شرکت حمل و نقل هوایی شهری با پشتیبانی Xpeng ، HT Aero ، 500 میلیون دلار جمع آوری می کند-TechCrunch

HT Aero ، یک شرکت حمل و نقل هوایی شهری (UAM) که وابسته به تولید کننده خودروهای برقی چینی Xpeng است ، از افزایش 500 میلیون دلاری سری A خبر داد. به گفته دلی ژائو ، بنیانگذار و رئیس شرکت ، این شرکت از منابع مالی برای به دست آوردن استعدادهای درجه یک ، پیشرفت تحقیق و توسعه و “به دست آوردن تأمین و گواهینامه قابلیت پرواز” برای پیشرفت در نسل بعدی خودروهای خود استفاده خواهد کرد.

ژائو در بیانیه ای گفت: “مدل نسل بعدی ما یک وسیله نقلیه و خودرو کاملاً یکپارچه خواهد بود که برای سفرهای هوایی در ارتفاع کم و رانندگی در جاده ها طراحی شده است.” “ما در حال برنامه ریزی برای عرضه رسمی در سال 2024 هستیم.”

HT Aero به تازگی نسل پنجم خودروی پرنده خود را با نام Xpeng X2 معرفی کرده است که می تواند برخلاف سناریوهای شهری ، برنامه ریزی عقب ، شارژ و کنترل پرواز ، پرواز و فرود خودکار را کنترل کند. این شرکت می گوید که می خواهد به جای مشاغل ، راه حل های UAM را برای مصرف کنندگان جداگانه ارائه دهد ، که مطمئناً با اهداف Xpeng مطابقت دارد.

Xpeng ، همراه با IDG Capital و 5Y Capital ، دور این بودجه را رهبری کردند ، که HT Aero می گوید بزرگترین جمع آوری کمک های مالی در هر بخش در فضای وسایل نقلیه پرواز در ارتفاع کم در آسیا است. کنسرسیومی از سرمایه گذاران از جمله Sequoia China ، Eastern Bell Capital ، GGV Capital ، GL Ventures و Yunfeng Capital نیز در این دور شرکت کردند. Xpeng تنها سرمایه گذار استراتژیک از بین گروهی از سرمایه گذاران صرفاً مالی است ، که نشان می دهد سازنده EV در حال مالکیت آینده تحرک جدی تر است.

به عنوان بخشی از سرمایه گذاری خود در HT Aero ، Xpeng می تواند به اشتراک گذاری دانش خود در زمینه فناوری خودروهای خودران ، یکی از نقاط قوت آن ، و همچنین کمک به تدارکات و مدیریت زنجیره تامین کمک کند. یک سخنگوی این شرکت به TechCrunch گفت که HT همچنین می تواند از قابلیت های تولید Xpeng استفاده کند.

وسایل نقلیه UAM HT Aero نیز نقشی در اکوسیستم تحرک Xpeng خواهند داشت که هدف آن ادغام رانندگی و پرواز است. مدیرعامل Xpeng ، He Xiaopeng ، قصد دارد در رویداد Tech Day این شرکت که در 24 اکتبر برگزار می شود ، به همراه سایر به روز رسانی های مربوط به فناوری خودران ، وسایل نقلیه پرنده ، فناوری شارژ فوق العاده و اسب شاخدار روباتیک ، جزئیات بیشتری در مورد آن اکوسیستم ارائه دهد.

شرکت هوندا موتور (HMC) نیز اخیراً برنامه هایی را برای ادغام اشکال مختلف تحرک در یک اکوسیستم اعلام کرده است. مارکوس فرومر ، مدیر ارتباطات شرکتی در HMC ، سناریوهای مختلفی را آشکار کرد که در آن مصرف کنندگان آینده می توانند از طریق یک برنامه برای رزرو همه چیز از robotaxis تا eVTOLs استفاده کنند.

شیائوپنگ در بیانیه ای گفت: “مأموریت ما همیشه کشف راه حل های کارآمد ، ایمن و بدون کربن بوده که فراتر از EV های هوشمند است.” وی افزود: آنچه ما مشاهده می کنیم ادغام سه نیروی محرکه حرکت هوشمند است – فناوری مختل کننده ، منابع جدید انرژی و تولید انبوه. ما از این فرصت ، که در تاریخ حمل و نقل مدرن بی سابقه است ، استفاده خواهیم کرد. “