سرمایه 8 بیتی ، به رهبری جاناتان آبرامز ، اولین صندوق خود را با 40 میلیون دلار بسته است-TechCrunch

جاناتان آبرامز و کنت لیندستروم در این سالها در بسیاری از موارد مشارکت داشته اند. لیندستروم مشاور و سرمایه گذار در سرویس شبکه اجتماعی اولیه Friendster بود که توسط آبرامز تأسیس شد. او همچنین مدیر عامل جمع آوری اخبار اجتماعی Nuzzel بود که توسط آبرامز تأسیس شد و در سال 2019 به یک استارتاپ اشتراک به نام Scroll فروخته شد. (Scroll بعداً به توییتر فروخته شد ، که Nuzzel را در ماه مه تعطیل کرد.)

از آنجا که هر دوی آنها در تمام مدت سرمایه گذاری فرشته بوده اند و از آنجا که هنوز پول زیادی برای یافتن راه خود در استارتاپ ها وجود دارد ، تعجب آور نیست که آنها اخیراً تصمیم گرفته اند از سرمایه گذاران خارجی یک سرمایه واقعی در مرحله اولیه جمع آوری کنند. آنها تصمیم گرفتند آن را با هم سرمایه گذاری کنند.

بنابراین ، سرمایه 8 بیتی متولد شد ، مارکی که به زمانی اشاره می کند که کامپیوترها فقط قادر بودند حداکثر 8 بیت در هر بلوک داده ذخیره کنند ، در نتیجه گرافیک مسدود شده ای که افرادی که در آتاری بزرگ شده اند به خوبی به خاطر دارند. در حال حاضر ، این دو نفر در حال جمع آوری اولین صندوق 8-Bit هستند ، یک وسیله نقلیه 40 میلیون دلاری که آنها از تعداد زیادی از VC های معروف و همچنین چندین سرمایه گذار سازمانی جمع آوری کرده اند.

ما قبلاً با آبرامز در مورد برخی از آن حامیان صحبت کردیم که از آنها خواسته بود نام آنها را به صورت عمومی (برای محافظت از آنها در برابر درخواست سرمایه بیشتر) اعلام نکنیم. ما همچنین در مورد نحوه فکر کردن او و لیندستروم در مورد رقابت در بازارهای خطرناک سرمایه گذاری و این که این دو با توجه به سابقه آنها روی پلتفرم های اجتماعی متمرکز هستند یا نه ، صحبت کردیم. چت ما ، در زیر ، به دلیل طول و وضوح کمی ویرایش شده است.

TC: چرا در حال حاضر به صورت تمام وقت وارد VC می شویم؟

JA: ما مدتهاست به کارآفرینان دیگر کمک می کنیم و بازخورد بسیاری از کارآفرینان در این سالها این است که آنها واقعاً از توصیه های ما به آنها قدردانی کردند. بخشی از آن ممکن است به این دلیل باشد که “ارزش افزوده” سرمایه گذاری خطرپذیر ممکن است در صنعت کمی بیش از حد مورد استفاده قرار گیرد و بخشی دیگر این است که من و کنت فقط در آن مهارت داریم. بنابراین با وجود اینکه سرمایه گذاران زیادی در آنجا هستند ، ما فکر کردیم که انجام این کار برای ما منطقی است.

TC: موفق ترین “خروج” شما به عنوان یک سرمایه گذار فرشته چیست؟

JA: من می گویم که بهترین شرکت ها یا موفق ترین آنها هنوز خارج نشده اند. این نکته عجیب در مورد سرمایه گذاری فرشته یا سرمایه گذاری است – خروج های اولیه می تواند خوب باشد ، اما برندگان واقعی زمان زیادی طول می کشد. من یک سرمایه گذار در [the e-signature company] Hello Sign ، که توسط Dropbox خریداری شد [in 2019 for $230 million in cash]به روی من سرمایه گذاری شد [the content sharing platform] SlideShare ، که توسط LinkedIn خریداری شد [in 2012 for $119 million in cash and stock]، و آن خروجی های بسیار سودآور بود. اما برخی از شرکت هایی که در آنها سرمایه گذاری کرده ام ، مانند Instacart یا Front یا AngelList ، هنوز خارج نشده اند ، و از عملکرد بسیار خوبی برخوردار هستند و سرمایه گذاری های بسیار سودآوری خواهند بود.

