وجوه فرصت: آیا باید یکی را جمع آوری کنید؟

این بزرگترین سوال VC برای جذب سرمایه در سال 2023 خواهد بود

یکی از بزرگ‌ترین روند سرمایه‌گذاری خطرپذیر در چند سال گذشته، شرکت‌هایی بود که در مراحل اولیه، سرمایه‌های «فرصتی» را برای سرمایه‌گذاری‌های بعدی در موفق‌ترین شرط‌بندی‌های خود جمع‌آوری کردند. اما در میان بازار سخت‌تر جذب سرمایه که بر VCها و استارت‌آپ‌ها تأثیر می‌گذارد، محیط خروج خاموش و کندی در تأمین مالی در مراحل آخر، آیا این روند ادامه خواهد داشت؟

در اوایل این هفته، TechCrunch برای اولین بار گزارش داد که Lux Capital در حال جمع آوری پول است. آنچه که برجسته بود این بود که این شرکت سرمایه فرصت خود را کنار گذاشت و استراتژی های مرحله اولیه و آخر خود را در یک وسیله ترکیب کرد که عمدتاً بر روی معامله در مراحل اولیه تمرکز دارد. این تنها چند هفته پس از آن رخ داد که Y Combinator اعلام کرد که از استراتژی مرحله آخر خود نیز عقب نشینی می کند.

در ابتدا، فکر می‌کردم اینها تنها چند شاخص اولیه هستند که نشان می‌دهد سال 2023 احتمالاً سالی است که روند صندوق فرصت از بین می‌رود، اما البته، به این سادگی نیست.

من فکر می‌کنم که آیا جمع‌آوری یک صندوق فرصت برای شرکت‌هایی که به دنبال جمع‌آوری پول در سال جاری هستند، موضوع بحث‌برانگیزتری خواهد بود. من فکر می کنم ما به طور قابل توجهی کمتر از آنها خواهیم دید، اما هنوز هم شرکت هایی وجود خواهند داشت که آنها را با دلایل موجه افزایش دهند. Khosla Ventures و Canaan ظاهراً جزو این موارد هستند: در ماه ژانویه، Khosla شروع به جمع‌آوری کمک مالی برای فهرستی از سرمایه‌های جدید، از جمله یک صندوق فرصت کرد، و روز پنجشنبه، Canaan گفت 850 میلیون دلار از دو صندوق جمع‌آوری کرده است. همکارم کانی لوزیوس گزارش داد و یک استراتژی در مرحله آخر.