تثبیت صنعت حزب جمهوریخواه با فروش Blue Prism به ویستا به قیمت 1.095 بیلیون پوند ادامه دارد – TechCrunch

بازار یکپارچه سازی فرآیند روباتیک (ՀՀԿ) در یک سال گذشته داغ شده است و امروزه یکی از پیشگامان بازار ، Blue Prism ، به مبلغ 1.095 میلیارد پوند (1.5 میلیارد دلار) به Vista Equity Partners فروخته شد. بریتانیا امروز صبح در حالی که ما در سال گذشته شاهد استارت آپ های زیادی از سوی فروشندگان بزرگتر بوده ایم ، این اولین معامله ای است که یکی از سه فروشنده برتر این فضا را شامل می شود.

این یک معامله پیچیده است که در آن ویستا نهادی به نام Bali Bidco Limited – که طبق پرونده ، به طور غیرمستقیم متعلق به Vista Funds است – ایجاد کرد تا از طرف خود خرید انجام دهد. در حالی که مشخص نیست چرا از این مکانیزم مالی استفاده کرده است ، نتیجه نهایی این است که گروه خصوصی خصوصی Blue Prism را خریداری کرده و آن را در املاک دیگر ویستا ، Tibco ، که این شرکت در سال 2014 به مبلغ 4.3 میلیارد دلار خریداری کرد ، قرار داده است.

منشور آبی ، با پذیرش خود در پرونده رسمی ، با شرایط سختی روبرو بود و از مجمع عمومی سالانه خود در مارس گذشته در حال بررسی گزینه های خود است. این شرکت در تشکیل پرونده می گوید: “هیئت مدیره منشور آبی طیف وسیعی از گزینه های استراتژیک را با توجه به خطوط راهبردی و عملیاتی پیش روی شرکت ، خطرات قابل توجه در اجرا و بازخورد مشورت سهامداران در نظر گرفته است.”

یکی از این گزینه ها فروش بود ، که تصمیم گرفت بهترین رویکرد برای شرکت باشد ، که اخیراً درآمد حدود 160 میلیون پوند (تقریبا 217 میلیون دلار آمریکا) گزارش داده است. جیسون کینگدون ، رئیس و مدیرعامل Blue Prism ، این را بهترین راه پیش روی شرکت می داند تا بتواند آن را بر پایه محکم تری قرار دهد.

“ترکیب با Vista و Tibco اطمینان می دهد که ما در خط مقدم نسل بعدی اتوماسیون هوشمند باقی خواهیم ماند: ما می توانیم طیف وسیعی از محصولات را که به مشتریان خود ارائه می دهیم ، با ردپای جهانی و فناوری های Tibco ، گسترش دهیم. و به عنوان یک شرکت خصوصی ، ما همچنین دسترسی بیشتری به سرمایه خواهیم داشت تا فرصت های رشد جدید را از طریق سرمایه گذاری در محصول و سایر M&A احتمالی دنبال کنیم. “

ما نتایج عملیاتی Blue Prism را بررسی کردیم تا تصمیم آن را برای فروش بهتر درک کنیم. در شش ماه منتهی به 30 آوریل 2021 ، این شرکت 80.4 میلیون پوند (تقریبا 108 میلیون دلار آمریکا) درآمد گزارش کرده است ، رقمی که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته به صورت ثابت 24 درصد افزایش یافته است. در همان افق زمانی ، Blue Prism ضرر عملیاتی خود را از 53.8 میلیون پوند (تقریبا 73 میلیون دلار آمریکا) به 20.9 میلیون پوند (تقریبا 30 میلیون دلار آمریکا) کاهش داد.

علی رغم پیشرفت در زمینه تولید جوهر قرمز ، این شرکت به دلیل عدم سوددهی خود به سرعت رشد نمی کند. ارزش منشور آبی قبل از اعلام معامله کاهش یافته بود و این نشان می داد که سرمایه گذاران عمومی به طور کامل از عملکرد آن راضی نیستند. ویستا از طریق Bidco حق بیمه ای برای این شرکت پرداخت می کند ، هرچند که ارزش آن قبل از کاهش اخیر Blue Prism در اوایل امسال کمتر بود.

اگر به درآمد شرکت در H1 2021 نگاه کنید و آن را در طول یک سال اضافه کنید ، Blue Prism حدود 6.8 برابر درآمد به فروش می رسد. این رقم مفیدی است زیرا نشان می دهد ارزش خروجی نرم افزارهای عمومی در بازار اروپا از شرکتی که به آرامی در حال رشد به عنوان Blue Prism است چقدر است. به نظر می رسد ویستا مطمئن است که خرید و ترکیب با Tibco سودآور خواهد بود.

در حالی که Tibco ، یک فروشنده قدیمی در سال 1997 تأسیس شد ، طیف گسترده ای از خدمات اتوماسیون را برای اتصال منابع داده در یک شرکت ارائه می دهد ، Blue Prism خدمات اتوماسیون فرایند روباتیک را ارائه می دهد ، که به خودکارسازی مجموعه ای از کارهای قدیمی در سراسر یک سازمان کمک می کند. این دو باید حداقل روی کاغذ به خوبی کنار هم قرار بگیرند ، زیرا Blue Prism به Tibco قدم در بازار رو به رشد ՀՀԿ می گذارد.

سال گذشته گارتنر گزارش داد که سه فروشنده برتر در این فضا شامل UIPath است ، شرکتی که سال گذشته با استقبال گسترده ، Automation Anywhere و Blue Prism رو به رو شد. در گزارشی سال گذشته ، IDC برآورد کرد که بازار حزب جمهوری خلق چین در سال جاری به 2 میلیارد دلار خواهد رسید ، که با توجه به هیاهوهایی که در اطراف آن وجود دارد ، مقدار ناچیزی است ، اما بر اساس آن IDC پیش بینی می کند تا سال 2024 به 5.9 میلیارد دلار برسد.

طی سال گذشته شرکت های کوچکتری توسط شرکت های بزرگتر خریداری شده اند و در صنعت تثبیت زیادی شده است. اخیراً Salesforce استارتاپ آلمانی Servicetrace را خریداری کرد و آن را با Mulesoft ترکیب کرد ، که مشابه اقدام ویستا برای خرید Blue Prism و جمع آوری آن به Tibco است. Mulesoft و Tibco را می توان رقبا در نظر گرفت.

این معامله هنوز منوط به تأیید سهامداران Blue Prism و همچنین فرایند استاندارد نظارتی است. سهام Blue Prism در اخبار 2.12 off کاهش یافته است.