به صبر نیاز دارد شرکت هایی هستند که ارزش آنها ده ها میلیارد است [of dollars]، اما اغلب اوقات ، کارآفرینان مدت زیادی روی آن شرکت ها کار کرده اند.

TC: بدیهی است که شما در رسانه های اجتماعی پیشگام هستید ، زیرا اخیراً Friendster را راه اندازی کرده اید Nuzzel. در همین حال ، رسانه های اجتماعی دوباره داغ می شوند. چقدر به حوزه اجتماعی به عنوان حوزه سرمایه گذاری علاقه دارید؟

JA: ما برای آن آماده ایم ، اما این حوزه ای نیست که ما در حال حاضر بیشتر روی آن تمرکز کرده ایم ، و من فکر می کنم این به خاطر فرصت است. هر هفته ، کسی برای ما مطالبی جدید در شبکه های اجتماعی ارسال می کند ، اما من هنوز منتظر دیدن چیزی عجیب و ابتکاری هستم. معمولاً ما مواردی مانند ، “ما فیس بوک را دوست نداریم؛” ما به نحوی بهتر خواهیم شد ‘

آنچه ما روی آن سرمایه گذاری می کنیم نرم افزار است. ما روی بیوتکنولوژی یا تشک ، قهوه یا سفینه فضایی سرمایه گذاری نمی کنیم. نرم افزاری که افراد یا مشاغل را به شیوه های جدید به هم متصل می کند ، چیزی است که من و کنت واقعاً مشتاق آن هستیم.

TC: چگونه بنیانگذاران می توانند با شما تماس بگیرند؟ آیا آنها نیاز به معرفی گرم دارند؟

JA: معرفی عالی است. ما دوست داریم کارآفرینی را ببینیم که بتواند شبکه سازی کند. اگر هیچ کس در تیم موسس یک شرکت توانایی معرفی سرمایه گذاران را ندارد ، پس چگونه می خواهید با مشتریان آشنا شوید و تیم خود و همه این چیزها را بسازید؟

از سوی دیگر ، من در هیئت مدیره Girls in Tech هستم و کنت و من واقعاً به تنوع اهمیت می دهیم و می دانیم که نیاز به معرفی می تواند مانعی برای بهبود تعداد تنوع در صنعتی باشد که واقعاً نیاز به بهبود دارد. بنابراین اگر کسی به من یک ایمیل سرد ارسال کند ، من به آن نگاه می کنم. مشکل این است که من ایمیل های سرد زیادی دریافت می کنم و همه آنها وحشتناک هستند. آنها عموماً طولانی هستند و هیچ اطلاعاتی را که نیاز دارید در بر ندارند. بنابراین اگر [we’re sent] یک ایمیل سرد ، احتمالاً آن را می خوانیم ، اما به طور کلی ، ایمیل های سردی که دریافت می کنیم قانع کننده نیستند.

اکثر شرکت هایی که ما در آنها سرمایه گذاری کرده ایم ، برخی از آنها کارآفرینانی بوده اند که قبلاً می شناسیم و بسیاری از آنها ارجاع داده شده اند. به طور کلی ، ما دوست داریم معاملات مستقیماً از کارآفرینان دریافت شود ، و هنگامی که سایر VC ها معاملات را برای ما ارسال می کنند ، ما معمولاً آنها را به دلایل مختلف انجام نمی دهیم.

TC: زیرا احتمالاً آنها یک معامله را به طور همزمان برای همه ارسال می کنند؟

JA: یک مسئله انتخاب نامطلوب است ، اگر این چیزی است که VC در مورد آن به اشتراک می گذارد و خود آن تخصیص را لگد نمی کند ، ممکن است مشکلی در آنجا وجود داشته باشد. مسئله دیگر زمان بندی است. ما دوست داریم یک شرکت را خیلی زود بشناسیم – در حالت ایده آل قبل از اینکه سایر VC ها واقعاً در مورد آن بدانند.