استارلینک اسپیس ایکس زیرمجموعه هند را تشکیل می دهد و قصد دارد تا سال 2022 200000 پایانه فعال را مستقر کند – TechCrunch

به گفته یکی از مقامات ارشد، Starlink، بخشی از شرکت SpaceX ایلان ماسک، یک شرکت تابعه در هند تشکیل داده و در حال آماده شدن برای درخواست مجوز از دولت محلی است.

سانجی بهارگاوا، مدیر هند استارلینک، دوشنبه در پستی در لینکدین گفت: “خوشحالیم که اسپیس ایکس اکنون یک شرکت تابعه تحت مالکیت 100٪ در هند دارد.” واحد محلی استارلینک در هند با نام Starlink Satellite Communications Private Limited ثبت شده است.

به گفته نمایندگان شرکت، یک واحد محلی برای یک شرکت اینترنتی برای ارائه خدمات خود در هند مورد نیاز است، جایی که Starlink – با فرض دریافت مجوز – قصد دارد تا دسامبر 2022 200000 پایانه فعال در بیش از 160000 منطقه ارائه دهد.

بهارگاوا، یکی از مدیران سابق PayPal، در اوایل اکتبر در نقش جدید کار خود را آغاز کرد. این شرکت در ماه‌های اخیر تعدادی از مدیران کلیدی را در هند استخدام کرده است، از جمله Parnil Urdhwareshe، که قبلاً بر تلاش‌های سیاست‌گذاری AMD در هند نظارت می‌کرد، به‌عنوان مدیر دسترسی به بازار برای تجارت محلی.

سخنگوی اسپیس ایکس در ماه سپتامبر به پرسشی درباره انتصاب بهارگاوا پاسخی نداد، اما ایلان ماسک، مدیر اجرایی این شرکت، این توسعه را در آخر هفته تایید کرد.

ماسک در توئیتی گفت: استارلینک، یکی از شرکت‌های پیشرو که ماهواره‌های کوچکی را برای ایجاد یک شبکه مداری در مدار پایین زمین برای ارائه خدمات اینترنت پهن باند کم تأخیر پرتاب می‌کند، در نظر دارد به جوامع روستایی در هند خدمات رسانی کند و افزود: «سانجی لیاقت چیزهای زیادی را دارد. اعتبار برای موفقیت X/PayPal.

در یکی دیگر از پست های لینکدین، بهارگاوا گفت: «در استارلینک، ما می خواهیم به افراد محروم خدمت کنیم. ما امیدواریم که با ارائه دهندگان پهنای باند همکار، ارائه دهندگان راه حل در مناطق آرزومند برای بهبود و نجات جان افراد کار کنیم.» این شرکت در آخر هفته اعلام کرد که با Niti Aayog، یک اندیشکده قدرتمند هندی، برای شناسایی 12 منطقه در کشور برای استقرار اولیه Starlink همکاری می کند.

حتی با وجود اینکه بیش از نیم میلیارد نفر در هند آنلاین هستند، به همان اندازه هنوز آفلاین هستند. بر اساس برآوردهای صنعت، صدها میلیون هندی ساکن مناطق روستایی به هیچ شبکه پهنای باند دسترسی ندارند.

پروسه تصویب دولت پیچیده است. تا کنون هیچ درخواستی در انتظار دولت نیست، بنابراین توپ در زمین ما است تا برای بررسی که در حال کار روی آن هستیم، درخواست کنیم.»

«رویکرد ما دریافت سریع تأییدیه خلبان خواهد بود اگر تأیید پان هند طولانی شود. ما خوشبین هستیم که در چند ماه آینده تاییدیه برنامه آزمایشی یا تایید پان هند را دریافت کنیم. پایان سال آینده “بسیار کمتر از آن یا حتی صفر” خواهد بود.