نتایج سرمایه گذاری سه ماهه اول استارت آپ های آفریقایی سقوط کرد

اخیر، و در گذشته، رونق سرمایه خطرپذیر یک امر جهانی بود. در حالی که بازارهای سنتی شلوغ مانند آمریکای شمالی و اروپا از انفجار سرمایه سود می بردند، سایر مناطق با صحنه های نوپاتر نوپا نیز دستاوردهای بزرگی را در توانایی خود برای جذب سرمایه مشاهده کردند. آسیای جنوب شرقی نمونه ای از این پدیده است. آمریکای لاتین نیز.


صرافی استارتاپ ها، بازارها و پول را بررسی می کند.

آن را هر روز صبح در TechCrunch+ بخوانید یا هر شنبه خبرنامه The Exchange را دریافت کنید.


آفریقا همچنین شاهد افزایش سرمایه‌های مخاطره‌آمیز خود در جریان آخرین هجوم طلا بود. در سه ماهه اخیر، مانند سایر مناطق استارت آپی در سراسر جهان، نتایج سرمایه گذاری آفریقا کاهش یافته است. در واقع، مارس چیزی را منتشر کرد که به عنوان «بدترین ماه در 2.5 سال» برای آفریقا توصیف شد، از جمله «اولین باری که میزان بودجه ماهیانه کسب‌شده توسط استارت‌آپ‌ها در آفریقا به زیر مرز 100 میلیون دلار از سال 2020 کاهش یافت» توسط The Big. Deal، نشریه ای با تمرکز بر بازار سرمایه گذاری و استارتاپ در این قاره.

واضح است که این ربع یک گام به عقب بود. طبیعتاً می‌خواستیم بهتر بفهمیم در یکی از هیجان‌انگیزترین بازارهای سرمایه‌گذاری در سال‌های اخیر چه می‌گذرد. بنابراین، امروز صبح، The Exchange دو منبع داده دیگر را برای ما جمع‌آوری کرده است.

ما می دانیم که معاملات هنوز در آفریقا انجام می شود. TechCrunch اخیراً یک دور 4 میلیون دلاری را برای شاتلرز پوشش داد، که ما آن را یک “شرکت حمل و نقل مشترک نیجریه” توصیف کردیم. Chargel مستقر در سنگال اخیراً 2.5 میلیون دلار جمع آوری کرده است. اما پوشش TechCrunch از دورهای منفرد در مقایسه با همه فعالیت‌ها، طبق تعریف جزئی است، بنابراین برای تعیین تصویر واضح‌تر باید با مجموع‌ها دست و پنجه نرم کنیم.

از سقف پایین‌تر از نظر دلارهای جمع‌آوری‌شده، سرعت پایین‌تر جذب سرمایه استارت‌آپ‌های آفریقایی نتایج سه ماهه خود را به زیر مرز میلیارد دلار می‌رساند. این پشتیبانی ناچیز برای چنین منطقه وسیع، از نظر جغرافیایی متنوع و به طور فزاینده ای به صورت دیجیتالی متصل است.

بیایید در مورد نتایج سرمایه گذاری، مسائل منحصر به فرد در صحنه استارت آپ آفریقا صحبت کنیم و به آینده نگاه کنیم تا ببینیم آیا می توانیم اخبار خوبی را در افق جاسوسی کنیم یا خیر.