پروژه Taara Alphabet اینترنت پرسرعتی را از طریق رودخانه کنگو پخش می کند-TechCrunch

Alphabet پروژه Loon را در اوایل سال جاری به پایان رساند ، اما چیزهایی که از ابتکار پخش بالن در اینترنت آموخته است هدر نرفته است. فناوری پیوند نوری بی سیم با سرعت بالا که ابتدا برای لون توسعه یافته بود ، در حال حاضر برای عکس ماه دیگری به نام Project Taara استفاده می شود. در یک پست وبلاگ جدید ، مدیر مهندسی Taara ، Baris Erkmen ، فاش کرد که پیوندهای ارتباطات نوری بی سیم (WOC) ابتکار در حال حاضر ارتباطات پرسرعت را از طریق رودخانه کنگو نشان می دهد.

ایده برای Taara زمانی آغاز شد که تیم Loon با موفقیت از WOC برای ارسال اطلاعات بین بالن های Loon که بیش از 100 کیلومتر از یکدیگر فاصله داشتند استفاده کرد. این تیم می خواست نحوه استفاده از این فناوری را در زمین بررسی کند. به عنوان بخشی از اکتشافات تیم در مورد برنامه های کاربردی بالقوه WOC ، آنها بر روی پر کردن شکاف اتصال بین برازاویل در جمهوری کنگو و کینشاسا در جمهوری دموکراتیک کنگو کار کردند.

این دو مکان توسط رودخانه کنگو از هم جدا شده اند و تنها 4.8 کیلومتر از یکدیگر فاصله دارند. با این حال ، هزینه اتصال به اینترنت بسیار بیشتر در کینشاسا است ، زیرا ارائه دهندگان مجبورند اتصال فیبر کافی را برای پوشش 400 کیلومتر زمین در اطراف رودخانه ایجاد کنند. کاری که پروژه Taara انجام داد نصب پیوندهایی بود که به جای آن می تواند اتصال سریع از برازاویل به کینشاسا را ​​در امتداد رودخانه منتقل کند. در عرض 20 روز و با در دسترس بودن 99.9 درصد ، پیوندهای ارائه شده تقریباً 700 ترابایت داده را ارائه می دهند.

نحوه اتصال اتصال نوری پروژه Taara چگونه کار می کند

نحوه اتصال اتصال نوری پروژه Taara چگونه کار می کند.

پیوندهای WOC Taara با جستجوی یکدیگر و اتصال پرتوهای نور خود به یکدیگر برای ایجاد اتصال به اینترنت پرسرعت کار می کنند. برای استفاده در مکانهای مه آلود ایده آل نیست ، اما پروژه Taara ابزارهای برنامه ریزی شبکه ای را توسعه داده است که می تواند در دسترس بودن WOC را بر اساس عوامل مختلف مانند آب و هوا تخمین بزند. در آینده ، تیم قادر خواهد بود از این ابزارها برای برنامه ریزی مکانهایی که فناوری Taara به بهترین نحو کار می کند ، استفاده کند.

Baris Erkmen ، مدیر مهندسی Taara ، در این پست نوشت:

“دقت بیشتر در ردیابی ، پاسخ های خودکار محیطی و ابزارهای برنامه ریزی بهتر به پیوندهای Taara کمک می کند تا پهنای باند قابل اعتماد با سرعت بالا را به مکانهایی که فیبر به آنها دسترسی ندارد ، برساند و به ما کمک می کند تا جوامعی را که از روشهای سنتی برقراری ارتباط جدا شده اند ، متصل کنیم. ما واقعاً از این پیشرفت ها هیجان زده هستیم و مشتاقانه منتظر هستیم تا با پیشرفت و بهبود قابلیت های Taara به توسعه آنها بپردازیم. “

یادداشت ویراستار: این مقاله در اصل در Engadget ظاهر شد.