سرمایه گذاری در فناوری آب و هوا فرصت بزرگ بعدی است: لیزا لمبرت

قطب شمال در حال ذوب شدن است، در حالی که طوفان ها، کولاک ها و امواج گرما میلیون ها انسان و حیوان را در آشفتگی قرار می دهند. لیزا لمبرت، رئیس شرکای شبکه ملی CVC شبکه ملی، به TechCrunch+ گفت که نگرانی‌های زیست محیطی و اجتماعی باید در حال حاضر برای هر سرمایه‌گذار باهوشی مورد توجه قرار گیرد.

او گفت: «نه به این دلیل که کار درستی است، بلکه به این دلیل که فرصتی عظیم وجود دارد. او از طریق کار خود، روی فناوری متمرکز بر تغییرات آب و هوا و کاهش سرمایه گذاری می کند. اگرچه بودجه استارت‌آپ‌های آب و هوایی در سه ماهه اول کمی کاهش یافت، اما او آن را صرفاً بازتابی از رکود کلی سرمایه‌گذاری می‌داند. “به هیچ وجه من شروع یک روند نگران کننده را نمی بینم.”

در عوض، او به این واقعیت اشاره می‌کند که آژانس بین‌المللی انرژی تخمین می‌زند که سرمایه‌گذاری جهانی در فناوری آب و هوا باید تا پایان این دهه به 4 تریلیون دلار در سال برسد تا به وعده‌هایی که دولت و شرکت‌ها در مورد صفر شدن خالص داده‌اند، عمل کند. این چهار برابر بیشتر از آنچه در حال حاضر است است. او انتظار دارد که قانون فدرال سرمایه گذاری در زیرساخت و مشاغل، قانون کاهش تورم و طرح صنعتی سبز اتحادیه اروپا میلیاردها دلار به این بخش تزریق کند. او تخمین می‌زند که تریلیون‌ها دلار سرمایه‌گذاری خصوصی در انتظار حمایت از فناوری مقیاس‌پذیر متمرکز بر آب و هوا خواهد بود.

او از طریق کار خود، مسئولیت را رهبری می کند. لمبرت National Grid Partners را در ژانویه 2018 تأسیس کرد، زمانی که او و سایر رهبران شرکت دریافتند که بهتر است “قبل از اینکه مختل شویم خودمان را مختل کنیم.” شبکه ملی یکی از بزرگترین شرکت های برق در جهان است و دارای شبکه های مختلف برق و گاز طبیعی برای تامین انرژی بریتانیا و شمال شرق ایالات متحده است. لامبرت گفت که این شرکت تحت دستور دولت بریتانیا برای رسیدن به انتشار خالص کربن تا سال 2025 است.

او گفت: «مدیرعامل ما متوجه شد که رسیدن به آنجا مستلزم سرمایه‌گذاری‌های جدید در فناوری برای دستیابی به «سه هدف» است: دیجیتالی‌سازی، تمرکززدایی و کربن‌زدایی».

پیش از این، لمبرت پزشک عمومی در یک صندوق فناوری پاک بود و قبل از آن نزدیک به دو دهه را در اینتل کپیتال، یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین CVC‌های جهان گذراند. او از اینتل به فناوری آب و هوا نقل مکان کرد زیرا این تز را داشت مبنی بر اینکه این بخش در پی فروپاشی حباب فناوری پاک در اوایل دهه 2000 قرار است «رنسانس» شود. او گفت: “و چون به عنوان یک مادر، نمی توانم بخش مهمتری برای سرمایه گذاری در نظر بگیرم.”

او یک نکته دارد: تا سال 2050، که هدف رسیدن به صفر خالص است، قدیمی ترین نسل Z تنها در اوایل 50 سالگی خود خواهند بود. لامبرت گفت: “به عنوان یک شرکت VC، ما نه تنها بر اساس بازده مالی، بلکه بر اساس ارزش عملیاتی و استراتژیک ما برای شرکت مادر خود اندازه گیری می کنیم.”

تحت نظر او، NGP 400 میلیون دلار به 40 استارت آپ و چهار صندوق تخصصی اختصاص داده است که NGP یک شریک محدود در آنها است. تا به امروز هفت خروجی داشته است، از جمله پنج تک شاخ. برای کسانی که علاقه مند به پیچینگ هستند، این صندوق در حال حاضر به مرحله آگنوستیک است. در همان زمان، این شرکت بر روی باز کردن درها به روی بنیانگذاران برای ورود به بازار بسیار منظم و سخت متمرکز شده است و در عین حال راه هایی را برای استفاده بیشتر از فناوری برای نوآوری بخشی با نقش مهم در کاهش آب و هوا ارائه می دهد.

من با لمبرت تماس گرفتم تا از او پنج سوال در مورد آینده NGP و اهمیت کارش بپرسم.