دامپزشکان کامیکسولوژی با شرکت انتشاراتی خود باز می گردند

کمیکسولوژی واقعاً بود یک تغییر دهنده بازی قبل از اینکه پلتفرم به وجود بیاید، من افراد کمی را می شناختم که تا به حال یک کمیک را روی تلفن یا تبلت خوانده باشند. اصطکاک بسیار زیادی در این فرآیند برای اولویت دادن به صفحه نمایش بر چاپ وجود داشت. این برنامه با حسن نیت یک فروشگاه ذخیره شده و یک رابط کاربری هوشمندانه که هر دو فرم متوالی را پذیرفته و تطبیق داده بود، گزینه ای قابل اجرا بود.

در سال 2014، آمازون این استارت‌آپ را بلعید، زیرا بوفه‌ای به سبک گالاکتوس را در دنیای نشر ادامه داد. زمانی که یک شرکت بزرگ یک استارت آپ محبوب را خریداری می کند، دلایل زیادی برای نگرانی وجود دارد (مخصوصاً شرکتی که عادت دارد … بیایید بگوییم بازارها را می چرخاند)، اما غول خرده فروشی عمدتاً مباشر خوبی بود و در سال 2016 یک سرویس اشتراک راه اندازی کرد و خدمات خود را در سال 2016 راه اندازی کرد. ناشر خانه دو سال بعد.

با این حال، چند سال گذشته کمتر مهربان بود. تلاش آمازون برای ادغام نام تجاری در خدمات هیجان انگیز خود، یک خطای اجباری بود که بیش از یک دهه حسن نیت را از بین برد. اخیراً گزارش شده است که Comixology به طور نامتناسبی تحت تأثیر اخراج های گسترده قرار گرفته است و بسیاری را به این فکر می اندازد که آیا از نقطه بدون بازگشت گذشته است.

دیوید اشتاینبرگر، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل سابق، و رئیس سابق محتوای چیپ موشر، می‌توانند برای بسیاری از خوبی‌هایی که از این سرویس به دست می‌آیند، اعتبار داشته باشند. این زوج – همانطور که دوست من هایدی مک دونالد می گوید – به چهره عمومی Comixology تبدیل شده بودند. اما هیچ‌کس شرکتی را به شرکتی مانند آمازون نمی‌فروشد بدون اینکه بداند احتمال معقولی وجود دارد که در نهایت همه چیز به شکل گلابی تبدیل شود.

اشتاین برگر در فوریه سال گذشته Comixology را ترک کرد تا به آمازون کمک کند تا یک تجارت داخلی جدید را راه اندازی کند که به گفته او مدتی است در حال راه اندازی بوده است. پروژه در خفا باقی می ماند.

اشتاین برگر در مورد دوران حضورش در شرکت می گوید: «ما عملکرد خوبی داشتیم. من از آمازون چیزهای زیادی یاد گرفتم. احساس می کنم وقتی شرکتی را می فروشید، دیگر مال شما نیست. در نهایت شما آماده هستید که آن را رها کنید.»

مدتی بعد، هم او و هم موشر آمازون را به طور کامل ترک کردند. موشر می گوید: «ما یک دوره هشت ساله عالی داشتیم. «Comixology Unlimited، Comixology Originals. ما باید از تعداد زیادی نمایش و رویداد مختلف پشتیبانی کنیم: اگرچه Bubble، CXC، SPX، TCAF. ما باید کارهای جهنمی زیادی را در جامعه کمیک انجام دهیم و چیزهای جهنمی زیادی یاد گرفتیم.”

این جفت مدت کوتاهی پس از خروج خود دوباره به هم پیوستند و یک شرکت جدید راه اندازی کردند که تا امروز صبح مخفیانه باقی مانده است. با وجود نامی که برنامه ویسکی Web 2.0 را فریاد می‌زند، DSTLRY می‌بیند که موشر و اشتاین‌برگر ریشه‌های کمیک را در آغوش می‌گیرند. این شرکت خود را به عنوان یک “ناشر نسل بعدی کمیک” توصیف می کند که در چاپ دیجیتال و چاپ فعالیت دارد.

موشر به سرعت به این پیشنهاد پاسخ داد که این لحظه ای کمتر از ایده آل برای ورود به تجارت چاپ چاپی است. او می گوید: «من به شدت مخالفم. “من فکر می کنم این زمان عالی برای راه اندازی یک شرکت جدید است. Bookscan در ماه فوریه ارائه‌ای انجام داد، جایی که آنها گفتند که اکثر مردم به IP قدیمی‌تر تعدیل می‌کنند، کارها را انجام نمی‌دهند، ریسک نمی‌کنند. هر زمان که بازاری دارید که در آن هیچ کس ریسک نمی کند، فکر می کنم بهترین زمان برای بیرون آمدن و انجام یک کار جدید است.

