چگونه فروشندگان زیرساخت ابری اروپایی سهم خود را در بازار دو برابر از دست دادند – TechCrunch

تحقیقات Synergy این هفته برخی از اعداد به ظاهر متناقض را از بازار ابر اروپا منتشر کرد. خبر خوب این بود که این شرکت در بازه زمانی آغاز شده در سال 2017 تا سه ماهه دوم امسال ، چهار برابر رشد کرد و به 7.3 میلیارد یورو (8.8 میلیارد دلار) رسید ، در حالی که درآمد فروشندگان ابر اروپایی دو برابر شد.

خبر بد؟ همان فروشندگان ابری مستقر در اروپا در واقع سهم بازار خود را از دست دادند. شاید برایتان س wondال باشد که چگونه چنین سناریویی ممکن است ، اما اکثریت قریب به اتفاق این درآمد به سه فروشنده بزرگ زیرساخت ابری مستقر در ایالات متحده اختصاص داده شده است: آمازون ، مایکروسافت و گوگل.

چه چیز دیگری جدید است؟

اینها همان سه شرکتی هستند که اکثریت قریب به اتفاق بازار زیرساخت های ابری را در سراسر جهان کنترل می کنند ، بنابراین نباید تعجب آور باشد که Synergy الگویی مشابه را در اروپا می بیند. اما جان دینسدیل ، تحلیلگر اصلی Synergy می گوید که با وجود این ، فروشندگان اتحادیه اروپا باید از این خبر خوب خوشحال باشند به جای اینکه از چیزهای بد ناراحت شوند.

دینسدیل در بیانیه ای در مورد اعداد و ارقام گفت: “در حالی که آنها فرصتهای رشد بیشتر ارائه شده توسط خدمات عمومی عمومی عمومی را از دست داده اند ، برخی از آنها موقعیت های پایداری را برای خود به عنوان قهرمان ملی یا بازیکنان برجسته قائل شده اند.”

سه بزرگ تقریباً 70 درصد از کل درآمد اروپا را در دوره زمانی چهار ساله به خود اختصاص داده است. رهبر ابر اروپا در آن زمان دویچه تلکوم بود و تنها 2 درصد از آن را در اختیار داشت. برخی دیگر با اسلایرهای کوچکتر شامل OVHcloud ، SAP و نارنجی بودند و تعداد بیشماری دیگر دارای قطعات حتی کوچکتر بودند.

در حالی که این اعداد در مقایسه با رهبران بازار به وضوح ناچیز هستند ، واقعیت این است که بازار آنقدر بزرگ است و به سرعت در حال رشد است که حتی مقدار کمی نیز می تواند به بخش خوبی از درآمد برسد. در مورد Deutsche Telekom ، این 2 درصد به 146 میلیون یورو (170.7 میلیون دلار آمریکا) تبدیل می شود ، که به عنوان یک شلوغ جانبی برای تجارت گسترده تر مخابراتی آن وحشتناک نیست.

برای این که این اعداد منطقه ای را کمی محاسبه کنیم ، درآمد جهانی زیرساخت های ابری در سه ماهه گذشته 42 میلیارد دلار پس از رسیدن به 129 میلیارد دلار در سال 2020 بود. این نرخ به سرعت در حال رشد است و با افزایش پذیرش ابر در سراسر جهان ، اروپا نیز از این روند مستثنی نیست. در حقیقت ، Dinsdale پروژه هایی را توسعه می دهد که بازار در سالهای آینده به گسترش آنها ادامه می دهد.

سه شرکت بزرگ مطمئناً این را می شناسند ، زیرا این شرکت ها همچنان سرمایه گذاری زیادی برای ایجاد مراکز داده در اروپا انجام می دهند و 14 میلیارد یورو (16.3 میلیارد دلار) در capex در چهار فصل گذشته هزینه می کنند. با وجود این ، فروشندگان اروپایی هنوز می توانند صدها میلیون یورو به سادگی با پایبندی به نقاط قوت خود بپردازند.

دینسدیل گفت: “نکته اصلی برای آنها این است که روی موارد استفاده که دارای حاکمیت داده ها و نیازهای حریم خصوصی دقیق تری هستند و در بخش های مشتری که نیاز به یک شبکه پشتیبانی محلی قوی دارند تمرکز کنند.”