ، بر استراتژی محصول و تجربه کاربر ، از جمله معماری سیستم عامل های Shopping و Creator خود نظارت داشت.

اعتبار تصویر: Pinterest

“با بازنگری در دهه گذشته ، احساس می کنم از آنچه تیم و جامعه ما به دست آورده اند مملو از شکرگزاری و افتخار هستم. ما با هم Pinterest را ایجاد کردیم: یک شرکت فناوری و پلتفرم که یک منبع الهام مثبت برای صدها میلیون نفر در سراسر جهان است. “شارپ در بیانیه ای گفت. “پس از تأمل طولانی در مورد اینکه چگونه می توانم توانایی خود را برای خدمت به بهترین نحو افزایش دهم ، تصمیم گرفتم تمرکزم را تغییر دهم و به جونی آیو و گروه خلاقانه ای که او در LoveFrom گرد آورده است بپیوندم. من مشتاقانه منتظر ادامه همکاری با بن و تیم Pinterest در زمینه پیشرفت جاه طلبانه شرکت در پلتفرم جهانی هستیم که در آن سازندگان و بازرگانان مردم را تشویق می کنند تا زندگی مورد علاقه خود را ایجاد کنند. “

بن سیلبرمن ، بنیانگذار و مدیرعامل Pinterest ، نیز در بیانیه ای گفت: “استعداد ، دید و اشتیاق منحصر به فرد ایوان در ساخت Pinterest به خانه الهام بخش صدها میلیون نفر در سراسر جهان نقش داشته است.” “من از مشارکت ، رهبری و دوستی او در 10 سال گذشته سپاسگزارم و سپاسگزارم که او همچنان از Pinterest به عنوان عضو هیئت مدیره و در نقش جدید خود به عنوان مشاور حمایت خواهد کرد.”

پینترست به ما می گوید که نقش شارپ یک نقش بنیانگذار منحصر به فرد بود ، بنابراین جایگزین نمی شود. او همچنین تیم فعلی ای نداشت که به طور رسمی به او گزارش دهد ، بنابراین هیچ تغییری در ساختار گزارشگری ایجاد نمی شود. در عوض ، تیم طراحی به کار تحت سرپرستی محصول ناوین گاوینی و با رهبری مدیر طراحی لیندسی میندلر ادامه خواهد داد.

هنوز هیچ صحبتی در مورد نقش شارپ در LoveFrom وجود ندارد ، اما چندین کارمند سابق اپل قبلاً به Ive در این شرکت پیوسته اند ، از جمله Wan Si ، Eugene Whang ، Chris Wilson و Patch Kessler. (اما جف تیلر تابستان امسال رفت.)

سیلبرمن در یادداشتی که برای کارکنان ارسال کرد ، موارد زیر را بیان کرد:

سلام تیم ،

برای نوشتن چند خبر تلخ می نویسم: ایوان از کار روزانه خود در Pinterest کنار می رود. او شروع به یک ماجراجویی جدید هیجان انگیز در خارج از شرکت می کند (که به او اجازه می دهم در مورد آن بگوید!). در اینجا در Pinterest ، او به یک نقش مشورتی منتقل می شود و به عنوان عضو هیئت مدیره به کار خود ادامه می دهد. بنابراین خبر خوب این است که او دور نمی رود.

با این وجود ، این پایان یک فصل است. در پردازش آن ، زمان زیادی را صرف فکر کردن در مورد شروع کردم. من و ایوان در سال 2009 در شهر نیویورک ملاقات کردیم. بلافاصله آن را زدیم. ما درباره علایق (عجیب و غریب) خود ، خانواده هایمان و امیدهایمان برای آینده صحبت کردیم. او به وضوح یک سازنده در قلب بود ، که مناسب بود زیرا او در دانشکده معماری بود. یادم می آید فکر می کردم: وای ، من می خواهم با این پسر کار کنم.

در نهایت ، ما در مورد ساخت ابزاری برای کمک به شما در جمع آوری چیزهایی که دوست دارید در اینترنت صحبت کردیم. این ایده به یک محصول تبدیل شد که بعداً آن را Pinterest نامگذاری کردیم. و به این ترتیب شروع یک سفر شگفت انگیز و ده ساله با هم و با همه شما آغاز شد.

ایوان برای رشد Pinterest بسیار ضروری بوده است. گاهی اوقات وظایف کوچک بود – او یکبار مچ دست خود را که میزهای IKEA را در اولین دفتر ما کنار هم قرار می داد ، آسیب می دید. اغلب ، مشارکت های او دگرگون کننده بود. بارها و بارها ، وی تخته سفید ایده ها را گرفته و آنها را به تجربه ای معنادار در محصول و شرکت ترجمه کرده است.

اما چیزی که من همیشه دوست داشتم فقط چیزی نیست که او ساخته است ، بلکه نحوه ساخت اوست – با همدلی ، مراقبت و توجه به دیگران. او هرگز نترسیده است که در یک جلسه برای آن ارزشها صحبت کند. مهم نیست که Pinterest چقدر بزرگ شد ، اما هرگز تغییر نکرد.

برای من شخصاً ، درک مفهوم مشارکت ایوان برای من دشوار است. وقتی به سالهای ساختمان با هم فکر می کنم ، به طرح تجاری یا OKR فکر نمی کنم. در عوض ، من به همه آن روزهای طولانی ، شب های دیرهنگام و بسیاری از تماس های تلفنی فکر می کنم – پرورش یک رویای مشترک با هم. جشن گرفتن اوج های باورنکردنی و تشویق یکدیگر در شرایط سخت پایین ؛ حضور در عروسی های یکدیگر و ملاقات با فرزندان یکدیگر برای اولین بار. او نه تنها یکی از بنیانگذاران بزرگ ، بلکه یک دوست عالی بوده است.

در حالی که ایوان دیگر بیش از هر چیز دیگر یک حضور روزانه در Pinterest نخواهد بود ، من از او سپاسگزارم – به خاطر شخصی که هست ، به خاطر کاری که انجام داده است ، و به خاطر مشاوره ای که او در نقش جدید خود ادامه خواهد داد.

ما فردا میزبان پرسش و پاسخ هستیم و امیدوارم همه شما را در آنجا ببینیم تا بتوانیم با یک صدای جمعی بگوییم: ممنون ایوان!

– بن