اپل اکنون به توسعه دهندگان App Store اجازه می دهد تا در مورد خرید مستقیم با مشتریان خود صحبت کنند – TechCrunch

اپل امروز اعلام کرد که در شکایتی که توسعه دهندگان در ایالات متحده علیه آن ایجاد کرده اند به توافق حل شده (در زیر تعبیه شده است) رسیده است. این توافقنامه که هنوز در انتظار تصویب دادگاه است ، شامل چند تغییر است ، بزرگترین آن این است که توسعه دهندگان قادر خواهند بود اطلاعاتی در مورد نحوه پرداخت هزینه خریدهای خارج از برنامه iOS یا App Store خود به اشتراک بگذارند – این بدان معناست که آنها می توانند درباره این موضوع به مشتریان اطلاع دهند. گزینه های پرداخت که مشمول کارمزد اپل نمی شوند. این توافق همچنین شامل سطوح قیمت گذاری بیشتر و گزارش شفافیت جدیدی در مورد روند بررسی برنامه است.

شکایت اعتراضی علیه اپل در سال 2019 توسط توسعه دهندگان برنامه دونالد کامرون و بسکتبال Pure Sweat بسکتبال ایلینوی مطرح شد که گفتند این شرکت تنها با اجازه بارگیری برنامه های آیفون از طریق App Store خود به اقدامات ضد رقابتی پرداخت.

در اطلاعیه امروز ، اپل اعلام کرد که “روشن می کند که توسعه دهندگان می توانند از ارتباطات مانند ایمیل برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد روش های پرداخت خارج از برنامه iOS خود استفاده کنند. مثل همیشه ، توسعه دهندگان در صورت خرید خارج از برنامه یا فروشگاه های برنامه اپل ، به آنها کمیسیون نمی دهند. “

این به توسعه دهندگان اجازه می دهد از طریق ایمیل و “سایر خدمات ارتباطی” با مشتریان ارتباط برقرار کنند ، که طبق قوانین App Store دشوار بود ، زیرا توسعه دهندگان از استفاده از اطلاعات تماس به دست آمده در یک برنامه برای تماس با کاربران خارج از برنامه منع می کردند. این تسویه حساب این قانون را برای همه دسته های برنامه حذف می کند و توسعه دهندگان را قادر می سازد در مورد روش های پرداخت که از پورسانت های اپل اجتناب می کند ، به کاربران موافقت کنند.

از نظر سطوح قیمت گذاری ، اپل اعلام کرد که تعداد نقاط قیمت در دسترس توسعه دهندگان را از کمتر از 100 به بیش از 500 برساند. همچنین موافقت کرد که یک گزارش شفافیت سالانه جدید منتشر کند که اطلاعات مربوط به روند بررسی برنامه ، از جمله نحوه بسیاری از برنامه ها رد می شوند ، تعداد حسابهای مشتری و توسعه دهندگان غیرفعال می شوند ، “داده های عینی در مورد پرس و جوها و نتایج جستجو” و تعداد برنامه های حذف شده از App Store.

این شرکت همچنین گفت که یک صندوق جدید برای توسعه دهندگان واجد شرایط در آمریکا ایجاد می کند که 1 میلیون دلار یا کمتر از طریق App Store ایالات متحده دریافت کردند ، که 99 درصد توسعه دهندگان در آمریکا را شامل می شود. هاگنس برمن ، یکی از شرکت های حقوقی که نماینده شاکیان این دعوی است ، گفت که این صندوق 100 میلیون دلار خواهد بود و پرداخت های آن بین 250 تا 30 هزار دلار متغیر است.

کامرون و همکارانش در مقابل Apple Inc. حل و فصل را توسط TechCrunch در Scribd پیشنهاد کردند