اپل در نبرد دادگاه ضد انحصار با Epic Games پیروز شد، قوانین دادگاه تجدید نظر

طبق نظری که امروز توسط دادگاه استیناف ناحیه نهم ایالات متحده صادر شد، اپل در نبرد استیناف متمرکز بر ضد انحصار با سازنده Fortnite Epic Games بر سر سیاست های فروشگاه App خود پیروز شده است. دادگاه حکم قبلی دادگاه منطقه مربوط به ادعاهای ضدانحصار قانون شرمن اپیک گیمز را به نفع اپل تایید کرد، اما همچنین حکم دادگاه بدوی به نفع Epic را طبق قانون رقابت ناعادلانه کالیفرنیا تایید کرد.

سازنده بازی های موبایل امیدوار بود در درخواست خود ثابت کند که اپل با محدود کردن توزیع برنامه در دستگاه های iOS به اپ استور اپل که باید پرداخت ها را از طریق پردازنده خودش انجام دهد و در عین حال مانع از برقراری ارتباط توسعه دهندگان با مشتریان در مورد روش های جایگزین پرداخت می شد، غیرقانونی عمل کرده است.

رای دادگاه اولین بار توسط بلومبرگ گزارش شد.

اپل بیانیه زیر را صادر کرده است:

«تصمیم امروز بار دیگر بر پیروزی قاطع اپل در این پرونده تاکید می‌کند، به طوری که نه ادعا از ده ادعا به نفع اپل است. برای دومین بار در دو سال گذشته، یک دادگاه فدرال حکم داد که اپل از قوانین ضد تراست در سطوح ایالتی و فدرال تبعیت می کند. اپ استور به ترویج رقابت، ایجاد نوآوری و گسترش فرصت ها ادامه می دهد و ما به کمک های عمیق آن به کاربران و توسعه دهندگان در سراسر جهان افتخار می کنیم. ما با احترام با حکم دادگاه در مورد یک ادعای باقی مانده طبق قوانین ایالتی مخالفیم و در حال بررسی بررسی بیشتر هستیم.»

این حکم شکست بزرگی برای Epic Games و دیگر توسعه دهندگانی است که امیدوار بودند این حکم بتواند سابقه ای برای ادعاهای ضدتراست بیشتر باشد و اپل را مجبور کند که دستگاه های iOS را به روی فروشگاه های برنامه و سیستم های پرداخت شخص ثالث باز کند.

در این حکم، هیئت دادگاه تجدیدنظر انکار مسئولیت ضدتراست توسط دادگاه منطقه و رد متناظر آن با دفاع غیرقانونی Epic در برابر نقض ادعای متقابل قرارداد توسط اپل را تایید کرد. با این حال، حکم داد که دادگاه منطقه در تعریف بازار ضد انحصار مربوطه و در نظر گرفتن اینکه DPLA (توافقنامه مجوز برنامه توسعه‌دهنده) خارج از محدوده قانون ضد تراست معروف به قانون شرمن است، اشتباه کرده است.

اما سپس اعلام کرد که این خطاها “بی ضرر” هستند و Epic بدون در نظر گرفتن “به عنوان یک موضوع واقعی، نتوانسته است تعریف بازار پیشنهادی خود و وجود هرگونه ابزار جایگزین کمتر محدودکننده را برای اپل برای انجام توجیهات رقابتی حمایت از دیوارهای iOS ایجاد کند. اکوسیستم باغ.”

این هیئت همچنین حکم دادگاه منطقه به نفع Epic Games را در محدوده قانون رقابت ناعادلانه کالیفرنیا تأیید کرد.

در این حکم آمده است: “دادگاه منطقه ای در تشخیص آسیب دیدگی اپیک، خطای قانونی در هنگام اعمال استانداردهای مسئولیت انعطاف پذیر کالیفرنیا، یا سوء استفاده از اختیار خود در هنگام ایجاد تخفیف عادلانه، به وضوح اشتباه نکرد.”

از Epic Games برای نظر خواسته شده است.