بازار سرمایه گذاری گاو برای بنیانگذاران عالی است ، اما نه آنطور که انتظار دارند – TechCrunch

به نظر می رسد وجود دارد هر روز اخباری در مورد افزایش بودجه استارتاپ ها به بالاترین حد خود می رسد ، تک شاخ های جدید ساخته می شوند و شرکت های فناوری به بازار عمومی می آیند. شکی نیست که ما در میانه بازار طولانی مدت و شتابنده گاو سرمایه گذاری هستیم.

همه اینها بر ما تأثیر می گذارد که هر شاخصی در بودجه استارتاپ به سمت بالا و سمت راست نشان می دهد: شرکت های سرمایه گذاری دارای پودر خشک بیشتری هستند ، اندازه معاملات به سرعت در حال رشد است ، ارزش ها افزایش می یابد و شرایط سرمایه گذاری بیشتر از همیشه برای بنیانگذاران مناسب است. و همه آنچه واقعاً در حال رخ دادن است.

اما یک بازرسی دقیق تر نشان می دهد که این روندها بسیار ظریف تر هستند و به طور بسیار نابرابر در سرتاسر بودجه از مرحله اولیه تا مرحله آخر اعمال می شوند. علاوه بر این ، بسیاری از حقایق و قوانین اساسی تغییر نمی کنند.

سوپ حروف الفبا “دورهای A ، B ، C” نشان می دهد که همه یکسان هستند ، یکی پس از دیگری ، اما اینطور نیست. بیشتر شبیه به انجام یک ورزش کاملاً متفاوت است.

مراقب موارد دور افتاده باشید

تعاریف مرحله در سرمایه گذاری ، از مرحله بذری تا دورهای پایانی سری D ، E یا F ، همیشه برای تفسیر باز بوده و الگوهای کلی در هر مرحله مورد اعتراض قرار می گیرند. هزینه های بیرونی – تأمین مالی غیرعادی بزرگ با ارزش بالا نسبت به سررسید شرکت – به اندازه خود صنعت قدیمی است. اما این روزها تعداد بیشتری از آنها وجود دارد و موارد دورتر از همیشه شدیدتر هستند.

به عنوان مثال ، Databricks دو دور خصوصی بزرگ ، یک میلیارد دلار سری G و 1.6 میلیارد دلار سری H را در سال 2021 جمع آوری کرد. این دورهای مالی از بسیاری از IPO های گذشته گذشته بزرگتر است و Databricks از تنها شرکتی که چنین کاری انجام دهد فاصله زیادی دارد. این. به گفته Crunchbase ، از سال 2016 تا 2019 به طور متوسط ​​35 “مگادال” (با بیش از 100 میلیون دلار جمع آوری شده) در ماه وجود داشت. این رقم در سال 2021 به 126 در ماه می رسد.

این عمدتا به دلیل دو گرایش عمده است. اول ، بازار خروج بسیار سودآور ، اقتصاد را برای حمایت از دورهای بزرگ مرحله آخر و دورهای سرمایه گذاری 100 میلیون دلار یا بیشتر ایجاد کرده است. و ، شرکت ها مدت بیشتری خصوصی می مانند و قبل از IPO به سرمایه اضافی نیاز دارند که شرکت ها در گذشته به آن نیازی نداشتند. بیشتر در مورد آن در زیر.

آنچه در حال حاضر مهم است ، اذعان به این حقیقت ساده است که مجموع و میانگین ها داستان واقعی بازار گسترده تر را نشان نمی دهند. میانگین اندازه ها و ارزش گذاری های دور مالی ، دیدگاه بهتری از نحوه عملکرد بازار دارد. بنابراین هنگامی که گزارش بعدی را در مورد ماه سرمایه گذاری رکورد دار می بینید ، به آنچه که اعلام می شود توجه زیادی داشته باشید.

مراحل بسیار متفاوت رفتار می کنند

اکثر مردم تصور می کنند که رشد قابل توجه در سرتاسر بودجه اعمال می شود ، اما در واقع اینطور نیست. در واقع ، بازار سرمایه گذاری گاو خطرناک مراحل مختلف را بسیار متفاوت تحت تأثیر قرار می دهد. موارد زیر بر اساس تجزیه و تحلیل Cloud Apps Capital Partners از داده های PitchBook در مورد تأمین مالی کامل ایالات متحده (از طریق سری D) در فضای برنامه های کاربردی تجارت ابری از سال 2018 تا نیمه اول 2021 است.

به نظر می رسد بیشترین تأثیر در مرحله پایانی باشد. برای تأمین مالی سری C و D به صورت گروهی ، اندازه متوسط ​​دور بیش از دو برابر شد و از 31 میلیون دلار در سال 2018 به 63 میلیون دلار در سال 2021 رسید. ارزش گذاری قبل از پول 151 grew افزایش یافت و مالکیت-سرمایه گذاران خالص سهام در دور بعد به طور جمعی صاحب تامین مالی – از 18 درصد به 12 درصد کاهش یافت. بنابراین پول درگیر دو برابر شده است ، اما سرمایه گذاران سری C و D یک سوم کمتر از گذشته مالک شدند.