تیم سوینی ، مدیرعامل Epic Games ، از اپل می خواهد تا خدمات خود را در صفحه تنظیمات iPhone معرفی کند – TechCrunch

تیم سوینی ، مدیرعامل Epic Games ، که شکایت ضد انحصاری وی علیه اپل در حال حاضر تحت تجدیدنظر است ، امروز است صدا زدن سازنده آیفون برای دسترسی خود به یک محل تبلیغاتی که رقبایش ندارند: صفحه تنظیمات آیفون. برخی از کاربران iOS 15 متوجه شدند که اپل اکنون خدمات خود را در بالای تنظیمات خود ، درست زیر Apple ID خود تبلیغ می کند. به نظر می رسد خدمات ارائه شده برای مالک دستگاه شخصی سازی شده است ، بر اساس آنهایی که قبلاً مشترک شده اند.

به عنوان مثال ، افرادی که اشتراک Apple Music ندارند ممکن است آگهی را مشاهده کنند که 6 ماه آزمایشی رایگان ارائه می دهد. با این حال ، مشترکان فعلی Apple Music ممکن است در عوض درخواست اضافه کردن خدماتی را که هنوز ندارند ، مانند پوشش AppleCare برای دستگاه های خود ، مشاهده کنند.

سوینی پیشنهاد می کند که این نوع تبلیغات شخص اول برای اپل یک رقیب ضد رقابتی است ، زیرا برخی از سرویس هایی که در اینجا از آن استفاده می کند ، خدمات مستقیم با برنامه های شخص ثالث منتشر شده در فروشگاه App آن است. اما این برنامه های شخص ثالث ، البته ، نمی توانند به صفحه تنظیمات iPhone دسترسی پیدا کنند-آنها فقط می توانند برای اسلات تبلیغاتی در خود فروشگاه App پیشنهاد دهند.

سوینی می نویسد: “جدید از بچه هایی که Fortnite را ممنوع کردند: تبلیغات روی صفحه تنظیمات برای سرویس موسیقی خود ، که قبل از تنظیمات واقعی آمده است و برای تبلیغ کنندگان دیگر مانند Spotify یا Sound Cloud در دسترس نیست.”

سوینی پست دیگری از تحلیلگر Mobile Dev Memo را بازنویسی کرده بود اریک سوفرت، که خودش تصویری را به اشتراک گذاشته بود که به بنیانگذار Glassfy اعتبار داده شده است فرانچسکو زوکتابه

Zucchetta به TechCrunch می گوید که آگهی را در iPhone 8 که دارای iOS 15 بود ، مشاهده کرد. اما دیگران نیز تبلیغات را در دستگاه های جدیدتر مشاهده کرده اند. و برخی از پاسخ دهندگان به آنها اشاره کردند دریافت می کردند تبلیغات اپل به عنوان اطلاعیه های فشار نیز.

مسئله در اینجا مشکل است زیرا ارتقاء همیشه وضعیتی نیست که اپل به نفع خود از یک رقیب ضرر کند.

به عنوان مثال ، در iPhone 13 Pro Max که از iOS 15.1 استفاده می کنیم ، از دستور استفاده شد تا به ما اطلاع دهد که هنوز چند روز دیگر برای افزودن پوشش AppleCare+ باقی مانده است. (ما در حال حاضر اکثر اشتراک های دیگر اپل را داریم.) اما در این مورد ، برنامه های شخص ثالثی وجود ندارد که رقیب مستقیم AppleCare را ارائه دهند ، همانطور که Spotify مستقیماً با Apple Music رقابت می کند. در عوض ، شرکت های گارانتی کننده مانند Asurion با حامل های تلفن همراه همکاری کنید مانند AT&T و Verizon ، به جای فروش مستقیم به مشتریان از طریق App Store ، برنامه های بیمه آیفون خود را بفروشند.

برخی حتی ممکن است استدلال کنند که یادآوری برای افزودن پوشش گارانتی یک ویژگی مفید است ، نه یک نفوذ ناخواسته.

در حالی که توییت سوینی آگاهی از تبلیغات شخص اول را در تنظیمات افزایش داده است ، آنها چیز جدیدی نیستند.

اپل اغلب از صفحه تنظیمات آیفون برای بازاریابی خدمات خود به مشتریان خود به همان شیوه ای که اکنون انجام می دهد ، استفاده کرده است.

به عنوان مثال سال گذشته ، آن را مشاهده کرد اجرای تبلیغات برای Apple Arcade، پشتیبانی اپل، و Apple TV+ در تنظیماتبه خارج از این صفحه ، اپل همچنین خدمات خود را به روشهای غیرمعمول دیگر ، از جمله استفاده از اعلان های فشار ، تبلیغ کرده است. و سالهاست خدمات خود را در داخل برنامه های خود متقابل تبلیغ می کند-مانند درخواست برای مشترک شدن در Apple Music هنگام استفاده از iTunes.

اما امروزه نهادهای نظارتی در حال بررسی دقیق سیستم عامل ها و نحوه استفاده یا سوء استفاده از قدرت بازار خود هستند. گوگل در حال حاضر است درخواست تجدید نظر برای مجازات بی سابقه در اتحادیه اروپا به این دلیل که سازندگان دستگاه مجموعه برنامه های Google را با تلفن هایی که می فروشند از قبل نصب کنند. در همین حال ، سامسونگ اعلام کرد که تبلیغات در برنامه های شخص اول خود در دستگاه های Galaxy را متوقف می کند. (در برخی مواقع تبلیغات سایر شرکت ها و آنهایی که محصولات خود را تبلیغ می کردند نمایش داده می شد.)

Epic Games هیچ اظهارنظر دیگری در مورد توییت سوینی نداشت ، از جمله اینکه آیا این شرکت در آخرین درخواست خود از این آخرین اطلاعات استفاده خواهد کرد یا خیر. از اپل خواسته شده است نظر بدهد اما پاسخی نداده است.