آیا تامین مالی غیرمتمرکز می تواند ریل پرداخت بانکی را اصلاح کند؟

پیر شدن ریل پرداخت مشکل جدیدی برای زیرساخت های بانکی ایالات متحده نیست، اما سقوط بانک سیلیکون ولی آن را در کانون توجه قرار داد، به ویژه برای شرکت های پرداختی که ریل پرداخت خود را با بانک داشتند.

ریل پرداخت شبکه ای است برای نحوه انتقال پرداخت ها از پرداخت کننده به گیرنده. در سال‌های اخیر شاهد ظهور ریل‌های جدیدتری بوده‌ایم، به عنوان مثال، بلاک چین، و در حوزه مصرف‌کننده با پرداخت‌های همتا به همتا از طریق برنامه‌هایی مانند PayPal، Venmo و Zelle. بیشتر پرداخت ها در زمان واقعی انجام می شود.

Airbase یکی از آن شرکت‌های فین‌تک بود که ریل پرداخت خود را با SVB داشت. مدیرعامل Thejo Kote به TechCrunch+ گفت که این شرکت باید برای کمک به مشتریان مطمئن شوند که پرداخت‌های حقوق و دستمزد و فروشنده‌شان می‌تواند از سر گرفته شود و همچنین ایمن بماند.

ریل‌های پرداخت کنونی، به‌ویژه در ایالات متحده، ده‌ها سال قدمت دارند و مدت‌ها قبل از اینکه پرداخت‌های دیجیتال به یک شیوه زندگی تبدیل شوند، ایجاد شده‌اند. در سال‌های اخیر، شرکت‌های فناوری مالی ریل‌های جدیدی مانند Stripe، Plaid و مواردی از این قبیل ساخته‌اند، اما برای انجام آن سال‌ها و میلیون‌ها دلار زمان لازم است. ویزا نیز اخیراً با PayPal که مالک Venmo نیز هست و دیگران همکاری کرده است تا به مردم کمک کند صرف نظر از اینکه از کدام برنامه استفاده می‌کنید پرداخت‌های دیجیتالی انجام دهند.

اما حتی با وجود این ریل‌های جدید، برخی از بنیان‌گذاران فین‌تک می‌گویند ریل‌های مالی غیرمتمرکز ساخته شده بر روی بلاک چین می‌تواند پاسخ بهتری باشد. به خصوص از آنجایی که انتظار می‌رود ساخت و ساز بر روی ریل‌های پرداخت قدیمی به طور فزاینده‌ای مشکل ساز شود. این مقاله فاینکسترا خاطرنشان می‌کند: «هر چه زمان می‌گذرد و صنعت پرداخت به‌طور فزاینده‌ای به سمت پرداخت‌های خرد، بین‌المللی و فوری با حجمی که مرتبه‌ای بزرگ‌تر از امروز خواهد بود، پیش می‌رود، این مشکلات بسیار بیشتر نمایان می‌شوند.»

«در این مرحله قطعاً قدیمی است، و یک نوع روش بسیار کند برای جابه‌جایی پول است، اما همچنین رایج‌ترین و محبوب‌ترین نوع شبکه پرداخت در ایالات متحده زمانی است که پول را از بانکی به بانک دیگر منتقل می‌کنید. کوت با اشاره به سرویس جدید فدرال رزرو فدرال رزرو گفت: در حال حاضر یک سری نوآوری در حال وقوع است، بنابراین یک شوق پرداخت بلادرنگ در راه است. قرار است در ماه جولای راه اندازی شود و وعده پرداخت سریعتر را برای مؤسسات مالی می دهد.