نیروی فضایی ایالات متحده 87.5 میلیون دلار به Rocket Lab ، SpaceX ، Blue Origin و ULA برای آزمایش موشک نسل بعدی اهدا می کند-TechCrunch

نیروی فضایی ایالات متحده ، شاخه نظامی که در دسامبر 2019 از نیروی هوایی خارج شد ، دسته بعدی جوایز خود را برای پروژه های مربوط به آزمایش موتور موشک نسل بعدی و بهبود مراحل بالا اعلام کرد.

این جوایز توسط کنسرسیوم Space Enterprise (SpEC) اعطا شد ، برنامه ای که توسط فرماندهی سیستم های فضایی نیروی فضایی اداره می شود. SpEC با اجازه دادن به نزدیک به 600 عضو خود برای رقابت در زمینه قرارداد ، همکاری بین وزارت دفاع و وزارت دفاع آمریکا و صنعت فضایی را تسهیل می کند. این جوایز ، مجموعاً 87.5 میلیون دلار ، به چهار شرکت راه اندازی اهدا شد:

  • Blue Origin که 24.3 میلیون دلار برای توسعه مدیریت مایعات برودتی در مرحله فوقانی موشک نیو گلن دریافت می کند.
  • United Launch Alliance ، که 24.3 میلیون دلار برای فرماندهی و کنترل uplink برای موشک جدید دو مرحله ای Vulcan Centaur با وزنه سنگین دریافت می کند.
  • Rocket Lab ، که قرارداد آن نیز 24.3 میلیون دلار است ، یکی از بالاترین در تاریخ این شرکت است. این بودجه برای توسعه مرحله پیشرفته موشک نوترون متوسط ​​این شرکت به منظور ارتقا به مرحله بالاتر خواهد رفت.
  • SpaceX ، 14.4 میلیون دلار برای تجزیه و تحلیل پایداری احتراق و آزمایش موتور موشک Raptor خود دریافت می کند.

SpaceX و ULA در حال حاضر ارائه دهندگان پرتاب برای دولت ایالات متحده تحت برنامه پرتاب فضایی امنیت ملی نیروی فضایی هستند. Rocket Lab و Blue Origin قادر خواهند بود برای سری بعدی قراردادهای تدارکاتی در سال 2024 رقابت کنند. این آخرین قراردادها نشانه این است که این دو شرکت برای ارائه پیشنهادات خود آماده می شوند. (Blue Origin و Northrop Grumman در سال 2020 به SpaceX و ULA باختند.)

در مورد جایزه جدید ، مدیرعامل آزمایشگاه موشکی پیتر بک در بیانیه ای گفت که این “اعتماد اعتماد” به موشک نوترون است. “ما یک سیستم پرتاب قابل اعتماد با Electron ایجاد کرده ایم و این کار را دوباره با Neutron انجام می دهیم تا با وسایل نقلیه سنگین تر جدید خود دسترسی بدون محدودیت به فضا را ادامه دهیم.”