سازمان غیرانتفاعی ایرلندی انرژی های تجدیدپذیر اضافی را برای افراد نیازمند ارسال می کند

هر روز قوی در بوفه اقیانوس اطلس شمالی صدها مزرعه بادی در ایرلند را وزش می‌دهد و آنقدر انرژی تولید می‌کند که صاحبان آن اغلب کسی را ندارند که آن را به آن بفروشند، و آنها را مجبور می‌کند که برق مفید دیگری را تخلیه کنند.

12 تا 14 درصد از نسل بالقوه ما به سمت مازاد می رود. درک رودی، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت خانه هوشمند Climote می گوید: در ایرلند شمالی، 18٪ است. “اگر شما یک کشاورز بادی هستید، درد را احساس می کنید. این یک تکه بزرگ از تغییر است که شما از آن دور می‌شوید، اما سیستم در تلاش است که با آن چه کند.»

رادی مدتی بود که در حال بررسی این مشکل بود. Climote بر گرمایش و آب گرم تمرکز دارد، بنابراین او به سیگنال های عرضه و تقاضا در بخش برق فکر می کند. وقتی در رویدادی شرکت کرد که در آن یک شرکت اجتماعی ایرلندی به نام FoodCloud یکی از جوایز برتر را به خانه برد، این در ذهن او بود. FoodCloud، که در سال 2012 توسط دو دانشجوی دانشگاه تاسیس شد، مواد غذایی را که در غیر این صورت هدر می‌رفت، رهگیری می‌کند و آن را به نیازمندان اهدا می‌کند.

رودی به TechCrunch+ گفت: «من فقط به تمام داستان‌های مخاطبان درباره پایداری گوش می‌دهم، و گفتم، انرژی مازاد، غذای مازاد – آنها یکسان هستند.

در آن لحظه، او متوجه شد که به اشتباه به مسئله انرژی مازاد برخورد کرده است. با شرکتش، او روی بخش فناوری پازل متمرکز شده بود. و در حالی که این هنوز یک قطعه کلیدی است، آن فرورفتگی را که او می خواست ایجاد نکرده بود. گذشته از این، ایرلند هنوز مقدار قابل توجهی از نیروی باد را هدر می داد.

“من رفتم، باشه، شاید ما به این اشتباه نگاه می کنیم، شاید باید برویم و برای حل این قطعه مازاد تلاش خود را برای جهان و جهان انجام دهیم و به طور پیش فرض ثابت کنیم که سیستم واقعی چگونه می تواند کار کند.” پاسخ یک استارتاپ دیگر نخواهد بود، بلکه یک شرکت اجتماعی غیرانتفاعی است که سبک آن پس از FoodCloud است.

یافتن شرکا

رادی پس از گذراندن دو دهه گذشته در تجارت خانه هوشمند، جایگاهی در ردیف اول اقتصاد ببر سلتیک داشت. بخش فناوری به خروج کشور کشاورزی قبلی از فقر کمک کرده و آن را به یکی از ثروتمندترین کشورهای اروپا تبدیل کرده است. اما حتی در کشورهای ثروتمند، برخی افراد تمایل دارند که عقب بمانند.