تلاش فضایی برای فرود روی ماه را برای اولین بار تماشا کنید

پس از پنج ماه سفر طولانی در فضا، فرودگر Hakuto-R ispace آماده استقبال از سطح ماه است.

شرکت ژاپنی انتظار دارد Hakuto-R را در ساعت 12:40 بعد از ظهر امروز به وقت شرقی زمین بفرستد. در صورت موفقیت، این اولین ماموریت بدون شک موهبت بزرگی برای برنامه‌های جاه‌طلبانه Space برای ارسال دو فرودگر بعدی به ماه در سال‌های 2024 و 2025 خواهد بود. همچنین آنها را به اولین شرکت خصوصی که روی ماه فرود می‌آید و اولین فضاپیمای از ماه می‌سازد. ژاپن این کار را انجام دهد. (چین، ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی تنها کشورهایی بوده اند که به سطح ماه رسیده اند.)

این اولین ماموریت، که نام مناسبی به نام ماموریت 1 داشت، در دسامبر گذشته زمانی آغاز شد که اسپیس ایکس فالکون 9 فرودگر را به فضا پرتاب کرد. از آن زمان، فرودگر چندین مانور را برای حفظ مسیر خود به ماه انجام داده است. Hakuto-R در دورترین نقطه خود به اندازه 1.4 میلیون کیلومتر از زمین سفر کرد. این دورترین فاصله ای است که هر فضاپیمای تجاری با بودجه خصوصی به فضا سفر کرده است.

توالی فرود ماموریت فضایی 1
در حالی که ماموریت 1 تا حد زیادی یک نمایش فنی است، Hakuto-R به تنهایی پرواز نمی کند: در داخل، محموله های مشتری از ناسا و امارات متحده عربی را حمل می کند. محموله امارات متحده عربی، یک مریخ نورد کوچک، اولین کشتی این کشور خواهد بود که از سطح ماه بازدید می کند. اما ispace فقط نمی‌خواهد یک ارائه‌دهنده تحویل بار باشد. این شرکت مستقر در توکیو همچنین می‌خواهد ماهواره‌ها را به مدار ماه و درازمدت تحویل دهد تا پیشگام اقتصاد کامل ماه باشد.

پخش زنده یک ساعت قبل از فرود در ساعت 11:40 EST شروع می شود.