اپل پردازنده پرچمدار M1 Max را معرفی کرد – TechCrunch

با تراشه های جدید M1 Pro و M1 Max خود ، اپل با رایانه های شخصی ، با افزایش قدرت زیاد در حالی که مصرف باتری را به زیرزمین ارسال می کند ، با کامپیوترها جنگ تمام عیار اعلام می کند. M1 Max به وضوح برای متخصصان گرافیک موجود است ، اما ممکن است به نظر برسد که قابلیت های بازی بیشتری را برای Mac به ارمغان بیاورد.

M1 Max بر اساس معماری M1 Pro ساخته شده است ، اما به ترکیب بسیار بیشتری می افزاید. معماری پهنای باند بسیار بالاتری دارد-تا 400 گیگابایت بر ثانیه پهنای باند حافظه ، که تقریباً شش برابر سریعتر از تراشه M1 سریع-و دو برابر سریعتر از تراشه تازه اعلام شده M1 Pro عمل می کند.

تراشه جدید دارای 57 میلیارد ترانزیستور است و از 64 گیگابایت حافظه یکپارچه پشتیبانی می کند – این حافظه مشترک GPU و CPU است. این پردازنده همان معماری 10 هسته ای M1 Pro را دارد و پردازنده گرافیکی را به 32 هسته و موتور رسانه ای جدیدی برای پردازش سریع ویدیو با سخت افزار برای H.264 و HEVC تقسیم می کند. همچنین دارای دو موتور رمزگذاری موازی ویدئو است که ویرایشگران ویدئو و دیگران را که بلند کردن گرافیک سنگین را انجام می دهند ، خوشحال می کند.

تاثیرگذارترین ادعا این است که M1 Max ادعا می کند که منحنی مصرف برق یکسانی را در هر وات حفظ می کند – به عبارت دیگر ، گرافیک سنگین تر بدون بلند شدن باتری در عرض چند دقیقه بلند می شود.

“حالا بیایید یک تراشه را در سریعترین لپ تاپ رایانه ای که پیدا کردیم مقایسه کنیم.”