بله، رشد فناوری در حال کاهش است

سهام دامنه، Airbnb و Twilio امروز صبح به دنبال نتایج درآمدهای خود در روز گذشته به شدت کاهش یافتند.

ممکن است عجیب به نظر برسد که این شرکت‌ها با توجه به بخش‌های مختلفی که در آن فعالیت می‌کنند گروه‌بندی شوند: Amplitude تجزیه و تحلیل محصولات دیجیتالی انجام می‌دهد، Airbnb بازاری را برای اجاره مسکن برای مصرف‌کنندگان فراهم می‌کند، و Twilio خدمات ارتباطی را برای محصولات نرم‌افزاری از طریق API می‌فروشد. چه وجه اشتراکی می توانند داشته باشند؟


صرافی استارتاپ ها، بازارها و پول را بررسی می کند.

آن را هر روز صبح در TechCrunch+ بخوانید یا هر شنبه خبرنامه The Exchange را دریافت کنید.


به نظر می‌رسد که پاسخ، پیش‌بینی‌های رشد سالیانه آن‌ها باشد، که کمتر از آنچه وال استریت به آن امیدوار بود، بود.

در حالی که ما کمتر تحت تاثیر قرار گرفته بودیم که چگونه بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری آمریکایی درآمد خود را افزایش می‌دهند، به نظر می‌رسد که با مسئله‌ای که فقط فناوری بزرگ را تحت تأثیر قرار می‌دهد سروکار نداریم. همسالان کوچکتر آنها نیز بادهای مخالف مشابهی را می بینند.

امروز صبح، نتایج هر شرکت را بررسی خواهیم کرد و سپس از مدیرعامل Amplitude خواهیم شنید اسکیت اسپنسر، که دیروز با او صحبت کردیم. در نهایت، ما به شاخص گسترده‌تری از نرخ رشد شرکت‌های نرم‌افزاری مدرن نگاه می‌کنیم و همه آن‌ها را در کنار هم قرار می‌دهیم تا نکاتی را برای استارت‌آپ‌ها جمع‌آوری کنیم.

راه (مالی) پیش رو

Airbnb نیازی به معرفی ندارد، بنابراین می توانیم مستقیماً به سراغ اعداد برویم. این شرکت درآمدی بهتر از حد انتظار و اولین سود GAAP خود را در سه ماهه گزارش کرد، در حالی که مشت های پول نقد نیز تولید کرد. مطمئناً نتیجه خوبی به نظر می رسد، به ویژه با توجه به اینکه درآمد در سن Airbnb در این اقتصاد 20 درصد افزایش یافته است.

با این حال، Airbnb انتظار دارد که درآمد در سه ماهه دوم نسبت به سال قبل 12 درصد به 16 درصد افزایش یابد. این مقدار بسیار کمتر از رشد 58 درصدی است که در سه ماهه دوم 2022 مشاهده کرد و همچنین نسبت به رشد 20 درصدی در سه ماهه اول 2023 کاهش یافته است. نه مانند آن پیش بینی

در مورد Twilio، سود و درآمدی بهتر از حد انتظار برای سه ماهه اول گزارش کرد، اما پیش بینی درآمد آن از 980 تا 990 میلیون دلار برای سه ماهه دوم یا رشد تنها 4 تا 5 درصد، سرمایه گذاران را ناراضی کرد، به ویژه تحلیلگران انتظار درآمد بسیار بیشتر از 1.05 میلیارد دلار را داشتند.