کت و شلوار به سبک اکشن کلاس انگلستان به دلیل رسوایی داده های سلامت DeepMind NHS-TechCrunch

یک شرکت حقوقی در بریتانیا ادعای سبک رفتاری درباره رسوایی داده های مربوط به سلامت بیمار دارد که به سال 2015 برمی گردد و شامل شرکت هوش مصنوعی DeepMind متعلق به گوگل است ، پس از آنکه اطلاعات پزشکی در مورد بیش از یک میلیون بیمار به طور بی سر و صدا توسط NHS Trust ارسال شد. به عنوان بخشی از پروژه توسعه برنامه

موسسه حقوقی Mishcon de Reya با اعلام این اقدام قانونی ، گفت: “اقدام نمایندگی” به نمایندگی از یک شهروند بریتانیایی به نام آقای Andrew Prismall و تقریبا 1.6 میلیون نفر دیگر که پرونده های پزشکی محرمانه آنها توسط DeepMind/Google بدون آنها به دست آمده است ، ثبت شده است. دانش یا رضایت

برای اظهار نظر در مورد این دعوی با Google و Royal Free NHS Trust تماس گرفته شده است.

ماه گذشته TechCrunch گزارش داد که گوگل برنامه پشتیبانی پزشکان ، Streams را که توسط DeepMind و Royal Free NHS Trust مستقر در لندن در 2015 شروع به کار کرد ، قطع می کند.

برنامه Streams برای استفاده توسط پزشکان در Royal Free و تعداد انگشت شماری از NHS Trusts راه اندازی شد. با این حال ، Royal Free در سال 2017 توسط ناظر محافظت از داده های انگلستان ، ICO ، به دلیل نقض قوانین حفاظت از داده ها ، هنگامی که اطلاعات پزشکی حساس بیماران را در طول توسعه برنامه توسعه می داد ، به شرکت Google تعلق گرفت.

میشکن دو ریا در بیانیه مطبوعاتی امروز این دعوی را “گامی مهم در جهت رفع نگرانی های عموم مردم در مورد دسترسی گسترده و استفاده از داده های خصوصی بهداشتی توسط شرکت های فناوری” توصیف کرد.

این شرکت می افزاید: “همچنین موضوعاتی را در مورد وضعیت دقیق و مسئولیت چنین شرکت های فناوری در زمینه حفاظت از داده ها ، در این مورد خاص و به طور کلی ، مطرح می کند.”

در اوج بحران COVID-19 در سال گذشته ، دولت بریتانیا تعدادی قرارداد پردازش داده های بهداشتی را با غول های فناوری از جمله گوگل و پالانتییر منعقد کرد-و این معاملات نیز به دلیل عدم شفافیت با نگرانی و انتقاد مواجه شده است.

دولت همچنین در حال رایزنی درباره کاهش سطح حفاظت از داده ها برای شهروندان بریتانیایی است ، زیرا به دنبال طراحی و پیش فرض از استاندارد طلایی حریم خصوصی اتحادیه اروپا است ، که در قوانین مانند مقررات عمومی حفاظت از داده ها (GDPR) تعیین شده است. )

پریسمال در بیانیه ای در مورد دلیل اقدام قانونی خود گفت: “با توجه به تجربه بسیار مثبت NHS که من همیشه در طول درمان های مختلف خود داشته ام ، من بسیار نگران بودم که متوجه شوم یک غول فناوری به پزشکی محرمانه من ختم شده است. سوابق.

“به عنوان یک بیمار تحت هر نوع درمان پزشکی ، آخرین چیزی که انتظار دارید این است که پرونده های پزشکی خصوصی شما در دست یکی از بزرگترین شرکت های فناوری جهان باشد. امیدوارم این پرونده به نتیجه و بسته شدن عادلانه برای همه بیمارانی که پرونده های محرمانه آنها در این مورد بدون اطلاع یا رضایت آنها بدست آمده است ، کمک کند. “

بن لاسرسون ، شریک Mishcon ، که این پرونده را هدایت می کند ، افزود: “این ادعای مهم باید به پاسخگویی به سوالات اساسی در مورد نحوه مدیریت داده های شخصی حساس و داده های دسته بندی خاص کمک کند. این امر در زمان افزایش علاقه عمومی و نگرانی قابل درک در مورد دسترسی افراد به داده های شخصی و سوابق پزشکی افراد و نحوه مدیریت این دسترسی رخ می دهد. “

سخنگوی Mishcon de Reya به ما تایید کرد که این ادعا را در دادگاه عالی بریتانیا صادر کرده است.

وی در پاسخ به این س whetherال که آیا مدعی به دنبال خسارت مالی است و/یا درخواست حذف داده ها را دارد یا خیر ، گفت که در این مرحله اولیه نمی تواند اطلاعات بیشتری ارائه دهد.

اکثر NHS Trusts که برای استفاده از نرم افزار Streams قراردادهای پنج ساله با DeepMind منعقد کردند-قراردادهایی که پس از تصاحب DeepMind Health در سال 2018 به بخش بهداشت گوگل منتقل شد-به ما گفتند که وقتی از آنها در مورد آنها می خواهیم ، ترتیبات خود را فسخ کرده اند. استفاده آنها از این برنامه در ماه گذشته ، همانطور که مشخص شد گوگل در پی اخبار مربوط به سازماندهی داخلی تلاش های بهداشتی خود ، برنامه بریتانیا را قطع می کند.

با این حال ، Royal Free Trust ادعا کرد که با وجود اعلام گوگل مبنی بر لغو پشتیبانی ، همچنان از Streams استفاده می کند-این پرسش ها را مطرح می کند که چگونه Trust اطمینان می دهد که امنیت برنامه به روز است و کدام بخشهای درون Google مسئول آن خواهند بود. رسیدگی به توافقات مربوط به سطح خدمات ، در آینده ، پس از تجدید نظر داخلی غول فناوری در زمینه سلامت ، سلامتی و تلاش های هوش مصنوعی.