شکست ماموریت “پلت فرم CRISPR” Mammoth Biosciences رسماً یک اسب شاخدار است – TechCrunch

این شرکت می گوید استارتاپ بیوتکنولوژی Mammoth Biosciences مستقر در CRISPR به طور رسمی یک اسب شاخدار است.

ارزش گذاری میلیارد دلاری به پشت دور 150 میلیون دلاری سری D به رهبری Redmile Group با مشارکت Foresite Capital ، Senator Investment Group ، خیابان ششم ، Greenspring Associates ، Mayfield ، Decheng Capital ، Plum Alley و NFX انجام می شود. همراه با دور پایانی سری C 2020 به ارزش 45 میلیون دلار (که شامل مشارکت آمازون می شد) ، مجموع تامین مالی شرکت را به 195 میلیون دلار می رساند.

Mammoth Biosciences از زمان تاسیس آن در سال 2017 یک بازیگر اصلی در فضای CRISPR بوده است. به بیان ساده ، CRISPR یک جفت قیچی بیولوژیکی است که می تواند ژن ها را در سلول ها و موجودات زنده برش داده و جایگزین کرده و این پتانسیل را برای درمان دائمی بیماری ژنتیکی ایجاد کند. ، و تشخیص های مبتنی بر DNA را انجام دهید.

یکی از چهار بنیانگذار شرکت ، یکی از کاشفان اصلی CRISPR است ، جنیفر دودنا ، که اخیراً برنده جایزه نوبل شیمی در سال 2020 به همراه امانوئل شارپنتیر به دلیل کارشان در سال 2012 شد که نشان می دهد CRISPR می تواند برای برش DNA استفاده شود. دیگر بنیانگذاران این شرکت عبارتند از جانیس چن (CTO) ، لوکاس هرینگتون (CSO) و Trevor Martin (مدیرعامل).

تعداد انگشت شماری دیگر از شرکت های مستقر در CRISPR وجود دارد ، از جمله تعدادی که قبلاً به طور عمومی معامله شده اند. این نقطه عطف تک شاخ نشانه این است که رویکرد منحصر به فرد ماموت به CRISPR می تواند به آن در تشخیص خود در آن چشم انداز کمک کند.

“این یک نقطه عطف است” اورشیت پاریخ ، رهبر همکاری سرمایه گذاری زیست شناسی مهندسی میفیلد می گوید. “من فکر می کنم این شرکت راه طولانی در پیش رو از اینجا دارد. این دور و این ارزش گذاری فقط نشان دهنده وعده این مرحله از آینده است. ”

پاریخ می گوید که ماموت را به عنوان “بستر” CRISPR می بیند. ماموت انواع جدیدی از سیستم های CRISPR را کشف کرده است که می تواند برای حل مشکلات بیولوژیکی خاص مورد استفاده قرار گیرد.

پریخ می گوید: “بهترین آنالوگ این است که قبل از اینتل و مایکروسافت ، اگر کسی می خواست یک برنامه جدید بسازد ، باید یک عملکرد کاملاً جدید کامپیوتر با سیستم عامل ایجاد کند.” “نیازی نیست که از ابتدا یک راه حل CRISPR بسازید. می توانید با ماموت کار کنید تا پروتئین های مناسب برای مشکلات خاص را پیدا کنید. ”

سیستم CRISPR که اکثر مردم با شنیدن این عبارت به آن فکر می کنند مکانیزمی دو بخشی به نام CRISPR/Cas-9 است. قیچی مولکولی واقعی که DNA را قطع می کند (و اجازه می دهد تا ویرایش انجام شود) معمولاً پروتئین Cas-9 است. با این حال ، یک اکوسیستم کامل از پروتئین های Cas وجود دارد که می تواند همچنین برش DNA ، و همانطور که رهبری ماموت استدلال می کند ، بسته به کاربرد ، می تواند این کار را در نسخه اصلی بهتر انجام دهد.

ماموت در حال ایجاد “جعبه ابزار CRISPR” یا مجموعه ای از پروتئین های مختلف Cas است. شما می توانید آنها را انواع مختلف قیچی در نظر بگیرید که هر کدام موارد استفاده خاص خود را دارند.

در آگوست 2020 ، برای مثال ماموت خانواده ای از پروتئین ها به نام the را کشف کرد خانواده کاسوبه این خانواده یک نسخه بسیار کوچک از پروتئینهای معمولی Cas9 است که ممکن است توسعه درمان در افراد زنده را آسان تر کند و می تواند دقت ویرایش ژن را افزایش دهد. ماموت همچنین یک سیستم Cas14 ، خانواده دیگری از پروتئین های بسیار کوچک که به دنباله های مختلف هدف در ژنوم متصل می شوند (مانند لنت های فرود که پروتئین های Cas را به طور تقریبی به کجا برش می گویند) نسبت به پروتئین های Cas9 مشخص می کند.

