آلوم های Opendoor 15 میلیون دلار برای Kindred، یک شبکه مبادله خانه جمع آوری می کند

مفهوم گرفتن اموال موجود و تغییر کاربری آنها مفهوم جدیدی نیست. به هر حال، Airbnb نمونه‌ای برجسته از افرادی است که خانه‌های تعطیلات را در زمانی که از آنها استفاده نمی‌کنند، به تولیدکننده درآمد تبدیل می‌کنند. نتیجه نهایی این است که مسافران امروز در انتخاب مکان اقامت، گزینه های بسیار بیشتری نسبت به گذشته دارند.

یک استارت‌آپ مستقر در سانفرانسیسکو ظهور کرده است که می‌خواهد نه تنها گزینه‌های بیشتری را به مسافران بدهد، بلکه سفر را مقرون به صرفه‌تر کند، و فقط 15 میلیون دلار برای رسیدن به این هدف جمع‌آوری کرده است. جاستین پالفسکی و تسنیم آمینا، آلوم های Opendoor در سال 2021 با یکدیگر همکاری کردند تا یک شرکت راه اندازی کنند. خویشاوند، با این هدف که از طریق یک مدل تعویض خانه منحصر به فرد، به مردم حق انتخاب رزرو اقامتگاه بدهند.

Kindred در حال ایجاد یک شبکه فقط برای اعضا است تا به مردم اجازه دهد اساساً خانه خود را مبادله کنند. ایده این است که شبکه یک شبکه “معتمد” است تا اعضا بتوانند در تعویض خانه احساس راحتی کنند. جالب اینجاست که هیچ پولی بین اعضا رد و بدل نمی‌شود، که به Kindred هزینه می‌پردازند تا بتوانند به کسی اجازه دهند در خانه خود بماند و بالعکس.

اگر عضوی به شخصی اجازه دهد که تعداد شب‌های معینی در خانه بماند، می‌تواند آن شب‌ها را بانک کند تا در زمانی که فرد دیگری نیست، در خانه بماند. این یک سیاست دادن و گرفتن است. برای هر اقامت، یک مهمان به Kindred هزینه خدمات ((که در هر سفر متغیر است اما حداکثر 30 دلار در هر شب است) برای هماهنگی اقامت و محافظت از خانه پرداخت می کند. بنیانگذاران آن می گویند که این هزینه خدمات هزینه های شرکت را پوشش می دهد و حاشیه آن را فراهم می کند. مهمانان همچنین هزینه نظافت خانه ای را که در آن اقامت دارند پرداخت می کنند، اما شرکت می گوید از این کار سودی نمی برد.

اعضا می‌توانند از Kindred برای سازماندهی مبادله مستقیم 1 به 1 استفاده کنند، یا از سایر اعضا برای کسب درآمد شبانه میزبانی کنند و از آن شب‌ها برای اقامت در خانه اعضای دیگر استفاده کنند. این شرکت اخیراً یک مدل پرداخت بدون نیاز به تعهد سالانه را معرفی کرده است. پس از پذیرش، آن اعضا فقط هزینه تمیز کردن و هزینه خدمات در هر سفر را پوشش می دهند. کسانی که اغلب از Kindred استفاده می کنند، می توانند یک پاسپورت Kindred را به قیمت 600 دلار خریداری کنند، که به آنها امکان می دهد سفرهای نامحدود با هزینه خدمات 0 دلاری برای یک دوره یک ساله رزرو کنند.

«ما Kindred را برای افراد واقعی طراحی کردیم که خانه‌های واقعی خود را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند، نه مدیران املاک یا اجاره‌های تعطیلات. در حال حاضر گزینه‌های «پرداخت برای دریافت» زیادی برای سفر وجود دارد پالفسکی، که به عنوان مدیر عامل شرکت فعالیت می کند. “هر مهمان یک میزبان نیز است، بنابراین همه در بازی پوست دارند. این محیطی از اعتماد متقابل و مسئولیت پذیری ایجاد می کند.»

