استفاده از فناوری برای تغییر مدیریت پوشش گیاهی در پی آتش دیکسی – TechCrunch

آتش سوزی های وحشی به طور فزاینده ای در سراسر جهان از یونان و ترکیه گرفته تا استرالیا و کالیفرنیا به یک پدیده عادی تبدیل شده است.

دلایل مختلفی برای این آتش سوزی ها وجود دارد ، از سیگارهای سرگردان و آتش های خاموش نشده در اردوگاه تا صاعقه و همانطور که در کالیفرنیا شایع است ، خطوط برق آسیب دیده است.

آتش سوزی دیکسی ، که در 13 ژوئیه پس از سقوط درخت بر روی خطوط برق Pacific Gas & Electric آغاز شد ، بزرگترین آتش سوزی در تاریخ کالیفرنیا شد.

با توجه به افزایش بدهی PG&E به دلیل دعاوی مختلف بین آتش سوزی های سال های 2015 و 2017 و آتش سوزی 2018 که شهر Paradise را به آتش کشید ، این شرکت آب و هوایی به امید اجتناب از ده ها میلیارد دلار بدهی اضافی ، ورشکستگی فصل 11 را تشکیل داد.

PG&E با تعهد به تسویه حساب 25.5 میلیارد دلاری برای همه قربانیان و گروه های اصلی آتش سوزی ، همراه با تغییر در هیئت مدیره ، از ورشکستگی خارج شد.

در حال حاضر ، پروتکل مدیریت پوشش گیاهی PG & E شامل پاکسازی درختان در طول سال با استفاده از روش های سنتی است. پس از اطلاع بازرس آینده از سوی صاحب زمین یا صاحب خانه ، بازرسان به طور دستی درختانی را که نیاز به هرس یا برداشت دارند علامت گذاری می کنند. مراقبت مناسب از درختان مشخص شده ممکن است چهار تا شش هفته طول بکشد.

به عنوان بخشی از برنامه سازماندهی مجدد ورشکستگی ، کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا اقداماتی را برای تقویت مدیریت و عملیات PG & E انجام داد. یکی از این اقدامات شامل برنامه مدیریت بهبود پوشش گیاهی (EVM) برای کاهش خطرات آتش سوزی است.

این بدان معناست که در حالی که PG&E پروتکل مدیریت پوشش گیاهی خود را ادامه می دهد ، خطرات احتمالی درختانی را که مرده یا در حال مرگ هستند ، دارای اندامهای برجسته یا بلند هستند ، نیز در نظر می گیرد. هدف اصلی این شرکت تکمیل 1800 از 2400 مایل EVM تا پایان سال 2021 است.

این سازمان مناطق حفاظت مدار (CPZ) را به عنوان مرکز تمرکز در 20 درصد مناطق با بیشترین خطر آتش سوزی اعلام کرد. 20٪ اول از 1٪ -3٪ ، 4٪ -10٪ و 11٪ -20٪ به مناطق دارای خطر تقسیم می شوند که 1٪ -3٪ اصلی تمرکز اصلی 1800 مایل EVM است. فقط 1٪ -3٪ حدود 2422 مایل را پوشش می دهند.

با مقایسه منشاء Dixie Fire از منابع مانند San Francisco Chronicle ، Google Maps و نقشه ارائه شده توسط PG&E ، بدیهی است که Dixie Fire تنها در نزدیکی CPZ ها با خطر 11–20 است. احتمال اینکه PG&E برنامه EVM خود را امسال در منطقه Dixie Fire انجام دهد بسیار کم است.

خشکسالی های کالیفرنیا شدیدتر و طولانی تر بوده است. برای شرط بندی بین مواردی که بیشترین ریسک را ایجاد می کند ، فاصله زیادی وجود ندارد. در این حالت ، دسترسی به اطلاعات و سرعت این عملیات باید با مقیاس مطابقت داشته باشد.

در Spacept ، ما علاقه مند هستیم ببینیم آیا ابزارهای ما می توانند خطرات پوشش گیاهی را که باعث آتش سوزی دیکسی شده است ، تشخیص دهند. توانایی تشخیص تجاوز می تواند به جلوگیری از آتش سوزی در آینده کمک کند و قابلیت اطمینان خدمات را افزایش دهد.

برای تعیین این موضوع ، ما داده های ماهواره ای را که در 15 ژوئن توسط ماهواره SPOT گرفته شده بود ، جمع آوری کردیم و بر منطقه ای که توسط سان فرانسیسکو کرونیکل به عنوان نقطه شروع احتمالی مشخص شده بود ، تمرکز کردیم. گزارش شده است که آتش سوزی در نزدیکی Feather River Canyon در جاده دیکسی آغاز شده است.

اعتبار تصویر: فضانورد

سپس ما آشکارساز درخت خود را روی تصویر ماهواره اعمال کردیم تا هر گونه تجاوز درخت یا پوشش گیاهی را در مسیری که توسط PG&E در اطراف خطوط برق پاک شده است ، بیابیم.

اعتبار تصویر: فضانورد

آشکارساز درخت ما سطوح خاصی از رشد بیش از حد را در مسیر خطوط برق پیدا کرد. با بزرگنمایی یک قسمت از آن و قرار دادن ماسکی که مسیر خطوط انتقال نیرو و پوشش گیاهی را تشخیص می دهد ، ما تصویری از یکی از این مناطق از رشد بیش از حد خطرناک تهیه کردیم.

اعتبار تصویر: فضانورد

در تصویر ، مسیر آبی نشان دهنده بخش های پاک شده از مسیر خط برق ، قرمز نشان دهنده سطوح بالای درختان و تراکم پوشش گیاهی و نارنجی سطوح متوسط ​​چگالی پوشش گیاهی را نشان می دهد.

با توجه به توصیه PG & E مبنی بر این که خطوط درختان ارتفاعات زیر 40 فوت از خطوط برق 15 فوت فاصله ندارند ، ما چندین منطقه مورد نگرانی را پیدا کردیم که چنین پروتکل هایی را در این زمینه نقض کردند. در شرایط آینده ، PG&E و سایر شرکت های نیروگاهی می توانند از راه حل های ماهواره ای مانند راه حل های Spacept برای شناسایی چنین رشد بیش از حد و هدایت منابع مدیریت پوشش گیاهی به آن مناطق استفاده کنند.

در مناطقی مانند کالیفرنیا که آتش سوزی های جنگلی بسیار مکرر و ویرانگر هستند ، هرگونه کاهش در تعداد آتش سوزی ها در این منطقه می تواند از تخریب اکوسیستم ها و زیرساخت های مهم جلوگیری کند – و میلیاردها دلار از دعاوی چنین شرکت هایی را نجات دهد.

موانع مقیاس پذیری و عملیات برای شروع بازرسی به آینده نگری مدیریتی نیاز دارد. تجزیه و تحلیل ماهواره ای یک روش عملی و فعال است و نتایج سریع تری را برای مدیریت پوشش گیاهی ارائه می دهد.