مارتین می گوید: “ماموت واقعاً با این ایده تأسیس شد که کل جهان نوعی CRISPR است که فراتر از سیستم های قدیمی مانند Cas9 است.”

توسعه یک مجموعه ابزار CRISPR فقط یک علم جالب نیست ، بلکه یک حرکت تجاری هوشمند برای ماموت به دلایل دیگر است: مالکیت مالکیت معنوی.

سیستم اصلی CRISPR/Cas9 موضوع a بوده است نبرد حق اختراع بین دانشگاه برکلی کالیفرنیا و موسسه Broad MIT ، جایی که دانشمندان در همان زمان CRISPR را کشف کردند.

پروتئین های جدید Cas ، که بخشی از این نبرد حق ثبت اختراع نیستند ، به ماموت اجازه می دهد تا این نگرانی را به طور کامل کنار بگذارد. “اختراع اختلاف دارد که Broad درگیر سیستم های قدیمی CRISPR-Cas9 است. مارتین توضیح می دهد که سیستم های ماموت مبتنی بر Cas9 نیستند ، بنابراین مشمول این اختلافات نیستند.

در اصل ، ماموت در حال ایجاد مجموعه ای از ابزارهای اختصاصی است که ممکن است بعداً مورد استفاده قرار گیرد. اگرچه امکانات تقریباً نامحدود است (داروهای ژنتیکی یا تشخیص مبتنی بر CRISPR) ، بسیاری از این محصولات درمانی هنوز به طور کامل وجود ندارند.

سال 2020 برای درمانگران CRISPR به دلیل هجوم بیماران ، سال بزرگی بود آزمایشات بالینی جدید ، پیشنهاد این است که روش های درمانی به تازگی کار خود را از طریق الزامات قانونی آغاز کرده اند – اگرچه تأییدیه ها هنوز دور است.

شرکت هایی مانند CRISPR Therapeutics و Vertex Pharmaceuticals نتایج امیدوار کننده ای را از آزمایشات بتا تالاسمی مبتنی بر CRISPR و درمان سلول داسی شکل اعلام کرده اند. و تابستان امسال ، Intellia Therapeutics (شرکت دیگری که توسط Doudna تاسیس شده است) و Regeneron میدان را یک قدم جلوتر برد ، نشان دادن درمانهای مبتنی بر CRISPR که مستقیماً به بدن تزریق می شوند در خاموش کردن ژنی که باعث ایجاد آن می شود مفید بودند آمیلوئیدوز ATTR ، اختلالی که در آن پروتئین های تولید شده در کبد اشتباه جمع می شوند (این می تواند منجر به عوارضی مانند نارسایی قلبی در طول زمان شود).

مارتین خاطرنشان می کند که طاقچه ماموت در جهان در حال گسترش درمان های CRISPR تمرکز بر برنامه های in vivo (یا درمان هایی که در بدن انسان انجام می شود) خواهد بود ، که به عقیده وی جعبه ابزار CRISPR آنها را قادر می سازد.

“ما جدول زمانی نداریم [for potential products] مارتین می گوید ، از نظر درمانی ، اما ما مطمئناً در چند سال آینده اطلاعات بیشتری را منتشر خواهیم کرد و ما تا به حال از نتایج فنی بسیار هیجان زده بودیم.

با این حال ، تشخیص در حال حاضر منطقه ای است که ماموت می تواند زودتر از آن خود را تشخیص دهد. در آنجا ، این شرکت در حال حاضر با شرکای خود برای ایجاد محصولات زنده کار می کند.

در ژانویه ، ماموت بودجه به دست آورد از طریق آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی (DARPA) برای توسعه آزمایش مراقبت که می تواند حداکثر 10 عامل بیماری زا را همزمان تشخیص دهد و یک آزمایش بزرگتر و آزمایشگاهی که می تواند تا 1000 مورد را تشخیص دهد. ماموت نیز دارد بودجه دریافت کرد از برنامه م Institسسات ملی بهداشت (NIH) شتاب سریع تشخیص (RADx) برای توسعه تشخیص های پیشرفته با استفاده از CRISPR و وارد a مشارکت با GSK برای ایجاد یک آزمایش مراقبت COVID-19 که می تواند RNA ویروسی را در حدود 20 دقیقه تشخیص دهد.

پاریخ می گوید ، ماموت علیرغم “فشار” برای جا دادن در یک یا آن جعبه دیگر ، همچنان درگیر جهان تشخیص و درمان است. وی می افزاید که ارزش تک شاخ نشانه دیگری است که فناوری شرکت می تواند در هر دو جهان عمل کند.

او می گوید: “من فکر می کنم آنچه این مرحله مهم ، این دور را انجام می دهد ، رویکرد آنها در زمینه ایجاد شرکت را تأیید می کند ، که واقعاً تمرکز بر یک حوزه تخصصی بود ، نه اینکه فقط خود را در جعبه تشخیص یا درمان قرار دهند.”