اپل با Canal+ شریک می شود تا محتوای Apple TV+ را برای همه مشترکین ارائه دهد

اپل قراردادی چند ساله با Canal+، یک کانال تلویزیونی ممتاز فرانسوی و سرویس استریم امضا کرده است. از 20 آوریل، همه مشترکین فعلی و آینده Canal+ در فرانسه و برخی کشورهای اروپایی دیگر می‌توانند محتوای Apple TV+ را بدون هزینه اضافی پخش کنند.

این یک معامله عجیب و غریب است زیرا Canal+ فقط Apple TV+ را در پیشنهادات خود قرار نمی دهد. این مانند معاملات اپراتور کار نمی کند – شرکت های مخابراتی اغلب چند ماه Apple TV+، Disney+ یا Netflix را با گران ترین برنامه های اشتراک خود ارائه می دهند.

در عوض، محتوای Apple TV+ مستقیماً در برنامه Canal+ (myCanal) در دسترس خواهد بود. برخی از برنامه‌ها مانند «نمایش صبحگاهی»، «بنیاد» و «تهران» حتی در کانال‌های تلویزیونی برتر Canal+ برای افرادی که همچنان تلویزیون زنده را تماشا می‌کنند، پخش خواهند شد.

در توییتر، Canal+ می گوید که مشترکین آن نمی توانند از برنامه Apple TV به Apple TV+ دسترسی داشته باشند. این همچنان به یک اشتراک جداگانه نیاز دارد – اما نمی‌دانم چرا مردم برای دسترسی به محتوایی که می‌توانند در یک برنامه دیگر پخش کنند، هزینه پرداخت کنند.

ادی کیو، معاون ارشد خدمات اپل در مصاحبه با Variety گفت که این فقط یک معامله موقت برای تقویت Apple TV+ در فرانسه نیست. “این یک ترفیع نیست و یک چیز یکبار مصرف نیست. کیو به ورایتی گفت: این یک چیز چندین ساله است و امیدوارم برای همیشه در ذهن من بماند.

اما زمان اعلام جالب است. Apple TV+ از سال 2019 در دسترس بوده و تخمین زده می شود که 25 میلیون مشترک پولی داشته باشد. اما مشخص نیست که آیا اپل توانسته تعداد زیادی مشترک را در خارج از کشور خود جذب کند یا خیر. برخلاف نتفلیکس، محتوای بین المللی زیادی در این سرویس وجود ندارد. اپل اولین برنامه تلویزیونی فرانسوی خود را اخیراً با نام “رابطه” راه اندازی کرد و یک برنامه فرانسوی-ژاپنی قرار است در 21 آوریل به نمایش درآید.

اپل با همکاری با یک بازیکن محلی مانند Canal+ می‌تواند به مخاطبان بسیار بیشتری دست یابد. تنها در فرانسه، Canal+ 9.5 میلیون مشترک دارد. Canal+ در چندین کشور اروپایی و آفریقایی نیز موجود است. در مجموع بیش از 25 میلیون مشترک پولی دارد.

Canal+ و Apple مدتی است که یکدیگر را می شناسند. در سال 2020، بلومبرگ گزارش داد که برخی از برنامه‌های ویدیویی می‌توانند نمایش‌ها را در پلتفرم‌های اپل بدون پرداخت هزینه‌های استاندارد خرید درون‌برنامه بفروشند. اگر اپل از قبل یک روش پرداخت مرتبط با حساب خود داشته باشد، 30 درصد از پرداخت ها در Amazon Prime Video، Canal+ و Altice One را کاهش نمی دهد.