مایکروسافت بحث های تسویه حساب با شرکت های ابری اروپایی را بر سر شکایات ضد تراست آغاز می کند

مایکروسافت حدود شش ماه پس از طرح شکایت ضد انحصاری CISPE مبنی بر اینکه مایکروسافت از تسلط خود در نرم افزارهای تجاری برای متصل کردن مشتریان به ابر Azure خود استفاده می کند، بحث های تسویه حساب را با انجمن تجاری غیرانتفاعی اروپایی ارائه دهندگان خدمات زیرساخت ابری در اروپا (CISPE) آغاز کرده است. سکو.

این خبر کمتر از یک ماه پس از انتشار اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه مایکروسافت به حل و فصل یک شکایت جداگانه با سه سازمان ابری در اروپا از جمله OVHcloud فرانسه، آروبا ایتالیا و انجمن صنعتی دانمارک انجمن ابری دانمارک نزدیک شده است. این سه نفر در مارس گذشته شکایتی را به کمیسیون اروپا (EC) ارائه کردند و ادعا کردند که مایکروسافت اجرای نرم‌افزار خود را در ابرهای رقیب در مقایسه با پلتفرم Azure خود گران‌تر کرده است، در حالی که اجرای برخی از برنامه‌ها را از نظر فنی دشوارتر می‌کند. .

در حالی که OVHcloud و Aruba هر دو عضو CISPE هستند، به نظر می رسد که CISPE تصمیم گرفت یک پرونده ضد انحصار جداگانه علیه مایکروسافت راه اندازی کند، و در آن زمان اشاره کرد که می خواست صدای آن اعضا را بدون منابع برای ثبت شکایات خود یا برای که ترس از تلافی آنقدر زیاد است که نمی‌تواند به تنهایی بایستد.»

با این حال، شایان ذکر است که ابر AWS آمازون نیز یکی از اعضای CISPE است، بنابراین ممکن است این موضوع چندان مهم نباشد. دیوید در مقابل جالوت نبرد همانطور که در ابتدا به نظر می رسد

به هر حال، CISPE امروز تأیید کرد که مایکروسافت با یک “توافقنامه تسویه کلی” به آن نزدیک شده است و شرکت های عضو آن اکنون مذاکرات را برای آنچه CISPE می گوید امیدوار است “رقابت عادلانه را به بخش زیرساخت ابری اروپا بازگرداند” آغاز کرده اند.

خطوط قرمز

جزئیات در این مرحله هنوز مبهم هستند، با CISPE صرفاً اینکه مایکروسافت پیشنهادهایی در مورد شرایط مجوز خود ارائه کرده است. اما این سازمان خاطرنشان می کند که “چند خط قرمز” دارد که مایکروسافت باید قبل از دستیابی به هر معامله ای آنها را رعایت کند. به عنوان مثال، اعلام کرد که هر معامله ای که در نهایت به دست می آید باید برای همه ارائه دهندگان و مشتریان زیرساخت ابری در اروپا قابل اجرا باشد و باید به گونه ای اجرا شود که مایکروسافت در قبال هر تعهدی که در آینده انجام می دهد پاسخگو باشد.

CISPE خاطرنشان می‌کند: «هر کسب‌وکاری باید این حق را داشته باشد که نرم‌افزاری را که مجوزش را بر روی فضای ابری انتخابی خود اجرا کند، بدون جریمه مالی یا فنی». “[And] هرگونه تسویه حساب باید شفاف و واضح، باز برای بررسی، اثبات شده در آینده و قابل ممیزی برای انطباق در طول زمان باشد.»

حتی اگر مایکروسافت با CISPE به توافق برسد، این شرکت همچنان با گرمای سایر بخش‌ها در مورد شیوه‌های ابری خود مواجه است. گوگل اخیراً توافق قریب الوقوع مایکروسافت با OVHcloud، Aruba و Danish Cloud Community را مورد انتقاد قرار داد و مایکروسافت را به اقدامات ضد انحصار متهم کرد و در عین حال القا کرد که معامله به طور خاص با رقبای ابری کوچکتر ممکن است به نفع گوگل نباشد.

در همین حال، بریتانیا در حال آماده‌سازی تحقیقاتی در مورد بازار زیرساخت‌های ابری داخلی است که به‌ویژه رویه‌های آمازون و مایکروسافت در تیررس آن قرار دارد. رگولاتور Ofcom گفت که رویه‌هایی را شناسایی کرده است که جابجایی بین ارائه‌دهندگان ابری یا حتی اتخاذ یک رویکرد ترکیبی را برای مشاغل دشوارتر می‌کند.

CISPE در اتحادیه اروپا می گوید: «هنوز راه درازی در پیش است» تا هر چیزی توافق شود، و «چند موضوع مهم» وجود دارد که هنوز باید به آنها رسیدگی شود.

CISPE افزود: «اعضای ما تغییرات پیشنهادی و توافقنامه تسویه حساب را بررسی می‌کنند و در روزهای آینده بازخوردی را به مایکروسافت ارائه خواهند کرد، از جمله در مورد عناصر کلیدی که برای حل مسائل بخش مورد نیاز است.»

TechCrunch برای اظهار نظر با مایکروسافت تماس گرفته است و در صورت و یا زمانی که ما پاسخی دریافت کنیم، اینجا به‌روزرسانی خواهد شد.