فیس بوک به دلیل نقض سفارش Giphy ساخته شده توسط ناظر بریتانیایی – TechCrunch ، 70 میلیون دلار جریمه کرد

فیس بوک-یا هر نام دیگری که غول فناوری برای تغییر نام امپراتوری داده کاوی خود انتخاب می کند ، در حالی که می خواهد کسب و کار خود را به خارج از کشور منتقل کند تا از سوار شدن بی پایان تبلیغات سمی که مدیران آن ایجاد می کنند فرار کند-نشان “رفتار بد” جدیدی دارد. به ورزش: فقط توسط 70 میلیون دلار جریمه (50.5 میلیون پوند) توسط یک ناظر بریتانیایی به دلیل مخفی نگه داشتن اطلاعات مربوط به نظارت ضد انحصاری مداوم بر خرید Giphy.

این اولین بار است که ناظر رقابت بریتانیا متوجه می شود که شرکتی این نوع دستور را نقض کرده است – به قول خودش “با آگاهی خودداری از گزارش تمام اطلاعات مورد نیاز”.

بنابراین به نظر می رسد یک پیروزی حماسی برای استراتژی روابط عمومی فعلی فیس بوک است که به هیچ وجه به دیگران هیچ تصمیمی نمی دهد.

این غول فناوری البته اخیراً طعم گران قیمت را در “دستگاه پاسخگویی” (به عنوان “هیئت نظارت فیس بوک”) خود تنظیم کرده است-که ممکن است باعث ایجاد سردرگمی در مورد الزامات قانونی خود برای پیروی از نهادهای نظارتی واقعی شود. که در جوامع دموکراتیک وجود دارد.

اما این ممکن است تفسیری بسیار سخاوتمندانه از آنچه فیس بوک در اینجا انجام می دهد باشد.

داستان پشت این است که سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) بیش از یک سال است که در حال دستیابی به مخزن GIF متحرک توسط فیس بوک است. اما در ماه آوریل ، یک مرحله جدید و عمیق از این تحقیقات اعلام شد-پس از آنکه تنظیم کننده دلایل مشخصی را نگران کرد که فیس بوک صاحب Giphy رقابت را در بازار تبلیغات دیجیتال (که قبلاً تحت سلطه فیس بوک بود) کاهش دهد.

در بیانیه ای در آن زمان ، سخنگوی فیس بوک بدون چهره ادعا کرد که غول فناوری “به طور کامل با تحقیقات CMA همکاری می کند”. اما به نظر می رسد حتی ادعای فیس بوک جعلی بوده است.

از نظر CMA ، فیس بوک از فرایند نظارت استاندارد پیروی نکرده است – علیرغم درخواست های مکرر برای انجام این کار ، اطلاعات مورد نیاز مربوط به دستور اجرایی اولیه (IEO) که توسط ناظر بر روی آن تنظیم شده است را به رگولاتور ارائه نداده است.

اقدامات فیس بوک به گونه ای است که باعث شده است CMA به این نتیجه برسد که عدم رعایت آن عمدی بوده است. بنابراین مجازات گوشتی برای آنچه CMA به عنوان یک “نقض عمده” توصیف می کند.

این می نویسد: “این اولین باری است که یک شرکت توسط CMA دریافت می کند که با رد خود آگاهانه از گزارش تمام اطلاعات مورد نیاز ، IEO را نقض کرده است.” “با توجه به هشدارهای متعددی که به فیس بوک داد ، CMA معتقد است که عدم رعایت فیس بوک عمدی بوده است. در نتیجه ، CMA برای این نقض بزرگ 50 میلیون پوند جریمه صادر کرده است ، که اساساً توانایی آن را در پیشگیری ، نظارت و برطرف کردن هرگونه مشکل تضعیف کرده است. “

این غول فناوری همچنین سال گذشته از سوی دادگاه تجدیدنظر رقابت و دادگاه تجدیدنظر به دلیل عدم همکاری با CMA مورد انتقاد قرار گرفت و قضات آن را به دلیل آنچه “ممکن است به عنوان یک استراتژی پرخطر در نظر گرفته شود” در ارتباط با عدم اعتراض اعلام کردند. مطابق با IEO و به روز نکردن CMA طبق سفارش مورد نیاز.

