نیکولا سازنده کامیون های برقی در خطر حذف از فهرست نزدک

نیکولا، توسعه‌دهنده کامیون‌های الکتریکی تحت محاصره، در خطر حذف از فهرست نزدک قرار دارد، این شرکت روز پنجشنبه در یک پرونده نظارتی فاش کرد.

نیکولا گفت که در 24 می اخطاریه حذف از بورس عمومی دریافت کرده است زیرا قیمت سهام آن در 30 روز گذشته زیر 1 دلار بوده است. این شرکت تا 20 نوامبر فرصت دارد تا از قانون حداقل قیمت نزدک پیروی کند که طبق آن قیمت سهام برای 10 روز کاری متوالی باید بالای 1 دلار باشد.

سهام با 20 درصد کاهش به 0.62 دلار رسید. سهام نیکولا در سال 2020 زمانی که SPAC پر سر و صدا توسط تروور میلتون، بنیانگذار و مدیر عامل سابق شرکت که از آن زمان به دلیل کلاهبرداری اوراق بهادار فدرال متهم شده است، به 65.90 دلار رسید.

نیکولا در میان تعداد فزاینده‌ای از شرکت‌هایی است که از طریق ادغام با یک شرکت اکتسابی با هدف ویژه به سهامی عام تبدیل شد تا شاهد سقوط آزاد ارزش بازار خود و در برخی موارد، در برزخ حذف قرار گیرد. Lordstown Motors گفت که این ماه همچنین یک اخطار حذف از فهرست دریافت کرده است. این اطلاعیه و معامله ناموفق آن با فاکسکان، لردستون را بر آن داشت تا سهام معکوس را تقسیم کند. بسیاری از این شرکت های تحرک جذب سرمایه هایی شدند که بازارهای عمومی می توانند به آن دسترسی داشته باشند. و استفاده از SPAC به‌عنوان یک ابزار مالی در ابتدا کارساز به نظر می‌رسید و بسیاری از آنها در سال 2021 به سهام‌های پر سر و صدا تبدیل شدند.

اکنون اصول اولیه به شرکت هایی مانند Nikola و همچنین سایر SPAC ها مانند Arrival، Bird و Canoo رسیده است.

نیکولا تلاش کرده است تا با انتشار سهام بیشتر، پول بیشتری به دست آورد. این شرکت از سهامداران می خواهد که به پیشنهادی رأی دهند که به آن اجازه می دهد تعداد سهام سهام عادی شرکت خود را افزایش دهد. تصویب این پیشنهاد مستلزم رأی موافق بیش از 50 درصد سهام موجود آن است.