هسته اصلی ممکن است Vegas of metaverse – TechCrunch باشد

خود توصیف شده “بی پایان بازی آنلاین ، “Core احساس می کند رویای تب سایبرپانک دهه 90 زنده شد. نيمي كتابخانه بازي قابل پخش ، نيمي خالق بازي بدون كد ، همه چراغ هاي نئوني ، پلتفرم جديد چشم اندازي شگفت آور است كه به خوبي متوجه اين موضوع متاورس شده است كه همه مطمئن هستند اخيراً در مورد آن صحبت مي كنند.

با محاسبه خود به عنوان “پورتال به جهان چندگانه” ، Core آماده آزمایش این پیشنهاد قدیمی است اگر آن را بسازید ، آنها می آیند. ممکن است شرکت های غول پیکر مانند Roblox و Facebook دارای پلتفرم های عظیمی باشند ، اما Core مقدمات بسیار جذابی را برای سازندگان و بازیکنان فراهم کرده است.

با ورود به سیستم ، بازیکنان به مرکز مرکزی Core ، یک محل مناسب بین یک پارک موضوعی ، یک مرکز خرید با تکنولوژی پیشرفته و یک کازینو منتقل می شوند ، با سرگرمی و خرید چند قدم بدون محدودیت گرانشی در هر جهت. تابلوهای نئون غول پیکر را به خود جلب می کند و بازیکنان را ترغیب می کند تا به دنیای مجازی بیشماری که توسط کاربران ایجاد می شود ، بپردازند. تعویض لباس و وسایل بازی یا دعوت از یک دوست برای همراهی با شما تنها با چند کلیک انجام می شود و فقط گردش در اطراف و تماشای افراد بسیار جالب است.

اگر Core شباهت زیادی به Fortnite دارد ، این تصادفی نیست. Core ، ساخته شده توسط Manticore Games ، بر روی موتور Unreal اپیک سازنده Fortnite اجرا می شود. و این روابط حتی عمیق تر است: Epic سال گذشته 15 میلیون دلار سرمایه گذاری در این شرکت انجام داد و این پلتفرم به طور انحصاری از طریق فروشگاه Epic Games برای رایانه در دسترس است. در ماه مارس ، Manticore 100 میلیون دلار دیگر از سرمایه گذاران اصلی جمع آوری کرد و پلت فرم خالق خود را به صورت زنده دریافت کرد.

خالق شخصیت اصلی

Core ممکن است هنوز یک نام خانوادگی نباشد ، اما در حال حاضر یکی از چالش هایی است که هر مشتاق metaverse باید آن را شکست دهد. در زمان بازی من با Core ، تجربه رفتن از یک مکان به مکان دیگر اغلب آنقدر بی عیب و نقص بود که من به طور تصادفی در مکان اشتباهی پیچیدم. این را تا خطای کاربر به چالش بکشید ، اما فوراً در حال انتقال – به یک نمایش Deadmau5 ، به یک بیابان بزرگ دیستوپی ، به یک بازی دزدان دریایی ایزومتریک – پس از قدم زدن در درگاه های مختلف ، برخی اشتباه ، برخی درست ، یکی از بی نظیرترین تجربه های چند نفره آنلاین بود. من بیش از یک دهه بازی های چند نفره آنلاین داشتم.

هسته عالی به نظر می رسد. این یک اعتصاب علیه Roblox ، یکی از موفق ترین شرکت هایی است که چشم اندازی را برای متاورس ایجاد کرده است. مانند Fortnite ، گرافیک Core کارتونی است اما نه هم کاریکاتور هر ادگلورد مشتاق می تواند با انتخاب وسیع لباس ها و آواتارهای Core به طور جدی خود را جدی بگیرد. یا می توانید یک بچه گربه باشید.

Deadmau5 ، ساکن metaverse

بیشتر محتوای Core UGC است ، معروف به محتوای تولید شده توسط کاربر ، نام جدیدی برای پدیده آنلاین که عصر را تعریف می کند (اگر نام اختصاری هنرهای رزمی ترکیبی را برمی انگیزد ، خودتان را سرزنش نکنید). اما Manticore همچنین فضای زیادی برای همکاری با نوازندگان و مارک ها برای تجربیات مفصل درون بازی دارد.

این هفته ، جشنواره دائمی DJ و EDM Deadmau5 تجربه شخصی خود را ، مجموعه ای گسترده و رنگارنگ از تجربیات که به عنوان “اقامت دائم در متاورس” توصیف شد ، راه اندازی کرد. Core بیشتر محل بازی های ساخته شده توسط کاربر است ، اما همچنین برای سرگرمی و حتی آموزش مناسب است-تیم یادآور شد که برخی از کاربران میزبانی کلاس های توسعه بازی را آغاز کرده اند.

بر خلاف نمایش های اخیر در سایر دنیای مجازی مانند Lil Nas X در Roblox یا Ariana Grande در Fortnite ، محتواهای با موضوع Deadmau5 پس از اولین بار برای تماشای همه زنده می مانند. تیم Manticore این را به نحوه اجرای اردوهایی مانند پن و تلر در لاس وگاس برای نمایش های مداوم تشبیه کردند و استعاره بسیار مناسب است. اما برخلاف وگاس ، مجریان می توانند همزمان در دو مکان حضور داشته باشند: Deadmau5 همچنین اعلام کرد که این هفته در یک جشنواره موسیقی که در پلتفرم مجازی Decentraland مستقر در اتریوم برگزار می شود شرکت می کند.

من برنامه را با Deadmau5 ، نی جوئل زیمرمن ، برای پیش نمایش سریع دزدکی تماشا کردم. او یکی از کلاه ایمنی حیوانات غول پیکر خود (به نظر من گربه؟) و بال فرشته سایبورگ را پوشیده بود ، در حالی که من یک هودی مشکی کم رنگ ، لباس مشکی کوچک متاورس را انتخاب کردم.

زیمرمن به من گفت: “من فکر می کنم چیزی که من را به سمت آن کشاند مدولار بودن همه آن ها و نحوه ارائه ابزارهای بیشتر به سازندگان است.”

همانطور که از کنسرت های مجازی انتظار داشتیم ، اجرای تعاملی به خوبی مجهز به تصاویر ذهنی روانگردان ، بازی های کوچک و یک موش تهدیدآمیز Chain Chomp با گوش های گردان است. فردریک دسکامپ و جردن مینارد ، بنیانگذاران Zimmerman و Core که همچنین با من در این برنامه حضور داشتند حداقل 10 بار آن را دیده بودند ، اما به نظر می رسید که همه واقعاً از آن لذت می برند.

در نقطه ای یا من به گدازه افتادم یا با یک مشت فلزی عظیم در کمربند نقاله شکستم در حالی که یک شرور با موضوع Deadmau5 در همان نزدیکی ظاهر شد. مینارد گفت: “من فکر می کنم این تنها کنسرت تعاملی است که می توانید در آن بمیرید.” این نمایش از نظر بصری بسیار سرگرم کننده ، خلاقانه و در نهایت بسیار شبیه به کنسرت در Fortnite بود ، که نوار بالایی را برای این موارد تعیین می کند.

تجربه مجازی پیچیده ای که Oberhasli نامیده می شود ، همچنین جهان منحصر به فردی را ایجاد می کند که توسط طرفداران بدون تجربه بازی قبلی ایجاد شده است ، از یک ویرانه وحشتناک جنگل گرفته تا یک دنیای ترسناک و پر از زباله های فضایی شناور. اجرای Core Deadmau5 روز جمعه ساعت 15 بعد از ظهر آغاز می شود. این فیلم آخر هفته پخش می شود و در صورت تقاضا در دسترس قرار می گیرد ، برای هر کس دیگری که مایل است در یک پنکیک EDM خرد شود.

اصلی برای سازندگان

بعداً ، در تماس ما ، که در Discord برگزار شد ، تور Core شامل همه کسانی شد که از یک دروازه مخفی پشت یک دیوار مخرب عبور می کردند و به طرز وحشیانه ای در ژانرهای بازی حرکت می کردند ، هر کدام به طرز چشمگیری برای چیزی که نیازی به تجربه کد یا توسعه بازی ندارد جلا داده شده است. حرکت از یک دنیای بازی به دنیای دیگر حتی با یک اتصال وای فای وحشتناک چند ثانیه طول کشید ، از جمله زمانی که من از طریق چیزی که شبیه پرتال تاریک World of Warcraft بود عبور کردم و در یک کشتی دزدان دریایی ایزومتریک حرکت کردم.

تکان دادن WoW احتمالاً تصادفی نیست. Descamps نسبت به اوج WoW machinima ، فیلمهای روایی ساخته شده از طریق گیم پلی ضبط شده ، مانند یک بازیکن قدیمی قدیمی ، نوستالژیک شد. Descamps و Maynard همچنین قبلاً روی Rift کار کردند ، یکی دیگر از MMO های فانتزی که پس از یک دهه هنوز هم به افراد وفادار فرمان می دهد. (مینارد کارمند شماره هفت بود.) این روزها همه در مورد متاورس هجوم می آورند ، اما به طرز شگفت انگیزی تعداد کمی از شرکت های موجود در فضا ریشه در دنیای بازیهای مجازی یکپارچه دارند که سالها مردم را گرد هم آورده است.

گیم پلی اصلی اسکرین شات

اعتبار تصویر: مانتیکور

برای تأکید بر این که ساختن چیزهای ساده در Core چقدر آسان است ، مینارد یک بازی تیرانداز اول شخص را برای بازی سریع ما ایجاد کرد ، یک فرایند کشیدن و رها کردن که شاید دو دقیقه در کتابخانه عظیمی از دارایی های اصلی بازی در Core انجام شود. که با استفاده از سیستم آن ایجاد شده اند. تعداد انگشت شماری از اشیاء سه بعدی را بردارید و از بین الگوهای انتخاب شده حالت بازی (نبرد رویال ، مسابقه یا خزنده سیاه چال)؟ تنظیم بازی در یک چشم انداز برفی سرد یا بیابانی بی حاصل نیز به سادگی کشیدن و رها کردن است و به محیط ها احساس گسترده ای می بخشد.

گیم پلی را کنار بگذاریم ، خارج از جعبه بازی های اصلی سال های نوری بهتری نسبت به UGC ای که در Roblox اجرا می کردید به نظر می رسند ، هرچند به نظر می رسید که کاربران این پلتفرم هرگز برایشان مهم نبوده است. وسعت سبک های بصری و ژانرهای بازی نیز برای هر کسی که از سیستم عامل UGC مشابه بر روی سیستم عامل های دیگر خارج شده است ، گیج کننده است.

کاربران اصلی که محتوا ایجاد می کنند دارای گزینه های بسیار خوبی از درآمدزایی هستند ، که Manticore آنها را “مزایا” می نامد. این شامل ارائه اقلام آرایشی درون بازی ، اما همچنین هزینه بازی های برتر ، فروش کارت های نبرد شبیه Fortnite یا اجرای یک مدل اشتراک است. تقسیم درآمد 50/50 است که در کنار 25٪ که Roblox به سازندگان منتقل می کند سخاوتمندانه به نظر می رسد. و در Core ، مانند دیگر سیستم عامل های بازی سازی ماژولار ، همه خالق هستند-نیازی به تجربه توسعه نیست.

Core در حال حاضر فقط برای رایانه شخصی است ، اما Manticore قصد دارد آن را از سال آینده به سیستم عامل های دیگر از جمله iOS بیاورد. ایجاد بازی به احتمال زیاد محدود به رایانه شخصی خواهد بود ، اما ایده این است که هر کسی می تواند بازی های Core را در هر کجا انجام دهد ، یک دیدگاه آگنوستیک پلت فرم که مطمئناً Fortnite را در اوایل و Roblox را به تازگی تقویت کرده است.

“[Game development] مانند پخت است: یک فرمول بسیار دقیق ، فنی ، ممکن است هفته ها طول بکشد تا تکرار شود. ” اما در Core ، موارد فنی از بین می رود و روندی که معمولاً به طول می انجامد می تواند در عرض چند دقیقه اتفاق بیفتد ، و بقیه زمان را برای آزمایش و بازی باقی می گذارد.

“اگر یک اسلحه پورتال را در ماریو کارت قرار دهید ، چطور؟” مینارد پرسید ، و من کاملاً مطمئن هستم که می توانستیم آن موقع به این موضوع پی ببریم.