IEO قصد دارد هرگونه ادغام بیشتر را متوقف کند و اطمینان حاصل کند که شرکت ها می توانند در شرایطی به رقابت بپردازند که در حال حاضر خرید تحت نظارت ضدتراست به اتمام رسیده است ، مانند خرید فیس بوک-Giphy.

فیس بوک از ژوئن 2020 تحت سفارش CMA IEO در رابطه با خرید Giphy قرار دارد. اما دیده بان امروز گفت که غول فناوری “به طور قابل توجهی” محدوده به روزرسانی های مورد نیاز مربوط به انطباق آن با سفارش را “محدود” کرده است.

به نظر می رسد نگرانی ناشی از مجازاتی بی سابقه از سوی CMA ، هشیاری آگاهانه فیس بوک از الزامات استاندارد انطباق است و خطر انجام این کار برای پنهان کردن آنچه که با Giphy انجام می دهد – به منظور انجام فعالیت هایی که می تواند ، به عنوان مثال ، انجام دهد. ، دستور لغو کامل خرید – که یکی از راه حل های احتمالی است که در تابستان امسال ارائه شده است – را برای نگهبان سخت تر می کند. (و فیس بوک به سرعت در یک واکنش عمومی بسیار انتقادی که قدرت CMA را برای تنظیم خرید زیر سوال برد ، محکوم کرد.)

نکته دیگری نیز در اینجا وجود دارد: CMA همچنین جریمه جداگانه ای صادر کرده است – فیس بوک 500000 پوند دیگر برای تغییر مدیر ارشد خود در دو مورد جداگانه بدون درخواست رضایت تنظیم کننده ، جریمه کرده است.

جوئل بامفورد ، مدیر ارشد ادغام در CMA در بیانیه ای در مورد این اقدام اظهار داشت: “ما به فیس بوک هشدار دادیم که امتناع از ارائه اطلاعات مهم به ما نقض نظم است ، اما حتی پس از از دست دادن جذابیت خود در دو مورد جداگانه ، دادگاه ها ، فیس بوک همچنان به تعهدات قانونی خود بی اعتنایی می کند. “

وی افزود: “این باید به عنوان هشداری برای هر شرکتی باشد که فکر می کند فراتر از قانون است.”

بامفورد همچنین در توضیح الزامات IEO گفت: “دستورات اولیه اجرای اجزای اصلی بخش کنترل داوطلبانه ادغام بریتانیا است. شرکت ها ملزم به تأیید CMA قبل از تکمیل خرید نیستند ، اما اگر تصمیم به ادغام بگیرند ، اگر فکر کنیم مصرف کنندگان تحت تأثیر قرار می گیرند و تحقیقات لازم است ، می توانیم ادغام بیشتر شرکت ها را متوقف کنیم. “

برای پاسخ به مجازات های CMA با فیس بوک تماس گرفته شد – و در بیانیه ای این اقدام را “ناعادلانه” ارزیابی کرد و مدعی شد که به دنبال “رویکرد مطابقت با بهترین تلاش” بوده است.

“ما با تصمیم ناعادلانه CMA برای مجازات فیس بوک به دلیل رویکرد پیروی از بهترین تلاش ها مخالفیم ، که خود CMA در نهایت آن را تأیید کرد. سخنگوی فیس بوک می گوید ما تصمیم CMA را بررسی کرده و گزینه های خود را در نظر خواهیم گرفت.

این شرکت همچنین برخی اطلاعات “پیش زمینه” را ارائه داد که می گفت اینها برای نقل قول مستقیم یا انتساب نیست – بنابراین ما آن را منتشر نمی کنیم.

در عوض ، GIF در اینجا آمده است: