هدف Luminate این است که ریزش مو ناشی از شیمی درمانی را به گذشته تبدیل کند – TechCrunch

ریزش مو ناشی از شیمی درمانی یکی از شناخته شده ترین عوارض جانبی در تمام پزشکی است و برای بسیاری اعلام عمومی ناخواسته از وضعیت و درمان آنها است. Luminate Medical ممکن است راه حلی برای پوشیدن داروهای پزشکی داشته باشد که از رنگ آمیزی فولیکول های مو توسط کوکتل شیمیایی جلوگیری کرده ، از بدترین ریزش جلوگیری کرده و شاید این وضعیت بسیار قابل مشاهده را به گذشته واگذار کند.

هنگامی که مدیرعامل Luminate آرون هانون و بنیانگذارش باربارا اولیویرا از بیماران و پزشکان در مورد زمینه های درمان سرطان می پرسیدند که شاید بتوانند در آنها نوآوری ایجاد کنند ، “ما فقط حیرت کردیم که ریزش مو چقدر بر گفتگو غالب بود.” “بنابراین از آن به بعد ما فقط روی ساختن چیزی که دیگر وجود ندارد متمرکز شده ایم.”

هنگامی که بیمار تحت شیمی درمانی قرار می گیرد ، داروهای مهار کننده سرطان در سراسر بدن وی-هرجایی که خون می رود ، جریان می یابد. این عوارض جانبی مختلفی دارد ، مانند ضعف و حالت تهوع ، و در مقیاس طولانی مدت ریزش مو به دلیل تأثیر مواد روی فولیکول ها رخ می دهد. راه حل Luminate ، که با همکاری دانشگاه ملی ایرلند گالوی توسعه یافته است ، جلوگیری از رسیدن خون به سلول های اولیه است.

تصویر زنی که هدست Luminate را در دست دارد.

اعتبار تصویر: روشن

دستگاه م thatثر بر این نوعی لباس فشرده سازی مکانیزه برای سر است. اگر کمی شوم به نظر می رسد ، نگران نباشید – فشار ناشی از فشار مثانه هوا و پد هایی است که به پوست سر فشار می آورند ، نه پیچ یا صفحه ای. هانون می گوید ناراحت کننده نیست و فشار با دقت کنترل می شود.

همچنین هیچ خطر آسیب ناشی از کمبود جریان خون در این سلول ها وجود ندارد. او گفت: “درمان فشرده سازی واقعا خوب مطالعه شده است.” سالها ادبیات وجود دارد که در آن می توانید این درمانها را بدون آسیب رساندن به سلولها اعمال کنید. مقداری مهندسی مکانیک در راحت و م itثر بودن آن نقش دارد. “

بیمار کلاه را در طول و بعد از کل جلسه شیمی درمانی بر سر می گذارد. با محدود کردن جریان خون فقط در پوست سر ، به داروها اجازه می دهد بدون مانع به هرجایی که تومور یا محل سرطان وجود دارد برسند در حالی که فولیکول های مو را از آسیب نجات می دهند.

آزمایشاتی روی حیوانات انجام شده است که تقریباً 80 درصد موها بدون عوارض جانبی باقی مانده اند-و در حالی که آزمایشات کامل بر روی انسان چیزی است که نیاز به زمان و تأیید دارد ، آزمایشات اولیه اثرات مسدود کننده جریان خون هدست بر روی بیماران سالم نشان داد که در مورد افراد نیز دقیقاً همانطور که انتظار می رود کار می کند.

هانون می گوید: “ما از اثربخشی این درمان بسیار هیجان زده هستیم زیرا با انواع مختلفی از موها کار می کند.” این یک ملاحظه واقعی است ، زیرا فناوری ای که فقط با موهای کوتاه ، موهای صاف یا برخی از زیر مجموعه های مدل مو کار می کند ، افراد زیادی را حذف می کند.

برنامه Luminate نشان می دهد که چه مدت در درمان برای کاربر باقی مانده است.

اعتبار تصویر: Luminate / تصاویر جزیره وحشی

در مورد رقابت ، اگرچه روشهای درمانی جدیدی وجود دارد که به جای فشردن پوست سر ، آن را خنک می کند ، اما هانون خاطرنشان کرد که بیشترین پول تا کنون برای کلاه گیس هزینه می شود. به طور متوسط ​​هزار دلار برای هر بیمار که کلاه گیس را انتخاب می کند به این معنی است که برای دستگاهی در آن محله آزادی عمل زیادی وجود دارد.

اگرچه ریزش مو از نظر بسیاری از شرکت های بیمه و سایر روش های بازپرداخت یک بیماری محسوب می شود و کلاه گیس اغلب تحت پوشش قرار می گیرد ، اما تأیید دستگاه Luminate برای این مراحل به زمان و شواهد زیادی نیاز دارد. اما این تیم اطمینان دارد که در حدود 1500 دلار ، این دستگاه تا زمانی که هزینه های دیگر توسط بیمه جبران می شود ، به اندازه کافی نیست. به هر حال ، مردم این مبلغ را بیشتر و بیشتر نه فقط برای کلاه گیس بلکه برای سایر محصولات و روشهای نگهداری مو هزینه می کنند. اگر روی فرم های شیمی درمانی چکمه ای با عنوان “موهای خود را از دست ندهید” با برچسب قیمت 1500 دلار وجود داشته باشد ، بسیاری از افراد بدون هیچ فکری دوم آن را بررسی می کنند.

بنیانگذاران باربارا اولیویرا (سمت چپ) و آرون هانون.

اعتبار تصویر: روشن

با این حال ، در نهایت ، Luminate می خواهد بتواند این دستگاه را به کسانی که نمی توانند هزینه جیب خود را بپردازند ، ارائه دهد ، بنابراین آنها به سمت تأیید FDA و راه اندازی ایالات متحده ، با اروپا و دیگران پیش می روند.

تا کنون Luminate ، که از گروه Y Combinator تابستان 2021 فارغ التحصیل شده است ، به اندازه کافی خوش شانس بوده است که از طریق کمک های مالی دولت ایرلند ، که البته غیر قابل کاهش است ، کار کند. در حالی که تقریباً زمان بیشتری برای مقیاس بندی و راه اندازی بین المللی به سرمایه بیشتری نیاز است ، در حال حاضر تیم بر روی دستگاه در دست (و روی سر) اولین مجموعه بیماران خود متمرکز است.