بدون زیرنویس نمیشه تماشا کرد؟ ویژگی جدید Prime Video شنیدن گفتگو را آسان‌تر می‌کند

دیگر صدای تلویزیون را نمی شنوی؟ تو تنها نیستی. درک گفت و گوهای تلویزیونی در طول سال ها سخت تر شده است و باعث شده است که همه در حین تماشا زیرنویس را روشن کنند. امروزه، این مشکل به عنوان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های Amazon Prime Video معرفی می‌شود که ممکن است دیگر نیازی به زیرنویس نداشته باشد – حداقل در برخی از عناوین. در حال معرفی “Dialogue Boost” است، گزینه ای که به بینندگان Prime Video اجازه می دهد تا حجم گفتگوی گفتاری را نسبت به موسیقی پس زمینه و جلوه ها افزایش دهند. این ویژگی ابتدا در برنامه‌های منتخب آمازون اورجینال در سراسر جهان از جمله «خانم میزل شگفت‌انگیز»، «جک رایان تام کلنسی»، «هارلم»، «بیمار بزرگ»، «ریکاردو بودن» و «پسر زیبا» در دسترس خواهد بود. ” بین دیگران.

ویژگی‌های مشابهی برای افزایش حجم گفتگو در پلتفرم‌های دیگر، مانند سیستم‌های تئاتر پیشرفته، تجهیزات صوتی تخصصی، و برخی تلویزیون‌های هوشمند و دستگاه‌های رسانه‌ای پخش‌کننده در دسترس هستند. برای مثال، Roku چیزی به نام «وضوح گفتار» را ارائه می‌کند که محتوای دیالوگ را نسبت به صداهای دیگر، مانند موسیقی پس‌زمینه یا جلوه‌های صوتی بلندتر، مانند تصادفات اتومبیل، تقویت می‌کند.

اما آمازون خاطرنشان می کند که این اولین سرویس پخش جهانی است که این نوع ویژگی را ارائه می دهد.

اگرچه این گزینه ابتدا با نیازهای مشتریانی ایجاد شد که در ذهنشان کم شنوایی بود، اما آمازون معتقد است که ممکن است به همه کمک کند از خدمات آن بهتر لذت ببرند.

اعتبار تصویر: آمازون

برای ایجاد آهنگ‌های تقویت گفتگو، Prime Video ابتدا صدای اصلی یک فیلم یا برنامه تلویزیونی را تجزیه و تحلیل می‌کند و به طور هوشمند نقاطی را که شنیدن گفتار انسان در بالای موسیقی پس‌زمینه و جلوه‌ها سخت‌تر است، شناسایی می‌کند. آمازون به TechCrunch می‌گوید سپس الگوهای گفتار جدا می‌شوند و محتوا برای شفاف‌تر کردن گفتگو تقویت می‌شود. این شرکت می‌گوید رویکرد مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند به‌جای تقویت‌های کلی در کانال مرکزی در یک سیستم سینمای خانگی، بهبود هدفمندی را به بخش‌هایی از گفتگوی گفتاری ارائه دهد. این بدان معناست که صدای تقویت‌شده را می‌توان در هر دستگاهی که Prime Video را می‌توان در آن پخش کرد، گوش داد، نه اینکه مانند برخی راه‌حل‌های دیگر وابسته به دستگاه باشد.

آهنگ‌های تقویت‌شده در دسترس کاربران نهایی قرار می‌گیرند تا از میان زیرنویس‌ها و ویجت گزینه‌های صوتی در ویدیوی در حال پخش انتخاب کنند. در اینجا، بینندگان بسته به ترجیحات خود می‌توانند از میان گزینه‌هایی مانند «تقویت گفتگوی انگلیسی: متوسط» و «تقویت گفتگو: زیاد» انتخاب کنند.

کاربران Prime Video می‌دانند که آیا عنوانی با گزینه تقویت گفتگو در دسترس است یا خیر زیرا در صفحه جزئیات نمایش یا فیلم در سرویس نمایش داده می‌شود.

اعتبار تصویر: آمازون

در زمان راه اندازی، این ویژگی در حدود 100 آمازون اورجینال در دسترس است – اگرچه برخی فقط برای فصل های انتخابی این گزینه را ارائه می دهند. علاوه بر نمایش‌هایی که در بالا ذکر شد، Dialogue Boost در عناوین دیگری مانند «Bosch»، «Fleabag»، «Modern Love» و «Crown Heights» در دسترس است. آمازون می‌گوید در آینده با گسترش آن به عرضه عناوین بیشتری ادامه خواهد داد، اما چارچوب زمانی برای پوشش کامل کتابخانه اصلی خود ارائه نکرده است.

راف سلطانوویچ، معاون فناوری پرایم ویدئو و استودیو آمازون در بیانیه‌ای درباره راه‌اندازی این محصول گفت: «در پرایم ویدیو، ما متعهد به ایجاد یک تجربه پخش فراگیر، عادلانه و لذت‌بخش برای همه مشتریانمان هستیم. «کتابخانه محتوای زیرنویس و توصیف‌شده ما به رشد خود ادامه می‌دهد و با استفاده از قابلیت‌های تکنولوژیکی خود برای ایجاد نوآوری‌های صنعت اول مانند Dialogue Boost، گام دیگری برای ایجاد یک تجربه پخش قابل دسترس‌تر برمی‌داریم.»

Prime Video تنها سرویسی نیست که به مشکلات مربوط به صدای خفه‌شده رسیدگی می‌کند، اما رقیب Netflix اخیراً رویکرد متفاوتی در پیش گرفته است. ماه گذشته، نتفلیکس ویژگی‌ای را معرفی کرد که به مشترکین امکان می‌دهد اندازه و سبک زیرنویس‌ها و زیرنویس‌ها را سفارشی کنند تا میزان محبوبیت تماشا با زیرنویس را تأیید کند.

Dialogue Boost از امروز در همه دستگاه‌هایی که از Prime Video پشتیبانی می‌کنند در دسترس است.