به نظر می رسد بیشتر تک شاخ های امروزی بیشتر افسانه هستند تا واقعیت

سرعتی که در آن استارت‌آپ‌های میلیارد دلاری جدید در حال سقوط هستند.

با توجه به آنچه اخیراً در مورد بازار سرمایه گذاری در مراحل آخر دیده ایم، نباید شوکه شویم. با عقب نشینی دلارهای مرحله آخر و افزایش سرمایه در دورهای بزرگ – معاملاتی به ارزش 100 میلیون دلار یا بیشتر – تبخیر می شود، سوختی که زمانی بسیاری از موشک های استارت آپی را به سمت استراتوسفر ارزش گذاری می برد، پراکنده شده است. منطقی است که شرکت های کمتری به ارتفاع تک شاخ برسند.

در ابتدا، می‌خواستم استدلالی را با کاهش فعالیت‌های M&A و عرضه‌های عمومی اولیه با کاهش ایجاد یونیکورن جدید ارائه کنم و به این نکته اشاره کنم که بدون امکان خروج، البته سرعت ایجاد تک شاخ های جدید کاهش می یابد. اگر علائم کاغذ تبدیل به مایع نشوند، مارک کاغذ ارزش کمتری خواهد داشت، درست است؟


صرافی استارتاپ ها، بازارها و پول را بررسی می کند.

آن را هر روز صبح در TechCrunch+ بخوانید یا هر شنبه خبرنامه The Exchange را دریافت کنید.


این تعبیر بسیار سخاوتمندانه ای است، زیرا بر این فرض استوار است که تک شاخ هایی که در گذشته ضرب شده اند در واقع ارزش آن چیزی را داشته اند که ادعا می شود.

مطمئناً، آخرین ابر چرخه سرمایه خطرپذیر واقعاً چند تک شاخ واقعی ساخت. اوبر حدود 60 میلیارد دلار ارزش دارد. ارزش Coinbase امروز صبح کمی بیش از 16 میلیارد دلار است – می توانید نام های دیگری را پر کنید. اما اینها نکات پرت هستند: بیشتر تک شاخ ها راه خروجی پیدا نکرده اند، و از آنجایی که بازار متوجه می شود که اکثر استارت آپ های میلیارد دلاری طبیعی نیستند، سرمایه ای که به آنها سرازیر می شود به یک قطره کاهش یافته است.

بیایید بحث را یک قدم جلوتر ببریم: اگر اکثر تک‌شاخ‌ها در دوران رونق خارج نمی‌شدند و اکنون نمی‌توانند این کار را انجام دهند، زیرا ارزش واقعی آنها از آخرین علامت خصوصی آنها کمتر است (و احتمالاً امروز زیر آستانه یک میلیارد دلار است)، استارت‌آپ مورد بحث بود. واقعا تا به حال یک تکشاخ؟

من فرض می کنم که پاسخ منفی است. بیشتر تک شاخ ها هرگز آن چیزی نبودند که ادعا می شد. در عوض، به بسیاری از استارت‌آپ‌ها به لطف صندوق‌های سرمایه‌گذاری بزرگ، بودجه‌های کلانی به عنوان تک‌شاخ به LARP اعطا شد، که به نوبه خود مبتنی بر ترکیبی از نرخ‌های بهره پایین و اقتصاد جهانی متزلزل ناشی از کووید بود.

باور نمی کنی؟ این نمودار را از گزارش سرمایه گذاری جدید CB Insights Q1 بررسی کنید: