مدیرعامل Orbex، یک توسعه دهنده راه اندازی کوچک در بریتانیا، کناره گیری می کند

Orbex توسعه دهنده راه اندازی کوچک مستقر در بریتانیا در حال تغییر در رهبری است.

کریس لارمور، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل (در حال حاضر سابق) این شرکت در لینکدین گفت که او دیگر رهبری این استارتاپ را نخواهد داشت زیرا این استارتاپ برای اولین بار در سال جاری راه اندازی می شود.

پست لینکدین او حاکی از آن است که خروج دوجانبه بوده است: «احساس می‌کنم تصمیم گرفته‌ام [Orbex] تا جایی که من شخصاً می توانم، و اکنون زمان آن رسیده است که کناره گیری کنم و اجازه دهیم دیگران شرکت را به سطح بعدی هدایت کنند.» اما شکی وجود ندارد که یک رهبر بزرگ که از یک شرکت در چنین نقطه مهمی در توسعه آن دور می‌شود – در این مورد، درست قبل از اولین آزمایش ریزپرتابگر آن، Prime – خروجی ناآرام‌تر را پیشنهاد می‌کند.

این خبر گیج کننده تر است زیرا Orbex سال گذشته انبوهی از اعلان های خبری مثبت داشت. در اکتبر، این شرکت 45.8 میلیون دلار بودجه سری C را به رهبری سرمایه گذار جدید بانک سرمایه گذاری ملی اسکاتلند، با رای اعتماد دولت، بست. ماه بعد، Orbex گفت که قرارداد اجاره ای را با یک توسعه دهنده اسکاتلندی برای ساخت یک سایت پرتاب در نزدیکی ساترلند، در بخش شمالی اسکاتلند، امضا کرده است.

هنوز مشخص نیست که چه کسی به عنوان مدیر عامل موقت فعالیت خواهد کرد تا زمانی که این شرکت به دنبال رئیس بعدی خود باشد. TechCrunch با Orbex تماس گرفته است و در صورت پاسخ دادن، داستان را به روز می کند.

Orbex یکی از استارت‌آپ‌های موشکی با بودجه خوب در اروپا است که از زمان تأسیس خود در سال 2015، نزدیک به 100 میلیون پوند (124 میلیون دلار) جمع‌آوری کرده است. این شرکت اخیراً توسط استارت‌آپ آلمانی Isar Aerospace در ماه مارس پیشی گرفته است.