پروتون Proton Pass را که یک مدیر رمز عبور است معرفی کرد

Proton، شرکت مستقر در ژنو، سوئیس که پشت سرویس ایمیل رمزگذاری شده سرتاسر Proton Mail، و همچنین Proton VPN، Proton Drive و Proton Calendar قرار دارد، امروز یک محصول کاملاً جدید را معرفی می کند. و یک مدیر رمز عبور به نام Proton Pass است.

مانند سایر محصولات پروتون، این شرکت بر حفظ حریم خصوصی و ویژگی های امنیتی این مدیر رمز عبور جدید اصرار دارد. هر چیزی که در Proton Pass ذخیره می کنید، رمزگذاری شده است، از جمله رمزهای عبور (بدیهی است)، آدرس های ایمیل، URL ها و یادداشت ها.

به این ترتیب، پروتون هرگز به اطلاعات شخصی شما دسترسی ندارد زیرا برای رمزگشایی داده ها به کلید کاربر نیاز است و عملیات رمزنگاری به صورت محلی روی دستگاه شما انجام می شود. حتی اگر سرورهای پروتون نقض شوند، داده های شما همچنان باید ایمن باشند.

“این مهم است زیرا اطلاعات به ظاهر بی ضرر (مانند URL های ذخیره شده، که بسیاری از مدیران رمز عبور دیگر آنها را رمزگذاری نمی کنند) می توانند برای ایجاد یک نمایه بسیار دقیق برای شما استفاده شوند. به عنوان مثال، اگر یک مهاجم بتواند ببیند که رمزهای عبور شما برای یک حساب کاربری با Grindr، gop.com یا حتی یک سایت طرفداران مانگا ذخیره شده است، چیزهای زیادی درباره شما به عنوان یک شخص می‌داند، حتی اگر واقعاً نتواند به آن دسترسی داشته باشد. اندی ین، بنیانگذار و مدیر عامل پروتون در یک پست وبلاگ نوشت.

یک نسخه بتا از Proton Pass برای مشتریان وفادار پروتون، مانند کاربرانی که برنامه مادام العمر دارند، در دسترس است. مشتریان دارای طرح ویژنی به زودی می توانند به محصول دسترسی داشته باشند. طرح Visionary دیگر برای مشتریان جدید در دسترس نیست.

Proton Pass همچنین نتیجه بدست آوردن SimpleLogin، یک راه اندازی مستعار ایمیل است. تیم SimpleLogin روی Proton Pass با چند نفر از اعضای تیم پروتون کار کرد.

مانند Proton VPN و سایر محصولات این شرکت، این شرکت قصد دارد از یک مدل کسب و کار freemium در هنگام ارائه Proton Pass برای همه استفاده کند. برخی از ویژگی ها به صورت رایگان در دسترس خواهند بود، در حالی که برای دسترسی به ویژگی های پیشرفته باید هزینه اشتراک را بپردازید. Proton یک اشتراک همه کاره، Proton Unlimited، با تمام ویژگی های پولی در Proton Mail، Proton VPN، Proton Drive و Proton Calendar ارائه می دهد. ویژگی‌های پیشرفته Proton Pass نیز در این ردیف اشتراک ممتاز گنجانده خواهد شد.

Proton Pass در حال حاضر به عنوان یک برنامه دسکتاپ، iOS یا Android در دسترس است. افزونه های مرورگر برای گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس وجود دارد. مشتریان همچنین می توانند از Proton Pass به عنوان احراز هویت دو عاملی خود (مانند Bitwarden، 1Password یا iCloud Passwords) استفاده کنند.

در اخبار دیگر، پروتون اخیراً به نقطه عطف مهمی رسیده است زیرا 100 میلیون کاربر ثبت نام شده در تمام محصولات این شرکت وجود دارد. البته، پروتون برای تمام خدمات خود، از جمله Proton VPN، یک ردیف رایگان دارد، به این معنی که احتمالا تعداد کاربران رایگان بیشتر از کاربران پولی است. اما این بدان معناست که پروتون مشکلی برای جذب کاربران جدید به محصولات خود ندارد.

اعتبار تصویر: پروتون