فورد و SK 11.4 میلیارد دلار برای ساخت دو پردیس تولیدی آمریکایی اختصاص داده شده به EV و باتری هزینه می کنند – TechCrunch

فورد موتور و سازنده باتری SK Innovation قصد دارد 11.4 میلیارد دلار برای ساخت دو محوطه بزرگ در تنسی و کنتاکی هزینه کند که باتری و همچنین نسل بعدی کامیون های برقی سری F تولید خواهند کرد-پروژه ای که به گفته شرکت ها 11000 شغل جدید ایجاد می کند.

امکانات موجود در دو پردیس طوری طراحی شده اند که کل اکوسیستم ساخت یک وسیله نقلیه برقی را پوشش می دهند از تولید و بازیافت سلول های باتری گرفته تا پارک تامین کننده و کارخانه مونتاژ. فورد 7 میلیارد دلار به این پروژه کمک می کند ، بزرگترین سرمایه گذاری تولیدی در تاریخ 118 ساله آن. این سرمایه گذاری بخشی از برنامه قبلی فورد است که قرار است 30 میلیارد دلار برای خودروهای برقی تا سال 2025 اختصاص دهد.

این خودروساز همچنین گفت که 525 میلیون دلار در پنج سال آینده برای آموزش مشاغل با تکنولوژی بالا در ایالات متحده هزینه می کند ، از تگزاس شروع می شود. این سرمایه گذاری بر آموزش تکنسین های خودرو برای حمایت از هجوم آینده خودروهای برقی و متصل به فورد متمرکز خواهد بود.

برنامه های پردیس “مگا” پردیس-اولین تأسیساتی که خودروساز در یک نسل ایجاد کرده است-به منظور حمایت از مجموعه رو به رشد خودروهای الکتریکی خود ، از جمله Mustang Mach E ، وانت بار Ford eTransit و وانت آینده F-150 Lightning ، که قبلاً بیش از 150،000 پیش سفارش از مشتریان دریافت کرده است. این همچنین بخشی از استراتژی این شرکت برای کاهش هزینه های باتری تا 80 دلار در هر کیلووات ساعت است.

لیزا دریک ، مدیر ارشد اجرایی فورد در آمریکای شمالی ، روز دوشنبه در یک نشست خبری گفت: “زمان این سرمایه گذاری ها بسیار مهم است زیرا ما شاهد جرم بحرانی برای انتقال به خودروهای برقی باتری در افق هستیم.” “و ما قبلاً شواهدی از آن را در صنعت و اکنون از راه اندازی محصولات اخیر خود مشاهده کرده ایم.”

و فورد در تقاضا برای خودروهای برقی صعودی است. دریک خاطرنشان کرد: این شرکت پیش بینی می کند که تا سال 2030 یک سوم بخش پیکاپ سایز کامل کاملاً برقی خواهد بود.

اعتبار تصویر: آب کم عمق

اعلام دوشنبه در پی مجموعه ای از سرمایه گذاری های برنامه ریزی شده توسط فورد ، از جمله تزریق 250 میلیون دلار و 450 شغل خبری برای افزایش ظرفیت تولید F-150 Lightning آینده خود به 80،000 کامیون تمام الکتریکی در سال است. این مبلغ و مشاغل در مرکز وسایل نقلیه الکتریکی Rouge در دیربورن ، میشیگان ، مرکز انتقال نیرو ون دایک و کارخانه قطعات راوسن ویل پخش می شود.

همچنین کمتر از یک هفته است که فورد اعلام کرد قصد دارد با Redwood Materials برای ایجاد یک سیستم حلقه بسته ایجاد کند که ضایعات بازیافت و EV را در پایان عمر آنها و همچنین تامین مواد اولیه باتری به خودروساز پوشش دهد. تأمین تامین باتری – یا مواد لازم برای ساخت آنها – باعث شده است که صنعت خودرو با تولید کنندگان سلول همکاری کند و به طور فزاینده ای به شرکت هایی مانند Redwood Materials مراجعه کند.

دریک روز دوشنبه جزئیات بیشتری در مورد این مشارکت ارائه کرد و خاطرنشان کرد که Redwood Materials یک کارخانه بازیافت را در محوطه به اصطلاح Blue Oval City نزدیک ممفیس ، تنسی ایجاد می کند.

پردیس تنسی

پس از تکمیل. پردیس 5.6 میلیارد دلاری در استانتون ، تنسی ، با اندازه و جمعیت یک روستای کوچک رقابت خواهد کرد. پردیس 3600 هکتاری یا تقریباً 6 مایل مربع ، به عنوان یک مرکز تولید حلقه بسته طراحی خواهد شد. این بدان معناست که مواد مورد استفاده در تولید را می توان برای ساخت EV جدید استفاده کرد.

محوطه دانشگاه دارای یک مرکز تولید باتری است که با همکاری SK ، یک پارک تامین کننده و یک کارخانه مونتاژ اختصاص داده شده به کامیون های برقی سری F کار می کند. تأسیسات تولید باتری قادر به تولید 43 گیگاوات ساعت ظرفیت سلول خواهد بود. فورد گفت که کارخانه مونتاژ از ابتدای تولید در سال 2025 طوری طراحی می شود که کربن خنثی داشته باشد.

پردیس کنتاکی

فورد گفت که در محوطه دانشگاه واقع در شهر مرکزی گلنتیل ، کنتاکی ، کارخانه تولید دو باتری می سازد. باتری های تولید شده در کارخانه ها در خط تولید جدید خودروهای برقی مارک فورد و لینکلن در اواخر این دهه استفاده خواهند شد. انتظار می رود تولید باتری های لیتیوم یونی در سال 2025 آغاز شود.

محوطه باتری 1500 هکتاری ، که فورد آن را BlueOvalSK Battery Park نامیده است ، حدود 5.8 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت و 5000 نفر در آن کار خواهند کرد. نیروگاه های باتری دوقلو قادر خواهند بود هر کدام تا 43 گیگاوات ساعت در مجموع 86 گیگاوات ساعت در سال تولید کنند. به گفته یوسوک کیم ، معاون اجرایی و مدیر بازاریابی جهانی در SK ، افزودن سومین کارخانه سلول باتری در تنسی باعث افزایش کل ظرفیت تا 129 گیگاوات ساعت می شود.

دریک گفت که در مجموع این ظرفیت کافی برای تامین انرژی بیش از 1 میلیون خودروی برقی است.

فورد قبلاً گفته بود که برنامه های جهانی آن برای خودروهای برقی باتری حداقل 240 گیگاوات ساعت ظرفیت سلول باتری تا سال 2030 را شامل می شود. این تقریباً 10 نیروگاه ظرفیت دارد. فورد قبلا گفته بود که 140 گیگاوات ساعت ساعت در آمریکای شمالی مورد نیاز است و میزان آن به سایر مناطق از جمله اروپا و چین اختصاص داده می شود.