بيماريهاي عمومی + غدد مترشحه ( تيروييد ، چاقي و لاغري) – صفحه 54

همچنین ویتامینها و مکملها یا سایر داروهای مصرفی بیمار را یادداشت کرده و سوالاتی دربارهی میزان نوشیدن الکل، سیگار کشیدن و یا سابقهی انجام عمل جراحی در ناحیهی سینه را از وی میپرسد. اگر این بیماری ناشی از مصرف دارو باشد ، ممکن است بیمار نیاز به داروی متفاوت داشته باشد و اگر بیمار فقط برای مدت کوتاهی از دارو استفاده کند شرایط موقت خواهد بود. اطلاعات در مورد صحت یا عوارض این روش در حال حاضر در دسترس نیست. اگر در قسمت جای بخیهها و بریدگیها مایعی به رنگ زرد و یا سبز تراوشمیکند و یا بوی نامطبوعی به مشام میرسد. سپس برشهای ایجاد شده توسط نخ بخیه بسته میشود که معمولاً جای آن قابل رؤیت نخواهد بود. جای زخم باقیمانده پس از عمل جراحی ژنیکوماستی در صورت استفاده از روش لیپوساکشن برای اصلاح مشکل بسیار کوچک میباشد. مردانی که علائم ژنیکوماستی را دارند ممکن است در ناحیهی سینه درد احساس کنند و گاهی از نوک سینههایشان ترشحاتی صورت بگیرد، که ناراحتی جدی به شمار میرود و باید دربارهی آن با یک متخصص مجرب مشورت کرد. همچنین روغن اسطوخودوس و روغن درخت چای که در محصولات مراقبت از پوست مورد استفاده قرار می گیرند نیز باعث بیماری ژنیکوماستی ناباروری ژنیکوماستی می شود.

همچنین ژنیکوماستی در مردان مسن می تواند ناشی از تغییر در سطح هورمون باشد. در دوران بلوغ سطح هورمون ها در حال تغییر است (معمولاً ۱۲ تا ۱۴ سالگی). در این روش جدید از یک لوله کوچک و انعطاف پذیر با نور و یک لنز دوربین در انتها (آندوسکوپ) برای معاینه داخلی پستان استفاده می شود. وقتی مردان سطح بالایی از این هورمون را داشته باشند، ممکن است صفات زنانه مانند رشد پستان در آنها ظاهر شود. این توده در برخی موارد میتواند نشانهای از سرطان هم باشد. تقریباً از هر ۴ مرد ۱ نفر در این گروه سنی دچار بیماری ژنیکوماستی می شود. منظور از ژنیکوماستی در واقع به بزرگ شدن بافت غدد لنفاوی سینه در مردان می توان اشاره داشت که این عارضه بیشتر در مردان و در دوران طفولیت ، بلوغ، و میان سالی رایج است. ژنیکوماستی معمولاً در اثر بیماری هایی مانند: سرطان کبد یا ریه ، سیروز کبد ، تیروئید بیش فعال و یا با مشکلات هورمونی مانند: سرطان غده هیپوفیز ، غدد فوق کلیوی یا بیضه ایجاد می شود.

بیماری ژنیکوماستی با افزایش بافت غده در سینه پسران یا آقایان که به دلیل عدم تعادل هورمون های استروژن و تستوسترون ایجاد می شود. تغییر در تعادل ترشح هورمونهای تستوسترون و استروژن، عامل دیگری برای بوجود آمدن ژنیکوماستی یا همان بزرگ شدن سینه در آقایان است. ژنیکوماستی در اثر کاهش هورمون تستوسترون در مقایسه با استروژن ایجاد می شود. تاموکسیفن یک دارویی است که عملکرد استروژن (هورمون زنانه) را در بدن مسدود می کند. در برخی از موارد ژنیکوماستی ارثی است. مهارکننده های آروماتاز مانند آناستروزول ، که برای معالجه سرطان پستان و تخمدان در زنان یائسه استفاده می شود ، ممکن است برای جلوگیری یا درمان ژنیکوماستی در مردان خارج از برچسب استفاده شود. • داروی درمان ضدویروسی بسیار فعال برای درمان ایدز که ممکن است باعث جمع شدن تودهای از چربی در ناحیه سینه شود یا در برخی موارد منجر به بزرگ شدن بافت اصلی پستان مردان شود.

جایگزینی تستوسترون می تواند ژنیکوماستی را در مردان مسن با سطح تستوسترون پایین درمان کند. این کاهش می تواند ناشی از شرایطی باشد که اثرات تستوسترون را مسدود می کند و تستوسترون را کاهش می دهد یا سطح استروژن را افزایش می دهد. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا درباره جراحی سینه مردان و هزینه عمل جراحی سینه مردان ژنیکوماستی اطلاعات جامع و مفیدی کسب کنید. همانطور که گفته شد درمان ژنیکوماستی آقایان با روش های مختلف که هزینه های متفاوتی نیز دارند انجام می شود که در این بخش توصیح داده می شود. سطح استروژن آقایان که بیش از حد زیاد باشد و یا از حد تعادل تستوسترون خارج باشد، می تواند باعث بیماری ژنیکوماستی شود. در این موارد معمولاً ژنیکوماستی به تنهایی برطرف می شود زیرا سطح هورمون به حالت عادی باز می گردد. این مشکل می تواند به طور موقت در طی رشد طبیعی پسران اتفاق بیفتد و منجر به ژنیکوماستی در نوزادان یا در دوران بلوغ شود.