اینستاگرام Linktree و دیگران را با پشتیبانی از حداکثر 5 “لینک در بیو” می پذیرد.

اینستاگرام امروز قابلیت جدیدی را برای افزودن لینک به پروفایل های کاربر ارائه می دهد که Linktree، Beacons و بسیاری دیگر از ارائه دهندگان راه حل «لینک در بیو» را به چالش می کشد. این شرکت روز سه‌شنبه اعلام کرد که اکنون به کاربران اجازه می‌دهد تا حداکثر پنج لینک به بایوس پروفایل اینستاگرام خود اضافه کنند، که می‌تواند فالوورهای خود را به محتوای دیگر هدایت کند – مانند تجارت آنلاین، برندهایی که می‌خواهند تبلیغ کنند، دلایلی که به آنها اهمیت می‌دهند یا حتی آنها. نمایه ها در پلتفرم های اجتماعی رقیب، از جمله موارد دیگر.

این شرکت می‌گوید که این ویژگی یکی از درخواست‌های اصلی در میان سازندگان بوده است، اما در واقع، این نمونه‌ای از این است که چگونه شکست اینستاگرام در انطباق با نیازهای آن جامعه به راه‌حل‌های جایگزین اجازه رونق داده است.

Linktree و دیگران تا حد زیادی به دلیل محدودیت‌های پلتفرم، مانند محدودیت‌های اینستاگرام و سایر شبکه‌ها، که برای مدت طولانی مانع از اضافه کردن چندین لینک به سایت‌های دیگر توسط کاربران می‌شد، به وجود آمدند زیرا می‌خواستند به کاربران کمک کنند تا محتوای خارج از برنامه‌های خودشان را هدایت کنند. . پلتفرم‌ها ترجیح می‌دهند کاربران را در اینستاگرام محصور نگه دارند تا اینکه به طور بالقوه زمان و تعامل کاربران را از دست بدهند.

اینستاگرام در این انتخاب تنها نبود. TikTok حتی لینک‌های قابل کلیک در بایوس خود را فقط به آنهایی که دارای حساب‌های تجاری هستند محدود می‌کند، و این امر باعث می‌شود که کاربران و سازندگان عادی هدایت طرفداران و دنبال‌کنندگان را به وب‌سایت‌های دیگر سخت‌تر کنند.

اعتبار تصویر: متا

تصمیم اینستاگرام برای این که اکنون، پس از این همه سال، بالاخره تقاضای سازندگان برای افزایش دسترسی به لینک‌های موجود در بیو را برطرف کند، ممکن است در واقع به دلیل شکایت از محدودیت‌های سخت‌تر TikTok باشد.

این شرکت احتمالاً می بیند که چگونه دسترسی گسترده به پیوندها اکنون می تواند یک مزیت رقابتی باشد و به طور بالقوه سازندگان را به پلتفرم خود بازگرداند. در واقع، اینستاگرام به این واقعیت اشاره می‌کند که امکان افزودن چندین لینک به یک نمایه برای «همه حساب‌ها» از جمله حساب‌های تجاری و سازندگان در دسترس خواهد بود.

برای استفاده از این ویژگی، کاربران روی «ویرایش نمایه»، سپس «پیوندها» و سپس «افزودن پیوند ابدی» ضربه خواهند زد. سپس می‌توانند پیوندها را به ترتیبی که می‌خواهند نمایش داده شوند بکشند و رها کنند.

در آزمایش کوتاه این ویژگی، برای پیوند دادن به پلتفرم‌های رقیب، مانند TikTok یا YouTube، مشکلی نداشتیم. علاوه بر این، اینستاگرام در زیر گزینه افزودن چندین لینک به وب‌سایت‌های دیگر، به کاربران این امکان را می‌دهد تا با یک گزینه پیوند اختصاصی، پیوندی به پروفایل فیسبوک خود اضافه کنند. این پیوند ظاهر حرفه‌ای‌تری دارد، با نماد فیسبوک گرد و متنی که «نمایه فیس‌بوک» می‌خواند. پیوندهای خارجی شامل هیچ گونه سفارشی سازی خاصی مانند نمادهای کوچک نیستند.

با این حال، پیوندها وب سایت مورد نظر را در یک پنجره مرورگر جداگانه باز نمی کنند – پیوند در داخل برنامه اینستاگرام باز می شود. اگر می خواهید به مرورگر داخلی خود مانند سافاری یا کروم بروید، باید روی منوی سه نقطه در بالای صفحه ضربه بزنید و «باز کردن در مرورگر سیستم» را انتخاب کنید.

این ویژگی جدید در یک پست کوتاه در کانال پخش مارک زاکربرگ اعلام شد. (کانال ها یک ویژگی نسبتاً جدید هستند که به سازندگان اجازه می دهد پیام های یک به چند را به کل جامعه خود ارسال کنند.)

پیام او چیز زیادی را به اشتراک نمی گذاشت جز اینکه می گفت پشتیبانی از چندین پیوند در بیو «احتمالاً یکی از درخواستی ترین ویژگی هایی است که ما داشته ایم».