از زمان راه‌اندازی بتای خصوصی خود در بهار گذشته، Kindred می‌گوید که افزایش ده برابری در رزرو سفرهای ماهانه را تجربه کرده است و 20000 درخواست عضویت دریافت کرده است که عمدتاً از اقامتگاه‌های اولیه به جای خانه‌های سرمایه‌گذاری شده است. تا کنون، اعضای Kindred بیش از 5000 شب را در خانه های یکدیگر سپری کرده اند.

جاستین پالفسکی و تاس آمینه، بنیانگذاران Kindred/ اعتبار تصویر: Kindred

یک نمونه از موارد استفاده شامل عضوی است که یک مؤسس زن در اوایل دهه 30 زندگی خود در مکزیکو سیتی با سگ خود زندگی می کند. او نیاز داشت مکرراً برای کار به سانفرانسیسکو سفر کند، اما یافتن مکان هایی که سگش را می برد گران و دشوار بود. به گفته پالفسکی، او بیش از 80 شب در 8 ماه اول خود در Kindred رزرو کرد که در سانفرانسیسکو، نیویورک و چند مقصد دیگر اقامت داشت. در عوض، او بیش از 80 شب را در خانه خود در مکزیکو سیتی در حالی که بیرون بود میزبانی کرد.

پالفسکی به TechCrunch گفت: «داستان‌هایی مانند این واقعاً به ما نشان دادند که پتانسیل برای Kindred در واقع بسیار بیشتر از آن چیزی است که ما در ابتدا متوجه شده بودیم. ما این فرصت را داریم که نه تنها سهمی از بازار سفر موجود را تصاحب کنیم، بلکه می توانیم بازار سفر را به طور کلی رشد دهیم.

New Enterprise Associates (NEA) سری A را رهبری کرد که شامل مشارکت حامیان فعلی Andreessen Horowitz، Caffeinated Capital، Bessemer Venture Partners و Outset Capital بود. سرمایه گذاران انفرادی جدید نیز از جمله، ایوان مور، سرمایه گذار سابق Khosla و دیلن فیلد، مدیر عامل فیگما، پول را در این دور قرار دادند. تا به امروز، این استارت آپ در مجموع 26.75 میلیون دلار جمع آوری کرده است. این شرکت 20 کارمند دارد که نسبت به سال گذشته 10 نفر افزایش یافته است.

Kindred قصد دارد از پایتخت جدید تا حدی برای گسترش جغرافیایی – در آمریکای شمالی و همچنین در چندین شهر اروپایی امسال مانند لندن، برلین و آمستردام استفاده کند. امروزه در بیش از 20 بازار در آمریکای شمالی از جمله نیویورک، سانفرانسیسکو، لس آنجلس، میامی، سیاتل، دنور، آستین، ونکوور و مکزیکوسیتی فعال است. این شرکت همچنین قصد دارد روی محصول و فناوری خود سرمایه گذاری کند، از جمله Matchmaker، الگوریتمی که توسعه داده است و توصیه هایی مبتنی بر هوش مصنوعی به اعضا ارائه می دهد.

پالفسکی گفت: “هدف ما این است که در نهایت در همه جا حضور داشته باشیم، اما در ابتدا روی شهرهای بزرگی تمرکز می کنیم که همپوشانی زیادی در عرضه و تقاضا وجود دارد و می توانیم از تراکم با عملیات عکاسی و تمیز کردن محلی خود بهره مند شویم.”

شریک NEA ونسا لارکو، که به هیئت مدیره Kindred ملحق شده است، معتقد است که پلتفرم‌های اجاره کوتاه مدت «به طور فزاینده‌ای حرفه‌ای شده‌اند، فرصت‌های دست‌نخورده گسترده‌ای را برای یک اقتصاد اشتراک‌گذاری واقعی باز گذاشته‌اند که به‌طور منحصربه‌فردی امکان اشتراک‌گذاری همتا به همتای اقامتگاه‌های اولیه را فراهم می‌کند. به جای اجاره املاک سرمایه گذاری.»

وی افزود: “اندازه بازار خانه های اولیه در مقایسه با خانه های سرمایه گذاری عظیم است و Kindred نشان داده است که با ارائه اعتماد و راحتی برای باز کردن قفل خانه های اولیه بیشتر، آنها می توانند موجودی خالص خانه های جدید را به بازار اجاره تعطیلات بیاورند.”