کاربران واتس اپ در برزیل اکنون می توانند از طریق این برنامه به بازرگانان پرداخت کنند

واتس اپ در حال معرفی این قابلیت برای کاربران است که به طور مستقیم از طریق چت به مشاغل در برزیل پرداخت کنند. این به این معنی است که مردم در کشور می‌توانند تجربه‌های خرید سرتاسری، از کشف تا پرداخت، در برنامه داشته باشند. این حرکت در نهایت بازار پرداخت تجاری در برزیل را برای واتس اپ باز می کند.

مارک زاکربرگ در پستی اعلام کرد که این شرکت در حال ارائه این قابلیت برای کاربران است که «در چت واتس‌اپ به مشاغل محلی پرداخت کنند».

این تجربه پرداخت بی‌نظیر و ایمن برای افراد و کسب‌وکارهای کوچکی که به دنبال خرید و فروش در واتس‌اپ هستند، بدون نیاز به مراجعه به وب‌سایت، باز کردن برنامه دیگری یا پرداخت حضوری، بازی را تغییر می‌دهد. ما امروز برای تعداد کمی از کسب‌وکارها عرضه می‌کنیم و در ماه‌های آینده برای بسیاری دیگر در دسترس خواهیم بود.» این شرکت در اعلامیه اعلام کرد.

تا پیش از این، کاربران می‌توانستند تراکنش‌های همتا به همتا را از طریق WhatsApp Pay در برزیل انجام دهند. اما به دلیل محدودیت‌های نظارتی، متا نتوانست این توانایی را برای خرید از طریق بازرگانان ارائه دهد. فروشگاه‌ها می‌توانند از یک سرویس پرداخت شخص ثالث برای ایجاد پیوند پرداخت و قرار دادن آن در پیام واتس‌اپ استفاده کنند – اما این یک تجربه یکپارچه برای تاجر یا خریدار نبود.

در حال حاضر اطلاعاتی مبنی بر تعداد کسب و کارهای کوچک در واتس اپ وجود ندارد. این شرکت آخرین بار در سال 2020 اعلام کرد که بیش از 5 میلیون کسب و کار در برزیل از WhatsApp استفاده می کنند.

سال گذشته، واتس‌اپ ویژگی «دیکشنری» شبیه صفحات زرد را در برزیل راه‌اندازی کرد که به کاربران اجازه می‌داد انواع مختلف کسب‌وکار، از غذا و نوشیدنی گرفته تا سفر را جستجو کنند. با ترکیب این دو قابلیت، کاربران می‌توانند مشاغل مختلف را جستجو کنند، مواردی را که می‌خواهند بخرند اضافه کنند و به تاجر در برنامه پرداخت کنند.

واتس‌اپ اعلام کرد که کاربران می‌توانند از طریق Mastercard و Visa کارت‌های نقدی، اعتباری و پیش‌پرداخت صادر شده توسط «تعدادی» از بانک‌های شرکت‌کننده، پرداخت را انجام دهند. برای پذیرش این پرداخت‌ها، کسب‌وکارها می‌توانند ارائه‌دهنده خدماتی مانند Cielo، Mercado Pago یا Rede را به حساب خود پیوند دهند. این شرکت‌ها قبلاً زیرساخت‌های فنی را برای پرداخت همتا به همتا از طریق WhatsApp در برزیل ایجاد کرده بودند.

این شرکت اولین تجربه خرید خود را با Reliance Jio در هند آغاز کرد و به مشتریان این امکان را می‌دهد تا از طریق این برنامه خواربارفروشی سفارش دهند. بر اساس گزارش‌ها، جیومارت شاهد افزایش کاربران فعالی بود که از طریق واتس‌اپ خرید می‌کردند.

در ماه فوریه، زاکربرگ اعلام کرد که امسال «سال کارآمدی» برای متا است و نشان می‌دهد که شرکت روی کاهش هزینه‌ها و کسب درآمد بیشتر تمرکز خواهد کرد. بنابراین اکنون زمان مناسبی برای ارائه خدمات پرداخت تجاری در کشور با بیش از 120 میلیون کاربر واتس اپ است.

در چند سال گذشته، مردم برزیل به سرعت پرداخت های دیجیتال را پذیرفته اند. داده ها نشان می دهد که تا سال گذشته، بیش از 124 نفر از Pix استفاده می کردند – یک پلت فرم پرداخت فوری که توسط بانک مرکزی کشور مدیریت می شود.