مخارج ابری: CIOها خیلی بیشتر برنامه ریزی می کنند

وقتی که می آید برای رشد ابری، احتمالاً می توان گفت که آسمان در حال سقوط نیست، حتی اگر نرخ رشد درآمد وجود داشته باشد. ما شاهد کاهش رشد کل درآمد ابر عمومی از 32 درصد در سه ماهه اول سال گذشته به 19 درصد در سال جاری بوده ایم. این یک افت بسیار تند است و نشان می دهد که ابر با بادهای مخالف برخورد کرده است.

در نتیجه، ما مردمی را دیده‌ایم که در مورد یک بازگشت عالی صحبت می‌کنند که در آن بارهای کاری ابری به‌طور اولیه بازمی‌گردد، اما شواهد نشان نمی‌دهد که این اتفاق می‌افتد. در عوض، شرکت‌ها ممکن است مهاجرت ابر را کاهش دهند زیرا به کارآمدترین راه برای توزیع بار کاری خود نگاه می‌کنند.

واضح است که شرکت‌ها یاد گرفته‌اند که هر حجم کاری برای فضای ابری مناسب نیست. برای مثال، برخی که نمی توانند حتی با کمی تاخیر برای رسیدن به ابر و بازگشت، مقابله کنند، باید در لبه هاست شوند تا به منبع محاسباتی نزدیکتر شوند. اما به نظر نمی رسد بسیاری از دپارتمان های فناوری اطلاعات برای بازگشت به روزهای رک و چیدمان سرورهای جدید برگردند.

پس چرا رشد ابر عمومی کند می شود؟ مشتریان شروع به بررسی صورت‌حساب‌های سنگین ابری خود کرده‌اند، در حالی که بودجه‌ها در سال جاری تحت بررسی فشرده‌تری قرار می‌گیرند و به دنبال راه‌هایی برای کاهش هزینه‌ها هستند، که برایان اولساوسکی، مدیر مالی آمازون در تماس مالی شرکت با تحلیلگران این هفته اذعان کرد.

او در طول این تماس گفت: «مشتریان سازمانی به تغییر چند دهه خود به سمت فضای ابری ادامه دادند و همزمان با تیم‌های AWS ما همکاری نزدیک داشتند تا فرصت‌هایی را برای کاهش هزینه‌ها و بهینه‌سازی کارشان شناسایی کنند.» در صحبت های CFO، این بدان معنی است که آنها ابر را رها نمی کنند، اما آنها به شدت به هزینه ها نگاه می کنند، که تأثیر بسیار مهمی بر تعداد رشد ابر شرکت دارد.

او اضافه کرد که کند شدن رشد می تواند برای چند فصل دیگر ادامه یابد، اما به طور کلی مشتریان همچنان در فضای ابری بالا هستند. «تاکنون در ماه اول سال، رشد درآمد AWS نسبت به سال قبل در اواسط نوجوانی است. با این حال، با عقب نشینی، خط لوله مشتریان جدید ما سالم و قوی باقی می‌ماند و مشتریان زیادی هستند که همچنان برنامه‌هایی را برای مهاجرت به فضای ابری و تعهد به AWS در درازمدت اجرا می‌کنند.

در حال حاضر، ارزش پیشنهادی ابر، صرف نظر از فروشنده، واضح است. این اجازه می دهد تا سطحی از انعطاف پذیری را فراهم کند که زمانی که مرکز داده خود را راه اندازی می کنید، امکان پذیر نیست، و اجرای مرکز داده خود گران است و به مجموعه ای کاملاً متفاوت از مهارت های اجرای بارهای کاری ابری نیاز دارد.

بنابراین همه اینها برای رشد درآمد بازار زیرساخت ابری چه معنایی دارد؟ اگر داده ها درست باشد، خوب است. فقط در کوتاه مدت کمی مشکل به نظر می رسد.