هی نگاه کن، تک شاخ ها دوباره کمیاب هستند!

تولدهای تک شاخ در سه ماهه اول نسبت به اوج خود 89 درصد کاهش یافت که بدترین نتیجه از سه ماهه سوم 2017 است.

سرمایه گذاران دیگر نیستند تقریباً دو تکشاخ در روز ضرب می کند. در واقع، ما به سختی به بیش از یک اسب شاخدار افسانه ای جدید در هفته کاهش می دهیم.

به سرمایه‌گذاری عادی خوش آمدید، جایی که به نظر می‌رسد داستان‌های استارت‌آپ‌هایی که قبلاً سرمایه‌گذاری خوبی داشتند در حال فروپاشی هستند تا اخبار مربوط به دورهای بزرگ.

ردیابی کندی سرمایه‌گذاری جهانی یک کار دوگانه است: اول، شما باید روند کند شدن دلارهای ریسک‌پذیر به استارت‌آپ‌ها را زیر نظر داشته باشید، و دوم، این امر مستلزم تماشای قرارداد ارزش‌گذاری است که ارزش‌گذاری‌های قبل و بعد از پول تحت شرایط سخت‌تر سرمایه‌گذاری پژمرده می‌شوند.


صرافی استارتاپ ها، بازارها و پول را بررسی می کند.

آن را هر روز صبح در TechCrunch+ بخوانید یا هر شنبه خبرنامه The Exchange را دریافت کنید.


کاهش ارزش‌گذاری در شرکت‌های فناوری بزرگ و کوچک و کمبود سرمایه در کنار هم چشم‌اندازی از بین رفته است. از کاهش ارزش گذاری در مراحل اولیه تا سرمایه گذاری در مراحل پایانی و ارزش گذاری ها از بین می روند، برای استارت آپ ها سخت است.

داده‌های PitchBook در مورد تک‌شاخ‌های جدید نشان می‌دهد که اکنون اوضاع چقدر بد است: خفن 18 تک شاخ در سه ماهه اول 2023 در مقایسه با 163 تک شاخ جدید در سه ماهه سوم و چهارم 2021 ضرب شد.

آخرین باری که نرخ یونیکورن های جدید را به این میزان پایین مشاهده کردیم، در سه ماهه سوم 2017 بود.

برای توضیح بیشتر این موضوع، سه ماهه اول سال 2023 شاهد ایجاد تک شاخ های جدید با سرعتی جزئی بهتر از میانگین نرخ سه ماهه در سال 2016 بود. می دانید، سال آخر دولت دوم اوباما است.

به عبارت دیگر یک دوره متفاوت.

چگونه به اینجا رسیدیم؟ راندهای مرحله آخر کوچکتر شدند اما فقط این نبود. سرمایه گذاران در نهایت متوجه شدند که در اوج اخیر سرمایه گذاری چقدر اشتباه قیمت گذاری ایجاد ارزش در مراحل آخر را انجام می دهند.