علیرغم شروع دشوار، فناوری آب و هوا در موقعیت خوبی برای مقابله با بقیه سال 2023 است

سال گذشته، آب و هوا به نظر می رسید فناوری شکست ناپذیر است در حالی که دنیای سرمایه گذاری خطرپذیر و استارتاپ ها نگران رکود هستند و برای حفظ پول نقد تلاش می کنند. سرمایه گذاران و بنیانگذاران فناوری آب و هوا در سال 2022 ممکن است به ارتفاعات سال 2021 نرسیده باشند، اما از صخره نیز رها نشده اند.

در سه ماهه اول سال، شاهد شکاف‌هایی در دیوار آتش بودیم که فناوری آب و هوا را از صنعت فناوری گسترده‌تر جدا می‌کرد: این فضا در مقایسه با سال قبل، هم از نظر تعداد معاملات و هم از نظر پول سرمایه‌گذاری شده، بیش از یک سوم کاهش داشت. .

با این حال، دلایل احتمالی زیادی وجود دارد که چرا زمین خوردن ناگهانی این بخش صرفاً یک گام اشتباه بود و نه آغاز یک مارپیچ نزولی.

به عنوان مثال، قانون کاهش تورم ممکن است برخی را تشویق کرده باشد که معاملات را زودتر از آنچه که برنامه ریزی کرده بودند، ببندند. بسیاری از بنیانگذارانی که با آنها صحبت کرده ام گفته اند که این قانون که در ماه اوت امضا شد، هم خوشایند و هم غیرمنتظره بود. نه تنها از طریق مقررات و مشوق‌های جدید پشتیبانی می‌کرد، بلکه فناوری‌های آب و هوایی خاصی را وارد گفتگوی ملی کرد.

در نتیجه، برخی از بنیانگذاران احساس کردند که نیاز به سرعت بخشیدن به برنامه های خود دارند. این ممکن است خط لوله را در سال جدید کمی خشک کرده باشد.

تصحیح برای شرکت‌های فناوری آب و هوا بیشتر در مورد نهادهایی بود که SPAC یا به صورت عمومی منتشر شدند، گویی آنها یک نهاد واحد برنده هستند. آرچ رائو، بنیانگذار و مدیر عامل، اسپان

سپس SVB سقوط کرد. شکست بانک به اندازه برخی بخش‌های دیگر به فناوری آب و هوا ضربه وارد نکرد، اما این بانک با استارت‌آپ‌های فناوری آب‌وهوا رفتار دوستانه‌ای داشت و حدود 60 درصد از کل تأمین مالی پروژه‌های خورشیدی اجتماعی را به خود اختصاص داد.

اما تأثیر واقعی در سطح عمیق‌تری احساس شد: سقوط SVB، اداره یک شرکت VC یا یک استارت‌آپ را بدون توجه به اینکه روی چه چیزی تمرکز می‌کرد، آسان‌تر نکرد. Abe Yokell، شریک مدیریت Congruent Ventures، به TechCrunch+ گفت: «از لحاظ عملیاتی، اگر شرکتی را اداره می‌کنید، چیزهای SVB قراردادهای جدیدی را متوقف می‌کنند. “شما نمی توانستید تماس های سرمایه ای برقرار کنید. شما نمی توانید از خطوط اعتباری خود استفاده کنید یا کسی در سندیکای شما نمی تواند.

بنابراین، بین SVB و بازار در واکنش به یک رژیم نظارتی جدید، جای تعجب نیست که Q1 کمی از روندهای قبلی فاصله گرفته است.

اما بقیه سال 2023 چگونه است؟

یوکل مشکوک است که سرعت معاملات تا حد زیادی ادامه خواهد داشت. او گفت: “ظن من این است که بر اساس شمارش معامله، هر چه او پیش می رود، بسیار ثابت خواهد بود.” ما هنوز هم در مرحله اولیه و هم در مرحله میانی تا پایانی شاهد جریان های زیادی هستیم.