شرکت شما چقدر آلودگی دارد؟ CarbonChain 10 میلیون دلار سری A برای کمک به پاسخ به آن دریافت می کند.

هر چیزی که خریدی و هر خدماتی که برای آن پرداخت می کنید باعث آلودگی می شود. در مورد قهوه، ممکن است کمی باشد. در مورد Chevy Suburban یا پرواز به دوربان، ممکن است زیاد باشد.

با این حال، تعیین اینکه دقیقا چقدر است، آسان نیست. این تا حدی به این دلیل است که به ندرت هیچ شرکتی انتشار گازهای گلخانه ای خود را به طور جامع ردیابی می کند – طبق گفته گروه مشاوره بوستون، فقط 10٪ آلودگی کربن را در تمام مراحل محصولات یا خدمات خود ثبت یا تخمین می زنند. برخی از این ممکن است به این دلیل باشد که برخی از شرکت ها با حسابداری کربن مخالف هستند، اما در بسیاری از موارد، آنها به سادگی فاقد تخصص برای انجام صحیح آن هستند.

با این حال، ناآگاهی آنها را برای مدت طولانی دور نمی‌سازد. در ژانویه، اتحادیه اروپا شروع به الزام شرکت‌ها به افشای انتشار کربن خود کرد، و SEC در ایالات متحده روی قوانین مشابهی کار می‌کند. همانطور که SEC به استانداردسازی حسابداری مالی در 9 دهه گذشته کمک کرد، مقررات دولتی نیز قول می دهد که همین کار را برای افشای کربن انجام دهد.

از آنجایی که دولت ها قصد خود را برای تنظیم حسابداری کربن تلگراف کرده اند، تعدادی از شرکت ها برای کمک به شرکت ها در این فرآیند ایجاد شده اند. یکی از آنها CarbonChain است که 10 میلیون دلار سری A را اعلام می کند، TechCrunch+ به طور انحصاری آموخته است. این دور توسط Union Square Ventures و Voyager Ventures رهبری شد.

آدام هرن، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل، به TechCrunch+ گفت که این استارتاپ چند سالی است که مشغول پخت و پز بوده است. او گفت که این بخشی از گروه Y Combinator در بهار 2020 بود و بخش زیادی از آن زمان را صرف ساخت مجموعه داده های عظیمی کرده است که 80 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای جهان را پوشش می دهد.

بسیاری از منابع انتشار گازهای گلخانه ای در جهان به خوبی شناخته شده اند. اگر به پالایشگاه هایی فکر می کنید که 30 سال از عمرشان می گذرد، معادنی که 100 سال از عمرشان می گذرد، در برخی موارد، کشتی هایی با 30 سال قدمت. دارایی های بسیار قابل پیش بینی زیادی وجود دارد. و ما این دارایی ها را به صورت جداگانه به خوبی می شناسیم.»