DSTLRY به رویکردی که برای اولین بار خالق است، می بالد و سهام «سازندگان بنیانگذار» را در شرکت ارائه می دهد. لیست در هنگام راه اندازی شامل:

اسکات اسنایدر (بتمن، جادوگران)، تولا لوتای (بارن استورمرها)، جیمز تینیون چهارم (چیزی در حال کشتن کودکان است، جنگ جوکر)، جونکو میزونو (ترنس خالص، راوینا جادوگر؟)، رام پنجم (کمیک های کارآگاهی، مرگ های بسیاری) از لیلا استار)، میرکا آندولفو (پاپریکای شیرین، مرسی)، جوئل جونز (بانوی قاتل، زن گربه ای)، جوک (بتمن: یک شوالیه تاریکی، جادوگران)، بکی کلونان (زن شگفت انگیز، بت گرلز)، برایان آزارلو (100 گلوله، جوکر) السا شارتری (عشق ابدی، نوامبر)، استفانی فیلیپس (گریم، هارلی کوئین)، لی گاربت (اسپایدرمن، اسکای ورد)، مارک برناردین (آدورا و فاصله، پیشتازان فضا: پیکارد) و ویل دنیس (Y) ویراستار موسس : آخرین مرد، فرشتگان برفی).

نویسندگان و هنرمندان بیشتری تا پایان سال معرفی خواهند شد. 3 درصد سهام اضافی به سازندگان دیگری که در سه سال اول به آن ملحق می‌شوند، بر اساس عملکرد مجموعه‌های فردی آنها تقسیم می‌شود.

نسخه‌های چاپی فلاپی استاندارد کمیک تک شماره‌ای با طراحی بزرگ‌تر و 45 صفحه کاهش می‌یابد. موشر می‌گوید که این شرکت کتاب‌هایی را در «تمام فروشگاه‌های کمیک در آمریکای شمالی و فراتر از آن» توزیع خواهد کرد و اخبار پیرامون شرکای خاص خود در راه است.

جای تعجب نیست که دیجیتال احتمالاً بزرگترین قطعه از پازل در اینجا است. کتاب‌های DSTLRY از طریق بازار آن در دسترس خواهند بود و در برنامه آن در دسترس خواهند بود. با این حال، این شرکت فروش مجدد را سس مخفی واقعی در آن طرف می داند. این جنبه‌ای از بازار را بدون فناوری‌های NFT و بلاک چین ارائه می‌کند، که در میان کاریکاتوریست‌ها به موضوعات بسیار بحث برانگیز تبدیل شده است.

Steinberger می‌گوید: «ایده این بود که چگونه می‌توانید بهترین بخش‌ها را از هر چیزی که می‌خواهید web3 یا NFT نامیده می‌کنید، بگیرید و سپس آن را به کار ببرید. این به ما امکان می‌دهد تا چیزهایی مانند مالکیت قابل اثبات، قابلیت فروش مجدد چیزی و حق امتیاز دائمی واقعی را به هنگام فروش آن چیزها به سازندگان برگردانیم. برای این کار نیازی به تاثیر زیست محیطی یک بلاک چین عمومی ندارید. برای انجام این کار، نیازی به داشتن رمزنگاری در کیف پول ندارید.”

جنبه دیگر (عمدتاً ناگفته) همه اینها چیزی است که سالها دو شرکت بزرگ کمیک را حمایت کرده است: IP. نیازی نیست بیشتر از سرمایه گذارانی که از شرکت حمایت می کنند (DSTLRY مبلغ دلاری را اعلام نکرده است). ناشران Kodansha USA و Groupe Delcourt توسط جان شاپرت، دامپزشک بازی، مایکل ورهاوس از Vorhaus Advisors و Lorenzo di Bonaventura که فیلم‌های GI Joe را تهیه کرده‌اند، همراهی می‌کنند. این سه نفر نیز به عنوان مشاور خدمت خواهند کرد.

موشر می‌گوید: «هر کاری که ما انجام می‌دهیم سعی می‌کند سازندگان را هماهنگ کند تا آثار حماسی را برای انتشار با ما بیاورند، زیرا از اینجا شروع می‌کنید. ” [IP factory] ایده برای ما شروع کننده نیست. ما در حال ساخت آثار بزرگی هستیم که اول از همه به عنوان کتاب های مصور فروش خوبی خواهند داشت. بقیه آن آب خوری است.»